نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی چینی ZTE اولین برندی ست که گوشی هوشمند زد تی ای آکسون 20 فایو جی که مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر است را راهی بازار کرد. این در حالی ست که اکثر برندهای مطرح دنیا همچون اپل و سامسونگ هنوز نتوانستند به چنین فناری ای دست یابند. حال این کمپانی در نظر دارد که  نسل دوم دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را که عملکرد بهتری دارد، در کنگره جهانی موبایل شانگهای (MWC 2021) رونمایی کند. طبق پستی که در صفحه رسمی ZTE در سایت Weibo منتشر شده، تعداد پیکسل‌های دوربین زیر صفحه افزایش یافته است.در ضمن، این کمپانی نخستین اسکنر سه بعدی صورت خود را نیز در این رویداد به معرض نمایش گذاشته است.

معرفی نسل دوم دوربین زیر نمایشگر موبایل ZTE در MWC شانگهای
به غیر از نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر ، ZTE اولین اسکنر سه‌بعدی ساختاری زیر صفحه نمایش را نیز به نمایش گذاشت. طبق گزارش‌ها، این دستگاه قادر به اسکن سه‌بعدی چهره کاربران برای باز کردن قفل دستگاه خواهد بود و البته در زیر نمایشگر تعبیه شده و باعث به وجود آمدن هیچ بریدگی یا شکافی در روی صفحه نمایش نخواهد شد.

بنابراین، تراکم پیکسلی دوربین جدید به 400 پیکسل در اینچ افزایش یافته است که این دو برابر تراکم پیکسلی ماژول نسل اول است. علاوه بر این، شرکت ZTE اظهار داشته که ماژول نسل دوم با طیف گسترده‌تری از نمایشگرها سازگار خواهد بود. بر اساس پستی که در صفحه رسمی ZTE در سایت Weibo منتشر شده، تعداد پیکسل‌های دوربین زیر صفحه افزایش یافته است. به ادعای شرکت سازنده، این اسکنر می‌تواند در مدل‌سازی سه‌بعدی، واقعیت افزوده (AR) و برنامه‌های پرداخت بانکی مورد استفاده قرار گیرد.

گوشی زد تی ای آکسون 20 فایو جی (ZTE Axon 20 5G) سال گذشته و به عنوان اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر عرضه شد. اگرچه ایده قرارگیری دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش عالی است، اما اجرای آن در آکسون 20 بی‌نقص نبود و با انتقاداتی همراه شد. این دوربین در تست بنچمارک DxOMark امتیاز بسیار پایینی دریافت کرد و در عمل نیز عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت

اما به هر حال، ZTE دومین نسل از دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را هم آماده کرده که گفته می‌شود عملکرد به مراتب بهتری دارد. این دوربین با هدف رفع مشکلات نسل اول و بهبود کیفیت عکاسی سلفی در گوشی‌های آینده شرکت توسعه داده شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , زد تی ای , اپل , سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی ال جی قبل از متوقف کردن بخش موبایل و خارج شدنش از بازار موبایل، روی طراحی و تولید چند گوشی هوشمند کار می کرد که یکی از آنها ال جی ولوت ۲ پرو نام داشت. به نظر می رسد ولوت ۲ پرو حتی مراحل طراحی را پشت سر گذاشت و حتی چند هزار عدد از آن را به مرحله ی تولید رسانده، درواقع قرار بود ال جی در سال 2021 این گوشی را روانه ی بازار کند. این کمپانی کره ای علاوه بر تولید ولوت پرو2، درصدد تولید سه گوشی هوشمند دیگر به نام های استایلو ۷، کی ۳۳ و کی ۳۵ نیز بوده است.
ال جی موبایل پیش از تعطیلی، در حال ساخت چند گوشی میان‌رده بوده است

در جایگاه بعدی دو گوشی ال جی کی ۳۳ و کی ۳۵ قرار دارند که می‌توانستند محصولات مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی شرکت کره‌ای برای بازارهای مختلف باشند. گویا هر دو مدل دارای تراشه‌ی هلیو پی ۳۵ و ۳ گیگابایت رم بوده‌اند و از صفحه‌نمایش با رزولوشن +HD و نسبت ابعاد ۲۰:۹ استفاده می‌کردند و تفاوت اصلی دو تلفن هوشمند ال‌جی طراحی ظاهری شیک‌تر کی ۳۵ بود.

ال‌جی استایلو ۷ محصول اقتصادی شرکت کره‌ای برای سال ۲۰۲۱ بود که مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده‌ای به همراه داشت. ازجمله ویژگی‌های سخت‌افزاری استایلو ۷ می‌توان به تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ و ۴ گیگابایت رم اشاره کرد که ارتقای قابل توجه ی نسبت به تراشه‌ی هلیو پی ۳۵ مدیاتک و ۳ گیگابایت رم استایلو ۶ ال‌جی محسوب می‌شود.

اگر استایلو ۷ راهی بازار می‌شود، کاربران از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی برخوردار می‌شدند که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل با نسبت ابعاد ۲۰٫۵:۹ داشت. در برخی تصاویر منتشرشده از استایلو ۷ مشخص شده است که دوربین سلفی آن به جای بریدگی، در جایگاهی شبیه به حفره قرار می‌گرفت. محصول لغوشده‌ی ال‌جی می‌توانست به درگاه‌ USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری مجهز و از حسگر اثر انگشت در لبه‌ برخوردار شود.

چندی پیش خبری منتشر شد که ال‌جی محصولی پرچم‌دار با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در دست تولید داشته که مهم‌ترین ویژگی آن، طراحی بدون نیاز به دکمه روی بدنه بوده است. ولوت ۲ پرو حتی مراحل طراحی را پشت سر گذاشت و ال‌جی چند هزار عدد از آن را تولید کرد که در نهایت به کارمندان شرکت کره‌ای فروخته شد.

بر اساس گزارش جی اس ام آرنا، محصول ذکرشده تنها تلفن هوشمندی نبود که ال‌جی در صدد عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۱ بود. درواقع شرکت کره‌ای می‌خواست در رده‌های مختلف پایین‌رده، میان‌رده و بالارده گوشی‌های هوشمندی روانه‌ی بازار کند. در گزارش ذکر شده  است که علاوه بر ولوت ۲ پرو و پرچم‌داری که نام آن هنوز مشخص نیست، ال‌جی می‌خواست سه گوشی هوشمند دیگر به نام‌های استایلو ۷، کی ۳۳ و کی ۳۵ را به علاقه‌مندان معرفی کند.

گفته می‌شود ال‌جی مدلی با مودم 5G نیز در نظر داشت که البته از تراشه‌ی متفاوتی استفاده می‌کرد؛ اما با تعطیلی بخش موبایل این شرکت، تمامی پروژه‌های مرتبط با تولید گوشی‌های هوشمند شرکت کره‌ای لغو شده‌اند.

آنچه می‌توان از شایعات و گزارش‌ها حدس زد، ال‌جی استایلو ۷ یا دو مدل جدید سری ال‌جی کی به مرحله‌‌ی تولید نرسیدند و زمانی که سران ال‌جی تصمیم به تعطیلی بخش موبایل گرفتند، سه گوشی هوشمند ذکرشده در مراحل طراحی یا گذراندن مراحل آزمایشی بودند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ال جی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی شیائومی تا به حال پتنت های مختلفی را ثبت کرده است  در دنیای تکنولوژی اصولا این برند را با طراحی های جاه طلبانه یا تکنولوژی می شناسند درواقع آوردن این طراحی ها از مرحله کاغذ به واقعیت کار آسانی نیست و اکثر کمپانی های بزرگ دنیا در بازار حاضر نیستند چنین محصولاتی را تولید نمایند. حال گزارشی منتشر شده که نشان می دهد که این کمپانی پتنت های جدیدی ثبت کرده است که بیشتر روی ماژول دوربین تمرکز دارند و استفاده از حسگرهایی با ابعاد مختلف را هدف قرار می دهند.

پتنت‌های جدید شیائومی طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را فاش می‌کنند
مدل اول که احتمالا گوشی هوشمندی با سخت‌افزار پرچم‌دار خواهد بود، شباهت جزئی ازنظر طراحی ظاهری به سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ دارد. در پنل پشتی، ماژول دوربینی قرار دارد که درمقایسه‌با مدل‌های مشابه، فضای نسبتا بیشتری از پنل پشتی را اشغال می‌کند. این ماژول از چهار دوربین تشکیل می‌شود که چینشی عمودی دارند و دوربین اصلی نیز در جایگاه بالاتری درمقایسه‌با دوربین‌های دیگر قرار می‌گیرد.

آنچه در پتنت‌های شیائومی مشاهده می‌شود، محصولی با ویژگی‌های کاربردی است تا گوشی هوشمندی با طراحی عجیب و ساختار شکنAndroidAuthoriy  گزارش می دهد پتنت‌هایی برای حداقل تولید سه گوشی هوشمند با طراحی‌های جالب ثبت کرده که درادامه بررسی‌شان می‌‌کنیم.

در پتنت دوم، ماژول دوربینی پنج‌گانه مشاهده می‌شود که دو حسگر دوربین با ابعاد نسبتا بزرگ در دو طرف بالا و انتهای ماژول را شامل خواهد بود و بین دو حسگر بزرگ سایر حسگرها قرار می‌گیرند. البته امکان دارد یکی از حسگرها درواقع فلش LED باشد. پتنت سوم نیز ماژول دوربین سه‌گانه دارد که حسگری با ابعاد بزرگ در بالای ماژول قرار می‌گیرند و حسگرهای کوچک‌تر نیز درست در پایین حسگر بزرگ خواهند بود.

 شیائومی پتنت‌های گوناگونی ثبت کرده است که برای مثال می‌توان به طراحی‌های جالب دوربین سلفی کشویی یا بلندگوهای استریوی هیبریدی اشاره کرد. با‌این‌حال، محصولی با استفاده از چنین پتنت‌هایی به مرحله تولید انبوه نرسیده است؛ اما موضوع درباره پتنت‌های ثبت‌شده کمی فرق دارد. درواقع، طراحی‌های موجود در پتنت‌ها بسیار واقع‌گرایانه‌تر از پتنت‌های پیشین شیائومی به‌نظر می‌رسند و دور از ذهن نیست که به‌زودی محصولاتی برگرفته از طراحی موجود در پتنت‌ها به بازار عرضه شود. پتنت‌های مدنظر مارس ۲۰۲۱ ثبت شده‌اند. با این حساب، دور از انتظار نیست که به‌زودی اخباری از احتمال عرضه محصولاتی با استفاده از طراحی موجود در پتنت‌ها در فضای مجازی قرار گیرد.

دو دوربین با ابعاد نسبتا مشابه، پایین‌تر از دوربین اصلی قرار می‌گیرند و دوربین چهارم نیز آخرین حسگر دوربین موجود روی ماژول خواهد بود. در سمت چپ دوربین‌ها، فلش LED قرار گرفته که ابعاد درخورتوجهی نیز دارد. به‌غیر از ماژول دوربین چهارگانه، پتنت مدنظر ویژگی خاص دیگری ندارد. دوربین سلفی در درون حفره‌ای بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته و در لبه‌های گوشی هوشمند نیز می‌توان دکمه پاور و راکرهای ولوم صدا را مشاهده کرد. در انتهای گوشی نیز، درگاه USB-C برای انتقال اطلاعات و شارژ گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی ال جی اوایل ماه آپریل به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد از بازار گوشی های هوشمند خارج شود و پرسنل این بخش را به سایر واحدهای تجاری خود منتقل کند. اما برای توقف و بستن خطوط تولید خود به زمان نیاز داشت. اکنون، بعد از گذشت دو ماه رسانه های کره‌ای اعلام کردند که امروز آخرین روز تولید گوشی ال جی بود و از فردا کارخانه ها تغییر کاربری خواهند داد البته ناگفته نماند که با تعطیل شدن این بخش، خط تولید تبلت نیز متوقف خواهد شد.
امروز آخرین روز تولید گوشی در کارخانه های «ال جی» بود

کارخانه ال جی الکترونیکس در ویتنام که اغلب گوشی‌های ال جی در آنجا ساخته می‌شوند، از این پس به تولید لوازم خانگی خواهد پرداخت. ال جی پیش از این بخشی از ظرفیت تولید این کارخانه به لوازم خانگی تبدیل کرده بود تا کارگرانی را که به واسطه توقف تولید گوشی کار خود را از دست می‌دهند، مشغول کند. باقی کارگران هم تا پایان ماه ژوئیه یعنی تا دو ماه دیگر تعیین تکلیف خواهند شد.

ال جی وعده داده که تا مدتی به پشتیبانی از دستگاه‌های موجود خود ادامه دهد. به عنوان مثال، گوشی‌ها و تبلت‌های رده بالا سه سال پشتیبانی نرم افزاری دریافت خواهند کرد و بنابراین، برخی مدل‌ها حتی به اندروید 13 نیز ارتقاء خواهند یافت. در ضمن، حتی با وجود توقف خطوط تولید، خریداران گوشی‌های این شرکت به مدت 4 سال از تاریخ تولید، خدمات پس از فروش دریافت خواهند کرد.

در همین حال، از کره خبر می‌رسد که شعبه اپل در این کشور تصمیم گرفته یک طرح ویژه برای تعویض گوشی‌های ال جی با آیفون 12 و 12 مینی آغاز کند! در این طرح، دارندگان گوشی‌های 4G یا 5G ال جی که حداقل یک ماه از گوشی خود استفاده کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت چیزی در حدود 135 دلار یک آیفون 12 یا 12 مینی تحویل بگیرند.

ال جی در حال حاضر یکی از برترین تولید کنندگان لوازم خانگی دنیاست و با تغییر کاربری خطوط تولید گوشی به لوازم خانگی، می‌تواند جایگاه خود را در این حوزه بسیار مستحکم‌تر کند.این کارخانه که در شهر هایفونگ واقع شده، از سال 2015 تأسیس شده و علاوه بر گوشی تلفن همراه، تلویزیون و لوازم خانگی نیز تولید می‌کند. همچنین، شرکت‌های خواهر LG Innotek و LG Display هم در این مکان اقدام به تولید ماژول‌های دوربین و نمایشگر می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ال جی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید روند قیمت گوشی های موبایل طی یک ماه اخیر مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است. علت آن هم اینست که عرضه مازاد بر تقاضا در بازار موبایل اتفاق افتاده است. اینطور که از ظواهر امر پیداست دلایل مختلفی باعث شده تا کاهش قیمت موبایل در بازار موبایل کشور اتفاق بیافتد؛ حال این موضوع به نفع خریدار و از طرفی به ضرر فروشندگان است. امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل می گوید بالغ بر ۱۵ میلیون گوشی تلفن همراه طی ۱۲ ماه گذشته وارد کشورمان ایران شده که هنوز قسمت عظیمی از آن فروش نرفته‌ است.
انجمن واردکنندگان موبایل در واکنش به ارزان شدن موبایل: عرضه بیشتر از تقاضا است

اسحاقی در توضیح بیشتر قانون افزایش حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، افزود: این قانون در روند بودجه سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس رسید و مدتی اجرای آن بلاتکلیف بود تا اینکه چند روز پیش به طور رسمی به گمرکات ابلاغ شد. در راستای اجرای این قانون وزارت صمت دستور داده است که تمامی پرونده‌های واردتی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار بار دیگر بازگشایی و مابه‌التفاوت از تجار دریافت شود.

اما در رابطه با کاهش قیمت‌ موبایل در بازار، «محمدرضا عالیان» مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان نیز از دیگر دلایل کاهش قیمت موبایل در بازار گفت و اعلام کرد که فقط عرضه مازاد بر تقاضا تنها عامل این اتفاق نبوده بلکه تعطیلی‌های کرونایی، تعطیلی‌های ماه رمضان و نوسانات بازار ارز هم در این مشکلات نقش داشته‌اند:

«در کنار عرضه مازاد بر تقاضا موضوع دیگری که بازار را به این وضعیت رساند، تعطیلی‌های کرونایی بود که به بازار شوک سنگینی وارد کرد. در یک ماه اخیر هم ماه رمضان را داشتیم که طبق تجربیاتی که از گذشته به دست آمده فروش در این ماه معمولا کمتر از سایر ماه‌هاست. این عوامل دست به دست هم دادند که نه تنها بازار موبایل، بلکه بازارهای دیگر هم دچار رکود شوند. نکته خیلی مهم‌تر اینکه نوسانات قیمت ارز هم این مشکلات را تشدید کرده‌اند و کار به جایی رسیده که تمام زنجیره توزیع، از واردکننده گرفته تا خرده‌فروش‌ها مجبور شده‌اند برای خالی کردن انبارها کالا را با ضرر بفروشند.»

البته به عقیده عالیان در صورت وجود سیاست‌گذاری‌های صحیح از سوی دولت و متولیان اقتصادی کشور، کار به اینجا نمی‌رسید و وضعیت عرضه و تقاضا می‌توانست خیلی بهتر کنترل شود:

با توجه به این گفته‌ها، به نظر نمی‌رسد که وضعیت بازار تا مدت طولانی به همین شکل باقی بماند اما طبیعتا وضعیت کنونی باعث زیان‌های بسیار گسترده‌ای برای فروشندگان و واردکنندگان موبایل خواهد شد که این موضوع تأثیرات خود را طی ماه‌های آینده در بازار نشان می‌دهد.

اگر سیاست‌گذاری‌های تخصیص ارز بانک مرکزی مدون و دارای برنامه‌ریزی درست باشند، هیچ گاه در بازار با این مازاد کالا مواجه نمی‌شویم که موبایل در بازار کشور به حد اشباع برسد. نکته بعد هم سیاست‌گذاری‌های کلی اقتصادی است که اگر برنامه‌ریزی‌های درستی در این حوزه صورت بگیرد نه فقط در بازار موبایل، بلکه در سایر بازارها هم شاهد تعادل خواهیم بود.

دبیر انجمن‌ واردکنندگان موبایل و مدیر روابط عمومی این انجمن دلایل این اتفاق، یعنی کاهش قیمت‌ مقطعی موبایل در بازار کشور را تشریح کرده‌اند. «امیر اسحاقی» دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با می‌گوید که شرایط فعلی می‌تواند منجر به پدیده قاچاق معکوس در کشور شود. او در همین رابطه از دلایل وقوع قاچاق معکوس و مشکلاتی که ایجاد می‌کند گفت:

وقتی تعادل عرضه و تقاضا بر هم می‌ریزد، فروشنده مجبور می‌شود برای خالی شدن انبارها کالای خود را با زیان و پایین‌تر از قیمت خریداری شده بفروشد تا بتواند کالا را به نقدینگی تبدیل کند. در حال حاضر هم توازن عرضه و تقاضا در بازار به خاطر ۲ ماه تعطیلی‌های پیاپی به شدت بر هم خورده است. اگر چه قیمت‌ها به یک کف منطقی رسیده، اما چون تقاضا نیست فروشنده مجبور می‌شود که کالا را با قیمت‌های حتی پایین‌تر به فروش برساند، حتی کمتر از قیمت کالا در کشورهای خارجی. حالا اینجا چه اتفاقی می‌افتد؟ از آنجا که مسیر قاچاق همیشه در کشور ما هموار است، بعضی خریداران عمده موبایل کالاهای خود را به خارج از کشور می‌برند و با قیمت بالاتری از داخل کشور به فروش می‌رسانند که این باعث قاچاق معکوس می‌شود.»

او در پاسخ به این پرسش که ابلاغ افزایش حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار به ۱۲ درصد قیمت در این نوع گوشی‌ها را افزایش نداده است، گفت: «گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار تنها ۵ درصد از حجم گوشی‌های وارداتی را تشکیل می‌دهند به همین دلیل افزایش حقوق ورودی این گوشی‌ها تاثیر چندانی بر قیمت بازار موبایل ندارد، ضمن اینکه افزایش عرضه نیز اجازه بالا رفتن قیمت‌ها به رغم اجرای این قانون را نداده است.»

اسحاقی معتقد است تبعاتی که قاچاق معکوس در بلندمدت برای زنجیر تأمین کشور دارد، تبعات بسیار سنگینی خواهد بود و عواقب بسیار بدی برای فعالان این حوزه خواهد داشت. البته او ابراز امیدواری کرد که در همین رابطه وزارت صمت کمیته‌ای با حضور تمام ذی‌نفعان تشکیل داده تا در مورد وضعیت بازار موبایل در آینده تصمیم‌گیری شود و با اینکه تشکیل این کمیته کمی دیر صورت گرفته، اما در آینده برای بازار شرایط بهتری را رقم خواهد زد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , قیمت گوشی , بازار موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

به تازگی خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه غول کره ای سامسونگ دیسپلی ساخت پنل های OLED مبتنی‌بر ترانزیستورهای فیلم نازک اکسید پلی کریستالی دماپایین (LTPO) را برای استفاده در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ شروع کرده است درواقع این سامسونگ اصلی ترین تولید کننده این نصفحه نمایش ها خواهد بود. طبق گزارشات رسانه کره ای ETNews ، اپل از سال آینده در برخی از آیپدها به‌جای نمایشگر LCD و با نور پس‌زمینه Mini-LED، از نمایشگرهای OLED  ارگانیک LEDسامسونگ بهره خواهد گرفت.

شایعه: آیپدهای ۲۰۲۲ به نمایشگر OLED ساخت سامسونگ مجهز می‌شوند

در این گزارش، آمده است که اپل و سامسونگ بر سر مباحثی همچون بازه و حجم تولید به‌توافق رسیده‌اند و ظاهرا ال‌جی نیز می‌تواند یکی از تأمین‌کنندگان نمایشگر OLED برای آیپدهای سال آینده باشد. اپل بزرگ‌ترین سازنده تبلت آیفون در جهان است و بدون شک گرفتن قرارداد ساخت نمایشگر برای آیپدها برد تجاری بزرگی برای سامسونگ دیسپلی محسوب خواهد شد.

نسخه 12،9 اینچی آیپد پرو که امسال عرضه شد از صفحه‌نمایش LCD با نور پس‌زمینه Mini-LED بهره می‌برد و روشنایی و نسبت کنتراست و عمیق رنگ مشکی بیشتری ارائه می‌دهد. بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد که نمایشگر Mini-LED در برخی از سناریوها با مشکل لک نور مواجه است. این پدیده هنگامی رخ می‌دهد که شدت روشنایی محتوا به‌حدی باشد که پیکسل‌های حسگر اشباع شوند. براساس گزارش رسانه کره‌ای ETNews، اپل از سال آینده در برخی از آیپدها به‌جای نمایشگر LCD و با نور پس‌زمینه Mini-LED، از نمایشگرهای OLED (ارگانیک LED) سامسونگ بهره خواهد گرفت. گفتنی است سامسونگ صفحه‌نمایش OLED را برای ساعت‌های اپل و گوشی‌های آیفون و حتی نوار لمسی مک‌بوک موسوم به تاچ‌بار تأمین می‌کند. اکنون انتظار می‌رود غول کره‌ای پنل‌های OLED را برای آیپدهای سال آینده نیز تولید کند.

نمایشگرهای OLED به‌دلیل پیکسل‌های خود‌ساطع‌کننده، مشکل لک نور را ندارند؛ بنابراین، می‌توانند گزینه بسیار مناسب‌تری باشند. دراین‌میان، گزارش شده است که تمام آیپدهای عرضه‌شده در سال ۲۰۲۳ ممکن است به صفحه‌نمایش OLED مجهز باشند. این امر به سرمایه‌گذاری هنگفت و نوآوری سریع‌تر در بخش نمایشگرهای ​​OLED منجر خواهد شد و محصولات بیشتری می‌توانند از نمایشگرهای مذکور برای تبلت‌های خود و حتی لپ‌تاپ‌ها استفاده کنند. ناگفته نماند سامسونگ دیسپلی پیش‌ازاین خط‌تولید نمایشگرهای OLED را با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برای لپ‌تاپ‌ها راه‌اندازی کرده است.

این اشباع معمولا به‌صورت منطقه‌ای سفید روی تصویر ظاهر می‌شود که متناسب با شدت منبع نور است. داده‌ها از پیکسل‌های حساس به نور روی حسگر تصویر به ثبت‌های شیفت ریجستر منتقل و سپس برای پردازش روشن می‌شوند. در مناطقی که مقدار زیادی نور (فوتون) روی پیکسل دریافت می‌شود، آن‌ها به پیکسل‌ها و رجیسترهای مجاور می‌ریزند که این نور را به بیرون منتقل می‌کنند و باعث ایجاد خطوط مشهود در تصویر می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , سامسونگ , ال جی , آیپد ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر خود از آمادگی نخستین مرکز تبادل داده   (IXP) بین‌المللی ایران برای ورود به مدار فعالیت داد. این مرکز که در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی شده است، به گفته وزیر ارتباطات مهم ترین زیرساخت رفع انحصار واردات اینترنت در کشور و اولین گام برای رفع انحصار است مرکز تبادل داده یا IXP یکی از مهم ترین زیر ساخت ها در حوزه فناوری اطلاعات است که با کمک آن می توان داده‌های اینترنتی را منتقل کرد و محیط های تحت عنوان IXP وظیفه دارند رد و بدل کردن اطلاعات را به بهترین شکل انجام دهند.

وی در این باره خاطرنشان کرده بود:

بر این اساس ما اولین مرکز داده بین‌الملل (IXP) را با نام منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجموعه فرودگاه پیام دایر کردیم. این مرکز یکی از اجزای شبکه ملی اطلاعات است که در سند مصوب آمده است. زیرساخت این شبکه فراهم است و کارهای فنی نیز انجام شده تا ما را به سمتی ببرد که تا مرداد ۱۴۰۰ انحصار را از شرکت زیرساخت برداریم. هر چند کار دشواری است اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

آذری جهرمی آبان سال گذشته با اشاره به انحصار شرکت زیرساخت براساس مصوبه مجلس، وعده داده بود تا قبل از اتمام دولت دوازدهم شرایطی را فراهم کند تا واردات پهنای باند از طریق شرکت‌های مختلف میسر و انحصار شرکت زیرساخت شکسته شود. مرکز تبادل داده یا IXP یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات است که با کمک آن می‌توان داده‌های اینترنتی را منتقل کرد و محیط‌های تحت عنوان IXP وظیفه دارند رد و بدل کردن اطلاعات را به بهترین شکل انجام دهند.

شرکت زیرساخت بعد از خصوصی‌سازی به عنوان بخش دولتی مخابرات فعالیت خود را آغاز کرده و با قانونی که در اجرای سیاست‌های کل اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی مخابرات مطرح و توسط مجلس تصویب شده بود، اینترنت در ایران به‌صورت انحصاری در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , مخابرات , شبک اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید کمپانی ردمی، برند زیر مجموعه شیائومی محسوب می شود. ردمی، معمولاً سری Note خود را ابتدا به صورت جهانی عرضه می کند. اما در بازار چین، گوشی های سری ردمی نوت معمولاً دچار تغییراتی در نام گذاری یا مشخصات فنی می‌شوند. حال دو محصول جدید با نام ردمی نوت ۱۰ پرو 5G در چین معرفی کرده است که دو مدل ردمی نوت ۱۰ فایو جی و ردمی نوت ۱۰ پرو فایو جی را شامل می وشد که در حال حاضر فقط در بازار چین هستند.

ردمی نوت 10 پرو 5G‌ با تراشه‌ دایمنسیتی ۱۱۰۰ و اسپیکر دوگانه JBL معرفی شد
قیمت و زمان عرضه ردمی نوت ۱۰ پرو 5G

ردمی نوت ۱۰ پرو 5G در سه پیکربندی و با قیمت‌های زیر در چین فروش می‌شود:

  • ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱،۵۹۹ یوآن (۲۵۰ دلار)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱،۷۹۹ یوآن (۲۸۱ دلار)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱،۹۹۹ یوآن (۳۱۳ دلار)

فروش رسمی این گوشی از ۱ ژوئن (۱۱ خرداد ۱۴۰۰) در چین آغاز خواهد شد؛ ولی هنوز اخبار رسمی از عرضه آن در بازار جهانی اعلام نشده است.

مشخصات و ویژگی‌های ردمی نوت ۱۰ پرو 5G

در پنل جلویی گوشی، از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی LCD با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ( Full HD پلاس) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز استفاده شده است و دوربین سلفی نیز در حفره‌ای در مرکز بالای صفحه‌نمایش به‌چشم می‌خورد. به‌گفته شیائومی، پنل صفحه‌نمایش از عملکرد نرخ نوسازی شش‌مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند؛ یعنی نرخ نوسازی باتوجه‌به نوع محتوا به ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند.

افزون‌براین، پنل صفحه‌نمایش طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و سطح روشنایی معمول آن ۴۵۰ نیت است. با این تفاسیر، برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند در این بخش نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو 5G با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

به‌گزارش Gizmochina ، ردمی نوت ۱۰ پرو 5G محصولی کاملا متفاوت درمقابل نسخه 4 G ردمی نوت 10 پرو و ردمی نوت 10 پرو مکس است که در خارج از چین فروخته می‌شود. این گوشی طراحی متفاوت و ویژگی‌های بیشتری درمقایسه‌با نسخه 4G دارد. بااین‌حال، در نسخه 5G از صفحه‌نمایش AMOLED خبری نیست که در انواع نسخه 4G دیده بودیم و کاربران باید به صفحه‌نمایش LCD رضایت دهند.

طول و عرض و ضخامت ردمی نوت 10 5G به‌ترتیب ۱۶۳٫۳  و ۷۵٫۹ و ۸٫۹ میلی‌متر است و وزنش به ۱۹۳ گرم می‌رسد و در سه‌ رنگ مشکی و سفید و آبی عرضه شده است. وظیفه تأمین انرژی ردمی نوت ۱۰ پرو 5G را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برعهده دارد. دستگاه مذکور با شارژر ۶۷ وات Mi شیائومی عرضه می‌شود که از تکنولوژی شارژ فوق سریع USB PD و Qualcomm QC پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای ردمی، این گوشی در مدت ۴۲ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

در بخش اتصال، این گوشی از دو سیم‌کارت، شبکه ارتباطی 5G، بلوتوث 5.2 و NFC 3.0 پشتیبانی می‌کند. از سایر مشخصات آن می‌توان به پورت یو‌اس‌بی Type-C، وای‌فای ۶، حسگر اثرانگشت جانبی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و حسگر مادون‌قرمز اشاره کرد؛ اما متأسفانه این گوشی فاقد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و شیار کارت حافظه است.

ردمی نوت ۱۰ پرو 5G به رابط کاربری MIUI 12.5 مبتنی‌بر اندروید 11 و اسپیکر دوتایی برند JBL با پشتیبانی از دالبی اتموس، ۳ میکروفون، موتور لرزش خطی محور X و صفحه‌کلید RAZER مانند ردمی K40 گیمینگ ادیشن مجهز شده است.

در بخش سخت‌افزار، ردمی نوت ۱۰ پرو 5G به تراشه دایمنسیتی ۱۱۰۰ مدیاتک همراه‌با حداکثر ۸ گیگابایت  حافظه رم از نوع LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 مجهز شده است. برای کمتر نگه‌داشتن گرمای پردازند‌ه‌ها و سایر اجزای الکترونیکی، از سیستم خنک‌کننده چهارگانه‌ای شامل محفظه بخار (vc)، گرافیت، ژل رسانای حرارتی و فویل مس استفاده شده است که درنهایت، سطح پراکنده‌سازی گرمای ۱۶،۳۷۰ میلی‌مترمربع ارائه می‌دهد.

در پنل پشتی، ردمی نوت ۱۰ پرو 5G به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل (عریض) و دوربین ۸ مگاپیکسل اولتراواید (۱۲۰ درجه فوق‌عریض) و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و در پنل جلویی به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است. ناگفته نماند عملکرد کلی دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو 5G از ردمی نوت ۱۰ پرو و پرو مکس ضعیف‌تر است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، اینطور که پیداست نخستین تبلت فن ادیشن سامسونگ به زودی وارد بازار موبایل می شود؛ درواقع طی هفته های گذشته شاهد انتشار گزارشات مختلف و رندرها درباره ان بوده ایم. اکنون رندرهای جدیدی از گلکسی تب S7 FE  منتشر شده که این تبلت را همراه با کیبورد نشان می دهد. انتظار می رود ماه آینده میلادی از راه برسد و در نسخه‌های LTE و ۵G  وارد بازار خواهد شد.
انتشار جدیدترین رندرهای گلکسی تب S7 FE همراه با کیبورد

در این رندرها، تبلت سامسونگ همراه با قاب بوک کاور به چشم می‌خورد که در کنار کیبورد، جایگاهی هم برای نگهداری قلم S Pen دارد. طبق رندرها، قاب ساده این تبلت در ۵ رنگ از راه می‌رسد که نتیجه‌اش عرضه این محصول در ۵ رنگ مشکی، آبی، نقره‌ای، سبز و صورتی است. سامسونگ ظاهرا می‌خواهد محصولات سری FE را با رنگ‌های متنوعی روانه بازار کند چرا که گلکسی S20 FE هم در چندین رنگ به فروش می‌رسد.

منبع موثق حوزه فناوری، «رولند کوانت» در توییتی این رندرها را منتشر و از نام نهایی این تبلت ابراز بی‌اطلاعی کرده است. تا به امروز شاهد اعلام نام‌های مختلفی برای این تبلت بودیم که می‌توان به گلکسی اس 7 لایت و گلکسی اس 7 ایکس ال لایت اشاره کرد، اما جدیدترین گزارش‌ها از آن با نام گلکسی S7 FE  یاد می کنند تا مشابه گلکسی S20 FE و S20 FE باشد.

گلکسی تب S7 FE که انتظار می‌رود ماه آینده میلادی از راه برسد، در نسخه‌های LTE و ۵G وارد بازار خواهد شد. برخلاف گلکسی S20 FE که شباهت‌های زیادی به گوشی‌های سری گلکسی S20 دارد، گلکسی تب S7 FE فاقد بسیاری از ویژگی‌های گلکسی تب S7 پلاس است و یک تبلت میان‌رده به حساب می‌آید. در حالی که کاربران در این تبلت به نمایشگر ۱۲.۴ اینچی و باتری ۱۰,۰۹۰ میلی‌ آمپر ساعتی دست پیدا می‌کنند، اما خبری از پنل امولد در آن نیست.

سامسونگ برای تبلت آینده‌اش یک نمایشگر LCD درنظر می‌گیرد و بجای چیپ اسنپدراگون ۸۶۵، آن را به تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G مجهز می‌کند، پردازنده‌ای که در نسخه ۵G گلکسی A52 هم استفاده شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: تبلت , سامسونگ , گلکسی ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

مدتی ست که  شایعات و اطلاعات مختلفی درباره ی محصول جدید شیائومی ردمی نوت 10 در فضای مجازی منتشر شده است. حال به تازگی خبری منتشر شده مبنی براینکه ردمی نوت 10 اولترا در تاریخ 5 خرداد سال جاری معرفی خواهد شد قبل از فرا رسیدن موعد رونمایی، مشخصات و قیمت گوشی ردمی نوت ۱۰ اولترا ۵G  به اشتراک گذاشته شده است. از مهم ترین اطلاعات عنوان شده می توان به نمایشگر ۶.۵۳ اینچی امولد و تراشه دیمنستی ۱۱۰۰ اشاره کرد. انتظار می رود این محصول با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت حدود ۲۸۰ دلار وارد بازار جهانی شود.
مشخصات و قیمت ردمی نوت ۱۰ اولترا شیائومی فاش شد

نام گوشی‌های این خانواده به ترتیب ردمی نوت ۱۰، نوت ۱۰ پرو و نوت ۱۰ اولترا در گوشه بالا سمت چپ تصویر فاش شده قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد پوستر، مشخصات و قیمت ذکر شده در این گزارش به مدل اولترا این گوشی مربوط می‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده گوشی ردمی نوت ۱۰ اولترا از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی امولد و تراشه دیمنستی ۱۱۰۰ بهره می‌برد. انرژی مورد نیاز این دستگاه توسط باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین برای عکاسی، این گوشی هوشمند از دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

علاوه بر این، ردمی پوستر رسمی نسخه آبی رنگ ردمی نوت ۱۰ اولترا را منتشر کرده است. بر اساس این پوستر می‌توان عنوان کرد که ظاهر پنل پشتی ایین گوشی از شیائومی می ۱۱ ۵G الهام گرفته است. بر اساس اطلاعات عنوان شده در این تصویر می‌توان گفت که نوت ۱۰ اولترا از حسگر اثر انگشت در لبه جانبی دستگاه بهره می‌برد. انتظار می‌رود این موبایل با رم ۶ و ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت حدود ۲۸۰ دلار وارد بازار جهانی شود.

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که این سری شامل سه مدل یعنی نسخه پایه ردمی نوت ۱۰ ۵G، نسخه پرو و نسخه پرو پلاس خواهند بود، اما اطلاعات جدید به این موضوع اشاره دارد که  به جای مدل پرو پلاس، شاهد نسخه اولترا ردمی نوت ۱۰ ۵G خواهیم بود. همچنین علاوه بر این اطلاعات، مشخصات اصلی و قیمت این گوشی موبایل فاش شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()