نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارشات اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول برای کاربرانی که از تاریخ 1 بهمن ماه 1397 تا 30دیماه 1398 سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول خود ار با یوسیم عوض نمایند و بعد از آن از اینترنت 4G  خطوط خود استفاده نمایند،و در قرعه کشی شرکت داده میشوند و به مدت زمان یکسال اینترنت رایگان را به عنوان جوایز در نظر گرفته است.

ارائه طرح یوسیم رویایی همراه اول

اینترنت هدیه در سیم کارت‌های یوسیم رویایی همراه اول

سیم کارت های های «یوسیم رویایی» نیز  یک مصرف منصفانه در نظر گرفته شده است و در صورتی که کاربر از این میزان مصرف منصفانه عبور کند، اینترنت او به صورت آزاد محاسبه می شود مگر این که سریعا بعد از اتمام ،در صورتی که مصرف اینترنت مشترکی از حد مصرف منصفانه فراتر رود، می‌تواند های عادی اینترنت همراه را خریداری و استفاده نماید.

در صورتی که مشترک در بازه زمانی تعیین شده اقدام به تعویض یوسیم نموده و شروع به استفاده از اینترنت 4G  نماید، در این طرح شرکت داده می‌شود

در واقع کاربرانی که سیم کارت خود را در طی مدت زمان مذکور به یوسیم تبدیل کرده، و از اینترنت 4G آن استفاده کنند، می‌توانند با استفاده از کد *10*390#  رویایی بودن سیم کارت خود را استعلام کنند تا در صورت مثبت این موضوع از 4G طی پیامک به وی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

گفتنی است که در طول این یک سال 1000 کاربر به عنوان برنده یوسیم رویایی به صورت کاملا تصادفی انتخاب می شوند و البته این طرح نیاز به فعالسازی خاصی ندارد.



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق خبرهای اعلام شده،در بسیاری از نقاط مختلف جهان سیستم های هشدار شرایط بحرانی از این فناوری Cell Broadcast را استفاده نموده اند.به عوان مثال کشور ژاپن از روش سیستم اخطار زلزله،آمریکا با استفاده از اخطار اضطراری بیسیم،کانادا با استفاده اعلام آمادگی،کره جنوبی و تایوان در شکل اخطار عمومی،فلیپین و سریلانکا با اخطار شرایط بحرانی و اضطراری به سیستم اضطراری Cell Broadcast از این طریق اطلاع رسانی سریع را انجام میدهند.

کدام کشورها در شرایط بحران،از طریق پیامک اطلاع رسانی میکنند

راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز همان زمان و پس از وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور، درباره‌ی این اقدام همراه اول در توئیتر خود نوشته بود: سرویس هشدار شرایط بحرانی سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول آغاز به کار کرده تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه خود آگاه شوند.

 

البته کشورهای اتحادیه اروپا، هلند، لیتوانی، رومانی، یونان هم در قالب‌های دیگری از این سامانه هشدار سریع که توسط مؤسسه استاندارد ارتباطات اروپا (ETSI) تعریف شده است، استفاده می‌کنند؛ این مؤسسه استانداردهای قابل اجرا در سطح جهان را برای تکنولوژی‌های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی تهیه و تولید می‌کند.

پیام‌های سِل برودکست برای نخستین بار در پاریس در سال ۱۹۹۷ و از طریق کانال ۰۵۰ برای برقراری ارتباط منطقه‌ای (محدود به مشترکان حاضر در یک منطقه) به واسطه آنتن‌های مخابراتی در شبکه اپراتوری ارسال شد. پس از آن، این روش اطلاع‌رسانی برای هشدار در ابعاد ملی-شهری، گزارش‌های آب‌وهوا، پیام‌های گسترده، اخبار محلی و… به کار گرفته شد.

۹۹درصد تجهیزات ارتباطی، قابلیت پشتیبانی از این پیام‌ها را دارند

ارسال «پیام‌های سل برودکست» به طور گسترده از سال ۲۰۰۸ توسط اپراتورهای ارتباطی آسیا، آمریکا، اروپا و آمریکای جنوبی در دستور کار قرار گرفت. با وجود این‌که توابع اجرایی این روش در شبکه تمامی اپراتورها از منظر فنی تعریف نشده (روالی برای ارسال این پیام‌ها در نظر گرفته نشده) اما ۹۹ درصد تجهیزات ارتباطی زیر بار در شبکه اپراتورهای ارتباطی، قابلیت پشتیبانی از این پیام‌ها را دارند.

در کشور ما تجربه استفاده از این خدمات پیش از این و در سالیان گذشته وجود داشته، با وجود این، در ایران، اپراتور اول ارتباطی برای نخستین بار، سرویس اطلاع‌رسانی شرایط بحران را بر این بستر دایر کرده است. شرکت ارتباطات سیار ایران بعد از وقوع سیل ویرانگر مناطق شمالی کشور، به راه‌اندازی این سرویس برای اطلاع‌رسانی شرایط بحران به طور گسترده برای مناطق در معرض خطر اقدام کرد و بنا بر اعلام، این اقدام در برخی نقاط مانند قم، مانع بروز بحران و ویرانی شد.

ارسال یک پیام هشدار عمومی به تعداد کمی از کاربران یا میلیون‌ها مردم تنها ظرف ۱۰ ثانیه انجام می‌شود؛ سل برودکست از پیام‌های هشدار با طول بیش از ۱۳۹۵ کاراکتر نیز پشتیبانی می‌کند و این پیام‌ها قابلیت پشتیبانی از چندین زبان را دارند و تمامی کاربران اپراتورها حتی کسانی‌که در فرآیند رومینگ هستند را شامل می‌شود. هم‌چنین این پیام‌ها تحت تأثیر تراکم زیاد در ترافیک شبکه نیستند.

از مزایای استفاده از پیام‌های سل برودکست، می‌توان به داشتن آلارم صوتی و لرزشی اختصاصی روی گوشی اشاره کرد. همچنین تنها اپراتورهای دارای مجوز فعالیت، قادر به ارسال پیام‌هایی با این شیوه هستند، ۹۹ درصد دستگاه‌های ارتباطی امروزی از پیام‌های سل برودکست پشتیبانی می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول , رومینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اعلام شده،در 28 آذرماه 1397 در سالن همایش های برج میلاد تهران سومین دورهمی یلدای کار آفرینان استارت آپی ایران با حضور گسترده ای از کار آفرینان برتر در حیطه ی اختراع ایران با بیش از 2000 نفر در این سالن اجرا شد.

گردهمایی یلدای کارآفرینان استارت آپی با حمایت همراه اول برگزار میشود

همراه اول که مأموریت خود را در برنامه راهبردی 5 ساله‌اش "تحقق رویای دیجیتال" نامگذاری کرده است اخیراً اقدامات گسترده‌ای در این جهت انجام داده که آخرین مورد امضاء قرارداد سرمایه‌گذاری با یک شرکت دانش بنیان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است.

در دورهمی یلدای کارآفرینان استارت‌آپ 97 پنل ‌های تخصصی مختلفی همچون "کارآفرینان استارت آپی"، "تامین منایع مالی سرمایه گذاران" به همراه مراسم اهدای تندیس یلدا و معرفی مراکز نوآوری جدید برگزار شد.

یلدای کارآفرینی، رخدادی است که هر سال به مناسبت شب یلدا با حضور مدیران استارت‌آپ‌ها، صندوق‌های خطرپذیر، شتاب‌دهنده‌ها، فضای کار اشتراکی، استودیوها، فعالان استارت‌آپی، مدیران دولتی و حاکمیتی، مدیران اتحادیه‌ها، سرمایه‌گذاران سنتی و ... برگزار می‌شودسومین دورهمی یلدای کارآفرینان استارت‌آپی  97 امسال با حمایت اپراتور سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول و با سخنرانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمدجواد آذری جهرمی برگزار  می‌شود.

 



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

درباره طرح های اینترنت همراه اول

باتوجه به گزارش های اخیر طرح صبحانت سیم کارت همراه اول جدیدا از سوی این معرفی شده است.این طرح در شکل های متفاوت بسته های در ساعت های معینی قرار میگیرد.
همراه اول نیز مانند اپراتورهای دیگر هر از گاهی با هدف افزایش رضایتمندی کاربرانش اقدام به ارائه بسته های اینترنت می کند.

ویژگی های طرح صبحانت همراه اول

از جمله طرح های اینترنت همراه اول می توان به بسته های آلفا+ (1 و 7 روزه)، بسته های آلفا+ (ماهانه)، بسته های آلفا+ بلند مدت (3 و 6 ماهه و یک ساله)، بسته های نامحدود شبانه (1، 7 و 30 روزه)، بسته های اینترنت ویژه کاربران جدید، اینترنت همراهی و مدار فیروزه ای اشاره کرد. این بسته ها معمولاً پرمصرف،سودمند ومقرون به صرفه میباشند. زیرا اگر فاقد این ویژگی ها باشند، قطعاً با استقبال کاربران مواجه نمی شوند. بسته های ساعات مشخص نیز از جمله طرح های اینترنت همراه اول است که به تازگی معرفی شده است.
  
 نکات مهم درباره استفاده از بسته های ساعات مشخص

•    برای دریافت راهنمای بسته‌های ساعات مشخص باید کد *100*279# و برای استعلام وضعیت بسته‌های ساعات مشخص کد*100*0#  را شماره‌گیری نمایید.
به طور کلی می توان گفت که طرح صبحانت همراه اول نیز مانند دیگر طرح های اینترنتی این اپراتور با هدف افزایش رضایتمندی کاربران ارائه شده است. کاربران باید به دقت به بررسی ویژگی های این طرح بپردازند و در صورتیکه برایشان به صرفه است، از آن استفاده کنند.

•    تمام کاربران اعم از سیم کارت اعتباری و دائمی می توانند از بسته های اینترنت ساعات مشخص استفاده کنند.
•    این بسته ها تمدید خودکار حجمی و یا زمانی ندارند.
•    کاربر در یک زمان تنها می تواند یک بسته ساعات مشخص را فعال نماید.
•    در صورت فعالسازی همزمان این بسته‌ها با سایر بسته‌های اینترنت، اولویت مصرف با بسته‌های ساعات مشخص خواهد بود.

انواع بسته های ساعات مشخص همراه اول
در حال حاضر این بسته‌ ها در دو نوع بسته‌ های صبحانت (۶ صبح تا ۱۲ ظهر) و بسته‌های شبانت (۲ تا ۷ صبح) ارائه می‌شوند.  به نظر می رسد این بسته ها برای کسانی مناسب است که در ساعات مشخصی از شبانه روز امکان استفاده از اینترنت را دارند. در جدول زیر تمامی اطلاعات لازم درباره طرح صبحانت آمده است

 

بسته های ساعات مشخص
 این نوع از بسته های اینترنت همراه اول گروهی از بسته‌های پرسرعت نوترینو هستند که در بازه‌های زمانی مشخصی از شبانه‌روز می توان از آن ها استفاده کرد. نکته مهم این است که این بسته ها به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت همراه اول قابل فعالسازی هستند. کاربران با شماره گیری *100*27#  می‌توانند بسته های اینترنت ساعات مشخص را مشاهده و فعال نمایند.



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سم کارت اعتباری , اینترنت , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اعلام شده،اپراتور همراه اول برای کاربران خود همایشی در نظر گرفته است که طبق آن از 25 آذرماه تا 10دیماه 1397 هر یک از مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری که اپلیکشین «همراه من» را دانلود و نصب کنند در قرعه کشی شرکت داده میشوند.

اپلیکشن همراه من را نصب کنید و در قرعه کشی همراه اول شرکت نمائید

مزایای برنامه همراه من چیست؟     

  • مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره
  • مشاهده موجودی و خرید شارژ با 5 درصد تخفیف
  •  دریافت خلاصه کارکرد شامل: مکالمه، پیامک، اینترنت و خدمات مبتنی بر محتوا
  •  مشاهده و فعالسازی بسته‌های مکالمه و اینترنت همراهی و سایر طرح‌های تشویقی
  •  دسترسی آنلاین به پشتیبانی – تماس با پشتیبانی، چت آنلاین، ثبت درخواست تماس با من
  •  مشاهده امتیاز و بهره مندی از جوایز باشگاه فیروزه‌ای
  • نمایش مشخصات کاربر و سیم کارت  (PIN and PUK)   
  •  مشاهده و فعالسازی خدمات و انجام خدمات غیر حضوری مانند قطع و وصل خط و تعویض سیم‌کارت
  •  انتقال اعتبار و افزایش بستانکاری

جوایز این قرعه کشی شامل 3 عدد گوشی هوشمند، 5 عدد هارد اکسترنال، 7 عدد هدفون بی سیم و 10 عدد کارت 1000 امتیازی باشگاه فیروزه‌ای است.

نحوه شرکت در قرعه کشی همراه اول

کاربران باید برای شرکت در قرعه کشی از تاریخ 25 آذر تا 10 دی ماه سال 97 آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من را دانلود یا نسخه روی تلفن همراه را آپدیت کنند. کاربران فعلی همراه من نیز که قبل از این تاریخ آخرین نسخه همراه من را نصب کرده‌اند، ، تنها با ورود به برنامه از 25 آذر تا 10 دی ماه سال 1397  در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.  



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , اینترنت , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اعلام شده،در حالی که فقط یک روز از تصمیم گیری اپراتور همراه اول و ایرانسل در رابطه با قطع سرویس های اینترنتی بلند مدت میگذرد،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی در توتیتر خود خبری را با عنوان اینکه «اپراتور ها در ظرف 48 ساعت فرصت دارند که بسته های بلند مدت اینترنت را به سبد سرویس خود اضافه نمایند».

دستور وزیر ارتباطات برای برگشت بسته های بلند مدت اینترنتی

روش اطلاع از انواع بسته‌های اینترنتی تلفن همراه

اطلاعات مربوط به نحوه خرید، فعال‌سازی و استعلام مانده حساب طرح‌های تشویقی و بسته‌های تخفیفی اینترنت از طریق پورتال رسمی اپراتورهای همراه اعلام می‌شود. همچنین اپراتورها برای اطلاع کاربران از وضعیت بسته‌های اینترنتی خریداری شده، شامل میزان اعتبار حجمی یا زمانی بسته از دو روش پیامک و کد دستوری (USSD) استفاده می‌کنند.

اکثر مشترکین ترجیح میدهند از اینترنت موبایل استفاده کنند

این روزها اکثر کسانی که به اینترنت نیاز دارند ترجیح می‌دهند از اینترنت موبایلشان استفاده کنند. در واقع این روزها استفاده از اینترنت ثابت به طور چشمگیری کاهش یافته است و به  10میلیون نفر رسیده است و کاربران اینترنت همواره روز به روز بر تعدادشان اضافه می‌شود. از طرفی دیگر  دلیل اصلی مهاجرت کاربران از اپراتورهای ثابت به همراه، کیفیت و کمیت سرویس اعلام شد؛ در حال حاضر درآمد 60 تا 70 درصد درآمد اپراتورها از دیتا و 30 تا 40 درصد از حیطه صوت است.

با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌ کارت‌های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلو بایت چهاردهم (0.4) ریال می‌باشد.

حذف بسته های اینترنتی بلند مدت موجب اعتراض وسیع بسیاری از کاربران سیم کارت همراه اول و ایرانسل شد به همین دلیل،  جهرمی شامگاه شنبه بعد از دریافت گزارش گران شدن بسته‌های اینترنت اپراتورهای بزرگ کشور، در صفحه توئیتر خود با هشتگ «گزارش به مردم» نوشت: گزارشی مبنی بر حذف بسته‌های بلندمدت از سبد خدمات اپراتورهای تلفن همراه دریافت کردم. رسیدگی ها حاکی از صحت گزارش بود.  امشب دستور داده شد که ظرف 48 ساعت این بسته‌ها بازگردانده شوند. اپراتورها سیم کارت اعتباری بهتر است بجای افزایش تعرفه، همچنان سیاست مدیریت هزینه‌های مازاد را پیگیری نمایند.



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , اینترنت , همراه اول , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق خبرهای اعلام شده با توجه به جاری شدن سیل در بعضی از نقاط کشورمان ایران،سیم کارت همراه اول خدماتی به نام «سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول» راه اندازی نمود.

راه اندازیسامانه هشدار شرایط بحرانی همراه اول

بنا به گفته آذری جهرمی این سرویس Cell Broadcast به صورت منطقه‌ای ارسال می‌شود و فعلا محدودیت 160. کاراکتری برای زبان انگلیسی و 25 کاراکتر برای زبان فارسی دارد. صدور این هشدارها توسط ستاد مدیرتی بحران صورت خواهد گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در خصوص راه اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول در صفحه توییتر خود خبر داد و گفت: از امروز، سرویس هشدار شرایط بحرانی سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول آغاز به کار کرد تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه خود آگاه شوند. لطفا به هشدارهای سرویس توجه کنید

جهرمی در ادامه گفت: از امروز، سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول آغاز به کار کرد تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه آگاه شوند.لطفا به هشدارهای سرویس توجه کنید.



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()