نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی سامسونگ در اکتبر 2017 از گلکسی تب اکتیو 2 رونمایی کرد و در حال حاضر قصد دارد که به زودی جانشین آن یعنی تب اکتیو 3 را معرفی نماید. این تبلت اخیرا موفق به دریافت گواهینامه بلوتوث SIG‌ شده است. و به لطف افشاگران برخی از مشخصات دستگاه، همچون چیپست اگزینوس 9810، 4 گیگابایت رم و یک باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی زودتر از موعد رونمایی به اشتراک گذاشته شد.

مشخصات کامل تبلت مقاوم گلکسی تب اکتیو 3 افشا شد
تصویر واقعی گرفته شده از این تبلت جدید نیز نشان می‌دهد که در قسمت جلوی دستگاه سه دکمه فیزیکی قرار خواهد داشت. با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از تبلت سامسونگ لو رفته، کاربران اطلاعات و تصویر کاملی از دستگاه جدید در اختیار دارند.

«گلکسی تب اکتیو 3» با نمایشگر 8 اینچی LCD با رزولوشون 1920 در 1200 پیکسل، سیستم عامل اندروید 10 و در دو نسخه یکی با ظرفیت حافظه داخلی 64 گیگابایت و نسخه دیگر با ظرفیت داخلی 128 گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. تبلت جدید از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین 13 مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره می‌برد. به نظر می‌رسد «گلکسی تب اکتیو 3» با چیپست اگزینوس 9810، ظرفیت حافظه رم 4 گیگابایتی و باتری با ظرفیت 5050 میلی آمپرساعتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

«گلکسی تب اکتیو 3» تنها در دو نسخه از نظر اتصال به شبکه یعنی نسخه‌های «LTE» و «Wi-Fi» به بازار عرضه می‌شود. سامسونگ هنوز خبری رسمی در مورد زمان معرفی تبلت جدید منتشر نکرده است. اما انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری در مورد آن مشخص شود. باید منتظر بمانیم ببینیم سامسونگ چه زمان قصد معرفی و عرضه تبلت مقاوم جدید خود را خواهد داشت.

در قلب تپنده گلکسی تب اکتیو 3، چیپست اگزینوس 9810 قرار دارد و از بلوتوث 5.0 برای اتصال بی‌سیم و قلم S Pen با کنترل از راه دور پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه تبلت دارای گواهینامه MIL-STD-810 است، می‌تواند به راحتی در شرایط سخت کار کند. تبلت جدید نیز مانند نسل قبلی خود دارای استاندارد IP68 است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , تبلت , اندروید , گلکسی ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

اپل به طور رسمی از جدیدترین آیپد ایر خود رونمایی کرد و طراحی کاملا جدیدی را با نمایشگر لبه به لبه به این رده از تبلت‌های خود آورد آیپد ایر در ظاهر شباهت زیادی به آیپد پرو دارد و در مقایسه با آیپد ایر قبلی، تغییرات طراحی قابل توجهی را تجربه کرده است. نسل قبلی حاشیه پایینی بزرگی داشت که تاچ آیدی را در خود جای داده بود. آیپد ایر جدید از صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی لیکوئید رتینا با پشتیبانی از طیف رنگی P3، True Tone و laminate coating بهره می‌برد. نسل جدید تاچ آیدی نیز در آیپد ایر جدید دیده می‌شود که در دکمه‌ی پاور ادغام شده است.
اپل آیپد ایر جدید معرفی شد

تاچ آی‌دی آیپد ایر جدید هم روی حاشیه بالایی قرار گرفته و به این ترتیب اولین آیپد با حسگر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور است. اپل در زمینه پردازشی هم برای آیپد ایر کم نگذاشته و تبلت خود را به چیپستی پیشرفته با فناوری ۵ نانومتری همراه کرده؛ چیپستی که توانایی پردازشی دو برابر لپتاپ‌های بزرگتر دارد. پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای هم به گفته اپل کارایی در حد کنسول‌ها دارد. A14 بایونیک به ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور و پردازنده‌ای‌ با دو خوشه مجهز شده. یکی از خوشه‌ها شامل دو هسته قدرتمند است در حالی که وظایف سبک‌تر به ۴ هسته ضعیف‌تر سپرده می‌شود. اپل ادعا می‌کند این چیپ،‌ پیشرفته‌ترینی است که تا کنون ساخته و در عین حال از شتاب‌دهنده یادگیری ماشین ویژه‌ای بهره می‌برد که به کار اپلیکیشن‌ها می‌آید.

از قابلیت‌های دیگری که در آیپد ایر جدید شاهد آن هستیم پشتیبانی از اپل پنسل ۱۲۹ دلاری، مجیک کیبورد ۲۹۹ دلاری، اسمارت کیبورد فولیو ۱۷۹ دلاری و اسمارت فولیو کاور ۷۹ دلاری به عنوان ابزارهای جانبی است.

آیپد ایر جدید بالاخره به پورت USB-C با سرعت انتقال ۵ گیگابیت بر ثانیه در کنار پشتیبانی از وای‌فای ۶ و نیز LTE (در برخی مدل‌ها) مجهز شده و مشابه آیپد پرو از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. دوربین هم بخش دیگری است که از آیپد پرو به ارث برده شده و شاهد یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در پشت تبلت هستیم و البته لرزشگیر ویدیو هم بهبود یافته است. دوربین جلویی هم به حسگر ۷ مگاپیکسلی مجهز شده که از HDR و فیلم‌برداری 1080p و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. حاشیه نمایشگر آيپد جدید اما باریک‌تر شده و نمایشگر بزرگتر از قبل به نظر می‌رسد. نمایشگر ۱۰.۹ اینچی آیپد ایر از ۳.۸ میلیون پیکسل بهره می‌برد و به گفته اپل به لایه‌ای مات مجهز شده که از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید کیفیت بالایی دارد. پنل نمایشگر از نوع Liquid Retina است و رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

به گفته اپل،‌ آیپد ایر جدید از ماه آینده میلادی در ۵ رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی و با قیمت پایه ۵۹۹ دلاری روانه بازار خواهد شد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , اندروید , گوشی هوشمند , آیپد ایر ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

 

گوشی هوشمند iPhone SE (2020) یکی از گوشی های هوشمندی محبوب سال میباشد که شگفتی بسیار زیادی را نیز برای کاربران ایجاد کرده است. این گوشی هوشمند از برترین سخت افزارها و نرم افزارهای شرکت اپل بهره میبرد که از طراحی قدیمی و کوچک این کمپانی استفاده میکند و قیمت بسیار پایین و مناسبی را نیز دارا میباشد. از آنجایی که این گوشی با استقبال زیادی روبرو شده است، احتمالا اپل جانشین آن را وارد بازار خواهد کرد که در حال حاضر از آن تحت عنوان آیفون SE 3 یا نسل سوم آیفون SE نام می‌بریم.
چه انتظاراتی از گوشی هوشمند iPhone SE 3 داریم

با توجه به اینکه تا حالا خبرهای موثق چندانی در مورد این گوشی منتشر نشده، در این مطلب قصد داریم انتظارات خود را از این گجت مطرح کنیم.

تاریخ عرضه و قیمت احتمالی

آیفون SE 2020 در آوریل ۲۰۲۰ معرفی شد و بنابراین این احتمال وجود دارد که در آوریل ۲۰۲۱ شاهد معرفی آیفون SE 3 باشیم. اما از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم بین نسل اول و دوم این گوشی حدود ۴ سال فاصله وجود دارد و به همین خاطر در این رابطه نمی‌توانیم با قاطعیت اظهارنظر کنیم.

حتی در یکی از گزارش‌ها آمده که سال آینده اپل از گوشی آیفون SE 3 رونمایی نمی‌کند. از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که مدل ارزان‌تر آیفون ۱۲ با قابلیت ۴G در فوریه سال آینده روانه ی بازار شود. اگرچه این شایعه هنوز از طرف منابع مختلف تایید نشده، ولی این مدل آیفون ۱۲ شاید جانشین غیر مستقیم آیفون SE 2020 باشد.

در همین رابطه می‌توانیم به یکی از گزارش‌های مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اشاره کنیم که ماه‌ها قبل اعلام کرد آیفون SE پلاس احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۱ به دست کاربران می‌رسد. در رابطه با قیمت هم از آنجایی که آیفون SE 2020 با قیمت پایه ۳۹۹ دلار راهی بازار شده، جانشین آن هم احتمالا قیمت مشابهی خواهد داشت.

انتظارات از آیفون SE 3

اگرچه آیفون SE 2020 با توجه به قیمتی که دارد گوشی بسیار جذابی محسوب می‌شود، ولی نسل سوم آیفون SE می‌تواند ویژگی‌های بهتری را ارائه کند که در ادامه به چند مورد از انتظارات خود از این گوشی می‌پردازیم.

۱. طراحی مدرن

آیفون SE 2020 طراحی بسیار قدیمی دارد و بنابراین امیدواریم آیفون SE 3 از طراحی مدرنی بهره ببرد. این یعنی گوشی موردنظر بهتر است دکمه هوم را کنار بگذارد و حاشیه‌ی ضخیم بالا و پایین نمایشگر هم کاهش پیدا کنند. اپل با بهره‌گیری از این رویکرد می‌تواند بدون نیاز به افزایش قابل توجه اندازه بدنه، از نمایشگر بزرگتری استفاده کند.

۲. نمایشگر اولد با رزولوشن بیشتر

آیفون SE 2020 از نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ بهره می‌برد که این نمایشگر در برابر رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد. اما از طرف دیگر، باید به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه مانند وان‌پلاس Nord و پیکسل ۴a اشاره کنیم که هر دو از نمایشگر اولد با رزولوشن بالاتر بهره می‌برند. با توجه به اینکه قیمت این نمایشگرها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده، اپل به‌راحتی می‌توانید برای آیفون SE 3 از چنین صفحه‌نمایشی بهره ببرد.

البته عملی شدن چنین درخواستی بعید به نظر می‌رسد زیرا اپل در زمینه‌ی ویژگی‌های سخت‌افزاری علاقه‌ی چندانی به رقابت با گوشی‌های اندرویدی ندارد.

۳. عمر باتری بهتر

آیفون SE 2020 با باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعتی روانه‌ی بازار شده که شاید برای ابعاد کوچک این گوشی منطقی به نظر برسد ولی روی هم رفته فقط برای تقریبا یک روز می‌تواند شارژ موردنظر را تامین کند. به همین خاطر امیدواریم آیفون SE 3 از عمر باتری بیشتری بهره ببرد که این موضوع می‌تواند از طریق تعبیه باتری بزرگ‌تر یا بهینه‌سازی بیشتر عملی شود.

۴. اندازه کوچک و قیمت مناسب

آیفون SE 2020 به دلیل اندازه کوچک و قیمت مناسب مورد توجه زیادی قرار گرفته است و به همین خاطر امیدواریم برای آیفون SE 3 هم این رویکرد تکرار شود. هنوز هم بسیاری از کاربران به گوشی‌های جمع‌وجور قدرتمند علاقه دارند ولی در این زمینه گزینه‌های چندانی دیده نمی‌شود. از طرف دیگر باید به طرفداران آیفون اشاره کنیم که توان مالی مناسبی برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت را ندارند و پایین ماندن قیمت آیفون SE 3 می‌تواند نظر این دسته از کاربران را جلب کند.

۵. افزایش تعداد دوربین

با وجود اینکه آیفون SE 2020 فقط از یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی بهره می‌برد، ولی هر دو آن‌ها کیفیت خوبی دارند ولی در هر صورت افزایش تعداد دوربین انعطاف‌پذیری کاربران برای عکاسی را افزایش می‌دهد. البته می‌دانیم که افزایش تعداد دوربین به معنای بهبود کیفیت عکس‌ها نیست، ولی آیفون SE 3 حداقل می‌تواند با دوربین دوگانه روانه‌ی بازار شود تا کاربران بتوانند از دوربین تله‌فوتو یا اولترا واید هم بهره‌مند شوند.

۶. افزایش رفرش ریت نمایشگر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در بین گوشی‌های مختلف همه‌گیر شده، رفرش ریت بالای نمایشگر است و حالا بسیاری از آن‌ها از نمایشگرهای ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند ولی آیفون SE 2020 مجهز به نمایشگر ۶۰ هرتز است. از آنجایی که گفته می‌شود تنها دو مدل از آیفون ۱۲ از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند، ارائه‌ی آن برای آیفون SE 3 بعید به نظر می‌رسد. اما در هر صورت این گوشی مثلا می‌تواند از نمایشگر ۹۰ هرتز استفاده کند تا با این کار جذابیت آن بیشتر شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , اندروید , گوشی هوشمند , قیمت گوشی , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

موتورولا بعداز چندین افشای بزرگ اطلاعاتی، بالاخره به صورت رسمی و در سکوت رسانه ای از جدیدترین گوشی هوشمند خود Moto G9 Plus رونمایی کرد این گوشی در کنار Moto G9 که اخیرا در هند ارایه شده و Moto G9 Play در بازارهای جهانی دیگر معرفی شد، عرضه شده است Moto G9 Plus مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون 730G SoC است و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این دستگاه یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپری دارد. این گوشی در پشت دارای یک دوربین چهارگانه با یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است.
تصاویر و مشخصات فنی گوشی موتورولا Moto G9 Plus فاش شد

گوشی موتو G9 پلاس از پردازنده‌ی اسنپدراگون 730G و ۴ گیگابایتی رم به‌همراه حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد؛ البته با قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی microSD، امکان ارتقا حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت نیز وجود دارد.

گوشی موتو جی ۹ پلاس دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی است. کلید‌های فیزیکی در لبه‌ی سمت راست گوشی تعبیه شده‌اند و کلید پاور موتو جی ۹ پلاس حسگر اثر انگشت را نیز در دل خود دارد. سایر ویژگی‌های این گوشی شامل جک ۳٫۵ میلی ‌متری هدفون، ورودی پورت USB-C، حسگر NFC و بلوتوث نسخه‌ی ۵ می‌شود.

موتو جی ۹ پلاس با سیستم عامل اندروید ۱۰ و در دو رنگ‌ روزگلد و آبی تیره با قیمت ۴۷۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. درحال حاضر، امکان خرید این گوشی در برزیل وجود دارد؛ اما هنوز اطلاعاتی درباره‌ی عرضه‌ی آن در بازارهای دیگر دردسترس نیست.

قطر نمایشگر موتو جی ۹ پلاس ۶٫۸ اینچ و وضوح آن Full HD پلاس است. موتورولا نمایشگر تمام‌صفحه‌ی دستگاه را Max Vision می‌نامد و می‌گوید این نمایشگر از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی موتو جی ۹ پلاس داخل حفره‌ای در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر قرار دارد.

اولین چیزی که در قاب براق پشتی موتو G9 پلاس به‌چشم می‌خورد، کادر مستطیل‌شکل دوربین است که در آن ۴ حسگر با چینش L شکل به‌همراه فلش LED قرار داده شده‌اند. ۴ حسگر دوربین پشتی متشکل هستند از یک ماژول ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و یک ماژول فوق‌عریض ۸ مگاپیکسل با میدان دید ۱۱۸ درجه‌ای که توسط دو ماژول ۲ مگاپیکسلی دیگر با قابلیت‌های ماکرو و تشخیص عمق همراهی می‌شوند. لوگوی موتورولا همچنین، در مرکز نیمه‌ی فوقانی قاب پشتی خودنمایی می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: موتورولا , گوشی هوشمند , گوشی موتو G9 پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به پیشنه ی سامسونگ در بازار جهانی موبایل، گوشی های پرچم دار این کمپانی کیفیت ساخت مطلوبی دارند و به طور کلی عملکرد عالی از خود به جای گذاشته اند حال کمتر از یک ماه از معرفی گوشی جدید سامسونگ می گذرد که با انتشار برخی خبرها درباره ی مشکلات گوشی های سامسونگ را شاهد هستیم، کاربران گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس ادعا کردند کلیه این دستگاه ها با یک نوع مشکل خاص روبرو شده اند گوشی‌های سری قبل سامسونگ بارها با مشکل نمایش سایه‌ی سبزرنگ روی صفحه‌نمایش مواجه شده اند.
کاربران گلکسی نوت 20 از ایجاد سایه سبزرنگ روی نمایشگر خبر می‌دهند

تعجب‌برانگیزترین اتفاق این است که سایه‌ی سبزرنگ روی صفحه‌نمایش گلکسی تب S7 هم ظاهر شده است؛ تبلتی که از صفحه‌نمایش AMOLED استفاده نمی‌کند. این موضوع نشان می‌دهد مشکل جدید دستگاه‌های سامسونگ به‌ نمایشگرهای AMOLED منحصر نیست. این سه دستگاه سامسونگ به‌میزان متفاوتی سایه‌ی سبز را روی صفحه‌نمایش نشان می‌دهند و تا زمان انتشار این خبر، سامسونگ رسما به این موضوع واکنش نشان نداده است.

ناگفته نماند گلکسی اس 20 اولترا نیز با این مشکل مواجه شده بود نکته‌ی مهم این است که بابت این مشکل نباید چندان نگران باشید؛ چراکه صرفا به سامسونگ محدود نیست و پیش‌تر دستگاه‌های دیگری نیز با مشکلی مشابه مواجه شده‌اند. در بسیاری از مواقع، مشکل سایه‌ی سبز روی صفحه ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع‌شدنی است.کمتر از یک ماه از معرفی رسمی دستگاه‌های جدید سامسونگ می‌گذرد و کاربران ردیت از همین حالا بحث درباره‌ی مشکلات دستگاه‌ها را آغاز کرده‌اند. ظاهرا سایه‌ی سبزرنگ این‌بار صرفا به یک دستگاه محدود نیست و درکنار گوشی پرچم‌دار جدید، دو تبلت سامسونگ را نیز شامل می‌شود.

اگر در خارج از ایران هستید و دستگاه‌ها را با ضمانت تهیه کرده‌اید، می‌توانید به خود سامسونگ مراجعه کنید تا مشکل را رفع کند. بااین‌حال، به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم منتظر انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری بمانید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی نوت 20 , موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای منتشر شده در چند روز اخیر، کاربران آلمانی گلکسی اس 10 خبر از انتشار آپدیت One UI 2.5 داده اند. این آپدیت حجمی در حدود ۹۶۳ مگابایت داشته که نسخه فرمور دستگاه را به G973FXXU8DTH7 ارتقا می‌دهد. درواقع می توان گفت One UI بزرگترین تحول در قسمت نرم افزاری گوشی‌های اندرویدی سامسونگ محسوب می‌شود. حالا نسخه جدید این رابط کاربری به خانواده گلکسی اس 10 این کمپانی آمده است. آپدیت One UI 2.5 پس از معرفی روی سری گلکسی نوت 20، به سری گلکسی اس 20 نیز آمد و حالا نوبت به روز رسانی پرچم‌داران مقرون به صرفه این کمپانی یعنی گلکسی اس ، گلکسی اس 10e و گلکسی اس 10 پلاس رسیده است.
گلکسی اس ۱۰ لایت آپدیت رابط کاربری One UI 2.5 را دریافت می‌کند

رابط کاربری One UI 2.5 تغییرات زیادی را به گوشی‌های سامسونگ اضافه کرده اما متأسفانه برای بهره‌مندی از تمام قابلیت‌های آن باید حتما گوشی‌های پرچم‌دار را در اختیار داشته باشیم که این مسأله همیشه و در بین همه‌ی شرکت‌ها امری طبیعی است. از تغییرات صورت گرفته در گلکسی اس ۱۰ لایت بعد از دریافت رابط کاربری One UI 2.5 مطلع نیستیم چون لیست تغییرات آن منتشر نشده، اما به گزارش وب‌سایت SamMobile، گلکسی اس ۱۰ لایت به نسبت دیگر گوشی‌های این خانواده، قابلیت‌های کمتری را دریافت می‌کند که حالت Pro Video یکی از آن‌هاست.

حال که گلکسی اس ۱۰ لایت این به‌روزرسانی را دریافت کرده، کاربران گوشی‌های گلکسی A90 ،A71 و A51 هم می‌توانند امیدوار باشند در هفته‌های آتی، این به‌روزرسانی با قابلیت‌های کمتر برایشان منتشر شود. با این حال این ادعا بر اساس حدس و گمان است و باید منتظر ماند و دید سامسونگ چه تصمیمی خواهد گرفت.

با این حال مطمئن هستیم برخی از قابلیت‌ها نظیر بهبود عکاسی در حالت Single Take، اضافه شدن صدا به Motion Photos و حتی سازگاری ژست‌های ناوبری گوگل با لانچرهای شخص ثالث به گلکسی اس ۱۰ لایت اضافه خواهد شد.

این آپدیت برای گلکسی اس ۱۰ لایت، با شماره مدل G770FXXU3CTH4 منتشر می‌شود و در حال حاضر کاربران اسپانیایی در حال دریافت آن هستند. معمولا کمی زمان می‌برد تا همه‌ی کاربران در مناطق مختلف بتوانند به به‌روزرسانی‌ها دسترسی داشته باشند و این امری طبیعی است.

اگر از گوشی گلکسی اس ۱۰ لایت استفاده می‌کنید نهایتا باید تا آخر این ماه برای دریافت آپدیت رابط کاربری One UI 2.5 منتظر بمانید اما برای چک کردن وضعیت به‌روزرسانی می‌توانید از طریق صفحه‌ی تنظیمات اصلی گوشی به بخش Software Update (به‌روزرسانی نرم‌افزار) رفته و در آن قسمت روی گزینه‌ی Download and install کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی اس 10 , گلکسی نوت 20 ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

سامسونگ امروز در مراسم آنپکد از جدیدترین تبلت‌های خود با نام گلکسی تب S7 و S7 پلاس رونمایی کرد؛ در بخشی از این مراسم کوتاه، تاریخ عرضه‌ی تبلت‌های جدید گلکسی تب اس 7 و گلکسی تب اس پلاسنیز اعلام شد. براساس اعلام رسمی سامسونگ، دو تبلت موردبحث قرار است روز سه‌شنبه ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار شوند. درواقع پیش فروش آنها از ۱۲ شهریور ۱۳۹۹شروع شده است.
تاریخ عرضه گلکسی تب S7 و S7 پلاس سامسونگ اعلام شد

کارشناس رسانه‌ی ورج می‌گوید استفاده از صفحه‌کلید تبلت‌های سامسونگ که از ترک‌پد هم بهره می‌برد حس خوبی به شما منتقل می‌کند. بااین‌حال اگر صفحه‌کلید را روی پای خود قرار دهید ممکن است تجربه‌ی کاربری خوبی دریافت نکنید، زیرا تبلت نمی‌تواند در یک‌جا محکم بایستد.

اگر به تبلتی نیاز دارید که از شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند می‌توانید سراغ نسخه‌ی دیگری از تبلت‌ها بروید. اگر در آمریکا حضور دارید بهتر است بدانید که اپراتور ورایزن، فرایند پیش‌فروش نسخه‌ای از تبلت‌های خانواده‌ی گلکسی تب S7 را که درکنار وا‌ی‌فای و 4G LTE از شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند‌ آغاز کرده است. جالب‌توجه است که بدانید تبلت‌های جدید سامسونگ از هر دو نسخه‌ی شبکه‌ی 5G یعنی شبکه‌ی مبتنی‌بر امواج میلی‌متری و شبکه‌ی مبتنی‌بر امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

مدل پایه‌ی تبلت سامسونگ ۱۱ اینچی گلکسی تب S7 با قیمت ۶۴۹٫۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود؛ این مدل از تبلت مجهز به وای‌فای است و محتوای بصری را با صفحه‌نمایش LCD دارای نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز به‌نمایش می‌گذارد. گلکسی تب S7 در بین تبلت‌های اندرویدی گزینه‌ی مناسبی به‌حساب می‌آید و گرچه صفحه‌نمایش LCD به‌جای OLED دارد، اما همین صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت است و می‌تواند تجربه‌ی تماشای فیلم و سریال را لذت‌بخش کند.

اگر به‌دنبال تبلتی هستید که بهترین صفحه‌نمایش دنیای تبلت‌ها را تا‌به‌امروز داشته باشد باید سراغ گلکسی تب S7 پلاس مجهز به وای‌فای بروید که برچسب قیمت ۸۴۹٫۹۹ دلار را یدک می‌کشد. در این تبلت رده‌بالا از صفحه‌نمایش ۱۲٫۴ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده شده است.

بسیاری از کارشناسانی که فرصت کار با گلکسی تب S7 پلاس را پیدا کرده‌اند، صفحه‌نمایش را جزو نقاط قوت آن به‌حساب آورده‌اند. برای مثال کارشناس رسانه‌ی ورج می‌گوید رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش به‌حدی سرزنده هستند که همچون واقعیت به‌نظر می‌رسند. او می‌گوید ناحیه‌های مشکی تصویر در صفحه‌نمایش گلکسی تب S7 به‌حدی عمیق هستند که انگار مشغول تماشای تلویزیو‌ن‌های OLED ا‌ل‌جی هستید. 

در هر دو تبلت جدید سامسونگ از قلم لمسی (استایلوس) استفاده شده است. اگر دوست دارید در تبلت خود از صفحه‌کلید استفاده کنید، می‌توانید سراغ قاب ویژه‌ی تبلت‌های سامسونگ که شامل صفحه‌کلید است بروید. سامسونگ می‌گوید اگر صفحه‌کلید را به‌صورت هم‌زمان با تبلت بخرید می‌توانید به تخفیف ۵۰ درصدی برای صفحه‌کلید دست پیدا کنید که پیشنهاد بسیار خوبی است. صفحه‌کلید مخصوص گلکسی تب S7 با قیمت ۹۹٫۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد، البته درصورتی‌که آن را با خود تبلت تهیه کنید؛ در غیر این صورت موظف‌به پرداخت ۱۹۹٫۹۹ دلار هستید. به‌علاوه صفحه‌کلید گلکسی تب S7 پلاس که در حالت عادی ۲۲۹٫۹۹ دلار قیمت دارد، به‌همراه خود تبلت با قیمت ۱۱۴٫۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد.

از آن‌جایی که پیاده‌سازی فناوری 5G در دستگاه‌ها هزینه‌ی بیشتری روی دست تولیدکنندگان می‌گذارد، طبیعی است که نسخه‌ها‌ی 5G گلکسی تب‌های جدید گران‌تر از نسخه‌های عادی باشند. براساس اعلام رسمی، گلکسی تب S7 با صفحه‌نمایش ۱۱ اینچ قیمتی برابربا ۸۴۹٫۹۹ دلار دارد.

قیمت نسخه‌ی 5G گلکسی تب S7 پلاس به ۱٬۰۴۹٫۹۹ دلار می‌رسد. ورایزن می‌گوید درصورتی‌که کاربران به تهیه‌ی صفحه‌کلید علاقه‌مند باشند، می‌توانند آن را به‌‌همراه تبلت با تخفیف ۵۰ درصدی دریافت کنند. 

اگر به تهیه‌ی نسخه‌ی 5G علاقه‌مند هستید می‌توانید به دو صورت اقدام کنید: پرداخت مستقیم مبلغ یا پرداخت ازطریق پلن‌های ماهانه‌ی ورایزن. درصورت تهیه‌ی گلکسی تب S7 با روش دوم باید به‌مدت ۲۴ ماه، هر ماه ۳۵٫۴۱ دلار پرداخت کنید. برای تهیه‌ی گلکسی تب S7 پلاس باید به‌مدت ۲۴ ماه، هر ماه ۴۳٫۷۴ دلار پول بدهید. اگر یکی از تبلت‌هایی را که ورایزن فهرست‌شان را اعلام کرده به این اپراتور بدهید، می‌توانید حداکثر ۱۰۰ دلار از قیمت نهایی تبلت‌های جدید سامسونگ بکاهید. اپراتور AT&T نیز فرایند پیش‌فروش تبلت‌های سری گلکسی تب S7 را آغاز کرده است. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گلکسی اس 7 , سامسونگ , خرید گوشی , فروش گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به اینکه تنها یک روز به رونمایی از محصول جدید سامسونگ گلکسی زد فولد 2 باقی مانده است. این کمپانی کره ای تصمیم گرفت تصاویر رندر شده و ویدئویی از نسخه ی ویژه محصول جدیدش منتشر نماید. نکته ی جالب در تصاویر بهره‌مندی از گوشی تاشو سامسونگ از لولاهایی با رنگ بندی مختلف است.
تصاویر و ویدئو جدیدی از گلکسی زد فولد 2 سامسونگ فاش شد

در تصاویر یادشده، می‌توان گلکسی زد فولد ۲ را با بدنه‌ای مشکی رنگ مشاهده کرد که البته لولاهایش رنگ‌بندی‌های مختلفی ازجمله زرد و سفید و قرمز دارد. چنین حق انتخابی می‌تواند در نوع خود بسیار جالب باشد؛ زیرا تنوع بیشتری در مدل‌های زد فولد ۲ ایجاد کرده و کاربر باتوجه‌به سلیقه‌ی خود می‌تواند گوشی تاشو سامسونگ را در رنگ‌بندی دلخواه انتخاب کند. درادامه، افشاگر اضافه می‌کند که رنگ‌بندی آبی نیز برای لولاها در نظر گرفته شده است؛ اما تصویری از رنگ‌بندی آبی در میان تصاویر فاش‌شده مشاهده نمی‌شود.

یکی از افشاگران تصاویر رندرشده از محصول جدید سامسونگ را در حساب توییترش قرار داده که باردیگر طراحی گلکسی زد فولد ۲ را به‌نمایش می‌گذارد. نکته‌ی جالب در تصاویر بهره‌مندی از گوشی تاشو سامسونگ از لولاهایی با رنگ‌بندی مختلف است. درواقع، به‌نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای امکان انتخاب رنگ‌بندی گسترده‌تری از گلکسی زد فولد ۲ را دراختیار کاربر قرار خواهد داد.

در ویدئو می‌توان طراحی چشم‌نواز و زیبای نسخه‌ی ویژه‌ی گلکسی زد فولد ۲ را مشاهده کرد. بااین‌حال، برخورداری از نسخه‌ی ویژه برای کاربران گویا بسیار گران‌تر از نسخه‌ی استاندارد تمام خواهد شد. چندی پیش، گفته شد که قیمت احتمالی گلکسی زد فولد ۲ درحدود ۱،۹۸۰ دلار خواهد بود؛ البته برخی از تحلیلگران معتقدند نسخه‌ی ویژه‌ی این گوشی سامسونگ درحدود ۲،۴۸۰ دلار است.

در‌این‌بین، سامسونگ ویدئویی منتشر کرده که نسخه‌ی ویژه‌ی گلکسی زد فولد ۲ را به‌نمایش می‌گذارد. نسخه‌ی ویژه‌ی محصول جدید شرکت کره‌ای با همکاری تام براون، طراح معروف مد و لباس آمریکایی، تولید می‌شود. چنین اتفاقی نخستین بار نیست که رخ می‌دهد و سامسونگ برای طراحی نسخه‌ای ویژه از گلکسی زد فلیپ نیز با براون همکاری کرده بود.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلگسی زدفولد2 , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس اطلاعات منتشر شده، به تازگی پرونده‌ی جدیدی در وب سایت کمیسیون فدرال ارتباطات موسوم ‌به FCC ثبت شده است خبرهای منتشر شده حاکی از آن است شیائومی کار روی گوشی جدید پوکو با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی را آغاز کرده است شماره‌مدل M2007J20CG استفاده می کند و اینگونه که یکی از افشاگران می‌گوید، درنهایت پوکو ایکس ۳ (Xiaomi Poco X3) نام خواهد گرفت.
پوکو X3 با طراحی متفاوت و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در FCC رؤیت شد

گزارش جدید به دو شماره‌مدل اشاره می‌کند که یکی از آن‌ها، همان شماره‌مدل فاش‌شده ازطریق FCC با حرف آخر G است. گفته می‌شود مدل موردبحث، مدل جهانی گوشی جدید پوکو به‌حساب می‌آید، درحالی‌که گوشی دیگر با شماره‌مدل M2007J20CT قرار است در بازاری دیگر عرضه شود. درحال‌حاضر هیچ‌گونه مشخصات فنی دیگری از گوشی پوکو X3 نمی‌دانیم.

خبر خوب این است که ظاهرا شیائومی برای تولید پوکو X3 سراغ طراحی جدید رفته و این گوشی به محصولاتی که شرکت چینی پیش‌تر روانه‌ی بازار کرده است شباهت زیادی ندارد. گوشی‌های خانواده‌ی پوکو عموما مدل ری‌برند‌شده‌ی گوشی‌های دیگر شیائومی هستند. بنابراین احتمال می‌رود شرکت چینی بخواهد پیش از رونمایی پوکو X3، همین گوشی را با نامی دیگر برای برخی بازارها معرفی کند.

پوکو ایکس 3 شیائومی احتمالا به‌زودی رونمایی می‌شود

تصویری که از پنل پشتی پوکو X3 منتشر شده است نشان می‌دهد این گوشی هوشمند دارای ماژول دوربین مستطیل‌شکل خواهد بود که درون برآمدگی دایره‌ای‌شکل جای گرفته است. عبارت انگلیسی POCO بخش پایینی پنل پشتی گوشی را در بر گرفته و در بخش میانی پنل پشتی، خطی عمودی و پهن دیده می‌شود که ظاهرا پوششی بافت‌دار است.

گوشی پوکو X3 شیائومی طراحی نامتعارف و کاملا جدیدی ندارد، بااین‌حال نمونه‌ی آن‌ را پیش‌تر در دیگر گوشی‌های شیائومی ندیده‌ایم و به‌همین دلیل برای‌مان از اهمیت خاصی برخودار است. در ادامه می‌توانید تصویر فاش‌شده توسط کمیسیون فدرال ارتباطات را مشاهده کنید:

به‌لطف ظاهرشدن گوشی جدید پوکو در سایت FCC اکنون برخی از مشخصات فنی آن را نیز می‌دانیم. تصویری که در بالا می‌بینید به‌وضوح اعلام می‌کند گوشی موردبحث پوکو از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت‌های نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی استفاده می‌کند (در بخش بالای دوربین شاهد عبارت 64MP AI Super Camera هستیم). اطلاعات منتشرشده تأیید می‌کنند که پوکو X3 به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری MIUI  استفاده می‌کند. MIUI 12 جدیدترین نسخه از رابط کاربری شیائومی برای گوشی‌های هوشمند است که قابلیت‌هایی مثل دارک مود ۲ و جلوه‌های بصری جدید و موارد دیگر دارد. 

اطلاعات منتشرشده در سایت کمیسیون فدرال ارتباطات همچنین نشان می‌دهند باتری گوشی پوکو دارای شماره‌مدل BN57 است. طبق گزارش‌های جدید، مؤسسه‌ی TUV Rheinland یک باتری دارای همین شماره‌مدل را که از ظرفیت ۵٬۰۶۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کرده، تأیید کرده است. ظاهرا این باتری از ظرفیت عادی ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. اطلاعات دیگری که کاربر the_tech_guy در توییتر موفق‌به کشف‌شان شده اعلام می‌کنند باتری پوکو X3 شیائومی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. 

شایعه‌های جدید می‌گویند شیائومی می‌خواهد در اواخر ماه جاری میلادی گوشی جدیدی از خانواده‌ی پوکو را با صفحه‌نمایش AMOLED دارای نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز رونمایی کند. این گوشی که دارای تراشه‌ی 5G اسنپدراگون 765G خواهد بود، از فناوری شارژ ۳۳ وات استفاده خواهد کرد. ثبت‌شدن در FCC به‌صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد که عرضه‌ی محصول نزدیک است. پوکو X3 همان موبایلی است که از نمایشگر ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند؟ به‌زودی خواهیم فهمید.

به‌علاوه مشخص نشده است که شیائومی این گوشی را در چه تاریخی معرفی و عرضه می‌کند. گفته می‌شود پوکو گوشی دیگری تحت عنوان C3 در دست ساخت دارد و روی گوشی دیگری که احتمالا رقیب مستقیم وان پلاس نورد خواهد بود کار می‌کند. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای اعلام شده، کمپانی ال جی در تاریخ 3 شهریور ماه 1399 از اولین گوشی تلفن همراه سری Q با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه های ارتباطی رونمایی کرد. این گوشی با عنوان ۹۲ فایوجی (LG Q92 5G) شناخته می شود. در دسته ی گوشی های میان رده قرار می گیرد و از زبان طراحی جدید ال جی بهره می برد در واقع این کمپانی کره ای آن را زبان طراحی طبیعی می خواند. این زبان طراحی با رونمایی گوشی هوشمند ولوت روی کار آمد ال جی در زمان رونمایی از ولوت گفته بود برخلاف تصور گذشته از این پس قصد دارد به گونه ای گوشی هایش را نام گذاری نماید که در خاطر کاربرانش به جا بماند.
رونمایی از ال جی کیو 92 5G

گوشی ال‌جی کیو ۹۲ به صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ با وضوح فول HD پلاس مجهز است که در بخش بالایی آن حفره‌ای برای میزبانی از دروبین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. صفحه‌نمایش دستگاه از نوع LCD و درمقایسه‌با صفحه‌نمایش OLED گوشی ولوت عملکردش ضعیف‌تر است؛ اما نباید فراموش کنیم که با دستگاهی میان‌رده طرف هستیم و باید انتظارات معقولی داشته باشیم.

ال جی Q92 5G همچون ال جی ولوت از گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار استفاده می‌کند. به‌علاوه، حضور گواهی MIL-STD-810G نشان می‌دهد ال‌جی Q92 مقاومت زیادی دربرابر سقوط از ارتفاع دارد. به‌طور کلی، ال‌جی Q92 را می‌توانیم تا حد زیادی نسخه‌ی ارزان‌قیمت ولوت به‌حساب بیاوریم. 

گوشی ال‌جی کیو 92 5G از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ برخوردار است

در زیر بدنه‌ی ال‌جی Q92، از تراشه‌ی هفت نانومتری اسنپدراگون 765G کوالکام بهره برده شده است. اسنپدراگون 765G در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب است و محصولات متنوعی از آن استفاده می‌کنند. تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام که شبکه‌ی 5G را به دستگاه‌های میان‌رده‌ی زیادی اضافه کرده است، به حداکثر سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند و از هسته‌های کرایو ۴۷۵ بهره‌مند است. داشتن مودم X52 یکی از مشخصه‌های مهم کوالکام اسنپدراگون 765G است. ال‌جی می‌گوید در میان‌رده‌ی جدیدش از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده کرده است. 

در ال‌جی Q92 فایوجی از باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات استفاده شده است. جدیدترین میان رده ی کره‌ای‌ها به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری UX 9.0 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برد. این گوشی قرار است از ۲۶ آگوست ۲۰۲۰ (۵ شهریور ۱۳۹۹) به‌بعد روانه‌ی بازار کره‌جنوبی شود. قیمت گوشی جدید ال‌جی ۴۹۹،۰۰۰ وون (معادل تقریبا ۴۲۰ دلار) اعلام شده است. ال‌جی تاکنون نگفته است که می‌خواهد این گوشی را در بازارهای بین‌المللی هم عرضه کند یا خیر.

در پنل پشتی ال‌جی کیو ۹۲ 5G، مجموعه‌دوربین چهارگانه به‌چشم می‌خورد: دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی. حضور دوربین ماکرو در گوشی‌های هوشمند تقریبا به ترند تبدیل شده است؛ اما این دوربین عملا هیچ کاربردی ندارد؛‌ زیرا عموما دوربین‌های ماکرو در گوشی‌ها حسگر بسیار ضعیفی دارند. تولیدکنندگان برای افزایش تعداد دوربین‌ها و چهاردوربینه خواندن گوشی‌هایشان، دست به چنین کاری می‌زنند. صرف‌نظر از این موضوع، دوربین‌های ال‌جی کیو ۹۲ چینش متفاوت و جالبی دارند. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ال جی , کره , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارشات اعلام شده، کنفرانس سالانه ی امنیت اطلاعات بلک هت نشستی را تشکیل دادند جدیدترین یافته های خود را در اختیار یکدیگر بگذارند در واقع موضوع اصلی کنفرانس بلک هت در رابطه با آسیب پذیری نرم افزارها، به خصوص نرم افزار های گوشی تلفن همراه در مقابل هک است. در این نشست مشخص شده که سیستم اثر انگشت سیستم عامل اندروید در مقابل بسیاری از حمله های هک آسیب پذیر است. یکی از این آسیب پذیری به هکر اجازه می دهد سیستم تایید پرداخت توسط اثر انگشت را هک کند و از آن رد شود. این در حالی است که اپل از این تست‌ها و آزمایش‌ها مقاوم بوده و کاملا سربلند بیرون آمد. هیچ یک از آسیب پذیری‌ها و نقاط ضعف اندروید در مورد iOS اپل صدق نکرد و هکرها نتوانستند کوچکترین خللی در سیستم شناسه‌ی لمسی اپل ایجاد کنند.

شکست اندروید از اپل در آزمایش‌های امنیتی

از آنجایی که امروزه از اثر انگشت برای تایید پرداخت‌ها استفاده می‌شود، این امکان وجود دارد که هکرها بتوانند از این سیستم رمزگذاری عبور کنند. اما ماجرا از این هم بدتر و ترسناک‌تر است. «تاو وی» (Tao Wei) و «یولانگ ژنگ» (Yulong Zhang) با یک حمله‌ی جاسوسی به حسگر اثر انگشت توانستند از دور داده‌های واقعی مربوط به اثر انگشت را از گوشی‌های HTC One Max و سامسونگ گلکسی S5 بدزدند.
برخلاف این دو گوشی، شناسه‌ی لمسی اپل هیچ‌گونه اطلاعات مهم مربوط به اثر انگشت را بدون یک کلید رمز فاش نمی‌کند. بنابراین، در صورتی که یک هکر بتواند به شناسه‌ی لمسی دسترسی پیدا کند، جزییات اصلی قفل بوده و در جای خود محفوظ می‌مانند.
البته خبر خوب برای کاربران اندروید این است که حالا شرکت‌ها‌ی سازنده‌ی گوشی از وجود این نقص آگاه هستند و اکثر آنها دست به کار شده و در قالب به‌روزرسانی درصدد رفع این نقص‌ها برآمدند. احتمالا شما هم در همین روزها با یک به روزرسانی برای سیستم عامل اندرویدتان مواجه شدید که در راستای اتفاقات مربوط به همین کنفرانس به کاربران ارایه داده شده است؛ بنابراین اگر با پیغام Software Update مواجه شدید، بهتر است به‌روزرسانی لازم را انجام دهید.
با این حال بسیاری از افرادی که حساسیت خاصی نسبت به امنیت اطلاعات و داده‌های شخصی دارند، با وجود چنین هک‌هایی آرامش خاطر خود را از دست می‌دهند. سیستم پرداخت لمسی سامسونگ به زودی راه‌اندازی خواهد شد و دستگاه‌های مشابهی هم از آن پیروی خواهند کرد. اما با توجه به آسیب‌پذیری‌های کشف شده، احتمال آن وجود دارد که کاربران چندان از پرداخت موبایلی استقبال نکنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , اندروید , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()