نوشته شده توسط : Arfi :)

در اکثر لپ تاپ های امروزی قابلیت استفاده از سیم کارت وجود دارد که البته لپ تاپ های پرهزینه تری هم هستند. برای پیدا کردن جایگاه سیم کارت در لپ تاپ کافی است باتری لپ تاپ را پیدا کنید و آن را باز کنید . این قابلیت در لپ تاپ های لمسی و سبک وزن بسیار کارآمد و کاربردی است .

سیم کارت لپ تاپ

در بیشتر لپ تاپ ها محل قرارگیری ماژول در قسمتی که در عکس بالا نشان داده شده است قرار دارد در نتیجه اگر دستگاه شما اسلات مخصوص سیم کارت وجود داشته باشد می توانید به راحتی سیم کارت خود را نصب کنید البته ناگفته نماند در برخی برند ها برای قرار دادن سیم کارت در لپ تاپ باید قاب پشتی آن را باز کنید .

فعال سازی ماژول سیم کارت لپ تاپ لنوو و اچ پی

برای برقراری ارتباط با شبکه قرار دادن سیم کارت در لپ تاپ و پیدا کردن محل آن کافی نخواهد بود زیرا اسلات موجود در دستگاه شما یک آپشن در نظر گرفته شده است .

راه حل این مشکل ماژول سیم کارت است . کاربرد ماژول برقراری ارتباط بین سیم کارت اپراتورها و برند لپ تاپ ها است .

به علت این که در لپ تاپ فقط یک اسلات برای سیم کارت قرار دارد باید یک ماژول سیم کارت به طور جداگانه برای فعال کردن سیم کارت تهیه شود.

استفاده از سیم کارت در لپ تاپ اچ پی و یا لنوو

برای راه اندازی سیم کارت در لپ تاپ لنوو و یا اچ پی باید درایور مخصوص آن را روی سیستم خود نصب کنید و اگر تا به حال از این امکانات دستگاه خود استفاده نکردید احتمالا این درایور روی لپ تاپ شما نصب نشده است . این درایور برای هر برند کاملاً مجزا بوده و می توانید آنها را به صورت رایگان از وب سایت اصلی برند لپ تاپ خود دانلود کنید. سایت های ایرانی هم هستند که درایور را برای دانلود کاربران ایرانی قرار داده اند.

محل قرارگیری ماژول سیم کارت لپ تاپ

جایگاه نصب ماژول در برندهای مختلف متفاوت است برای مثال در مدل های لنوو جایگاه ماژول در قسمت جلویی لپ تاپ می باشد و برای دسترسی به آن کافی است که کیبورد لپ تاپ باز شود و جایگاه سیم کارت هم پشت لپ تاپ است و با محل نصب ماژول هیچ ارتباطی ندارد. در لپ تاپ اچ پی محل قرار گیری این ماژول معمولا در قسمت داخلی بدنه است که بایستی با باز کردن قاب پشتی به آن دسترسی داشته باشید. جای سیم کارت در لپ تاپ ایسر هم دقیقاً در پشت باتری این لپ تاپ ها و در گوشه سمت چپ آنها جای می گیرد. در برخی از مدل های آن هم این قسمت در لبه قسمت کیبورد قرار گرفته است .

APN تنظیمات

پس از قرار دادن سیم کارت بستگی به نوع اپراتور سیم کارت که می تواند همراه اول، ایرانسل، رایتل و یا شاتل موبایل باشد این تنظیمات وجود دارد که باید در ویندوز خود اعمال کنید

Settings --> network & wireless --> cellular & SIM -->SIM settings -->Add internet APN --> save --> apply

قسمت های خالی را با اطلاعات مربوط به اپراتور خود پر کنید و پس از کامل کردن تنظیمات اطلاعات را ذخیره کنید و در نهایت اتصال سیم کارت شما در همان جایی که اتصالات وای فای را می بینید ظاهر خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , همراه اول , ایرانسل , لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

ردیابی مکانی یا نقطه زنی چیست ؟

در چه مواردی انجام می شود و هزینه آن چقدر است ؟

آیا می توان ردیابی افراد را در دادگاه مطرح کرد ؟

در این مقاله به طور کامل به پاسخ این سوالات می پردازیم

نقطه زنی یا ردیابی مکانی

ردیابی مکانی یا نقطه زنی بی تی اس یعنی چه ؟ و چطور انجام می شود ؟

به طور معمول این نوع ردیابی برای پرونده هایی انجام می شود که نیاز به اطلاعات مکانی متهم در زمان وقوع جرم وجود دارد و فقط در موارد خاص امنیتی مثل سرقت و یا قتل صورت می گیرد .

این اطلاعات توسط آنتن های بی تی اس ارسال می شود ، که این آنتن ها نوعی از تجهیزات مخابراتی هستند که در زمینه شبکه بی سیم در مخابرات فعالیت می کنند . این آنتن ها قابلیت این را دارند که گوشی موبایل خاموش و یا حتی بدون سیم کارت را تا برد 20 تا 60 کیلومتر ردیابی کنند . هرچند برد مفید این آنتن ها به طور معمول بین 5 تا 20 کیلومتر است . در مناطق مختلف این شرایط متفاوت است هر چه منطقه ای که ردیابی در آن جا انجام می شود دارای اجسام بلند تر و متراکم تری مثل ساختمان ها و یا کوه های بلند باشد ، دقت ردیابی و برد آن پایین تر است. این ردیابی به صورت حدودی عمل می کند و اطلاعات دقیق یک فرد را به طور واضح به شما نمی دهد .

نقطه زنی در چه مکان هایی کاربرد دارد ؟

از مهم ترین کاربرد های آنتن های بی تی اس ردیابی گوشی همراه به دلایل مختلف حقوقی و یا کاربرد آن در اداره اگاهی است . گاها ممکن است که دادگاه تصمیم بگیرد از مکان یک گوشی موبایل اطلاع حاصل کند سپس قاضی پرونده درخواست ردیابی توسط آنتن های بی تی اس را می کند . باید توجه کرد که درخواست ردیابی مکانی فقط با دستور قاضی انجام می شود و در هر شرایطی و بدون اجازه دادگاه ممکن نیست و پیگرد قانونی دارد .

در چه مواردی از نقطه زنی استفاده می شود ؟

در صورت اتفاق افتادن جرمی، شخص متهم و یا شاکی برای اثبات ادعای خود ممکن است بخوهند از نقطه زنی استفاده کنند و باید این درخواست در دادگاه مطرح شود . این کار در اکثر مواقع به این دلیل انجام می شود که آن ها ثابت کنند که آیا فرد متهم در زمان وقوع جرم در آن جا حضور داشته و یا خیر . باید توجه داشت که این نوع از ردیابی معمولا مکان ردیابی زا مشخص نمی کند و تنها حوالی آن مکان را مشخص می کند .

آیا ردیابی مکانی سیم کارت گوشی تلفن همراه خاموش امکان پذیر است ؟

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند اگر گوشی خود را خاموش کنند یا سیم کارت آن را خارج کنند دیگر امکان ردیابی گوشی وجود ندارد باید گفت که ردیابی موبایل در تمامی برندهای گوشی موبایل حتی در حالت خاموش و بدون سیم کارت امکان پذیر است قابل ذکر است که وجود سیم کارت  های اعتباری داخل گوشی شما ماندد سیم کارت های همراه اول، ایرانسل، رایتل و ... هیچ ارتباطی با برقراری ارتباط با اپراتورهای مخابراتی ندارند و صرفا هویت شما را برای آن اپراتور مشخص می کنند برای اثبات این ادعا می توان توانایی تماس بدون سیم کارت با شماره های اورژانسی را مثال زد .

ردیابی مکانی گوشی موبایل تا چه زمانی امکان پذیر است ؟ و هزینه آن چقدر است ؟

معمولا امکان ردیابی مکانی تا 6 ماه امکان پذیر است اما با توجه به رای و نظر دادگاه ممکن است مدت بیشتری را هم پوشش دهد بر این اساس هزینه های نقطه زنی هم متفاوت است اما با توجه به قوانین جمهوری اسلامی ایان این هزینه جوری تعریف شده اند که در توان تمامی اشخاص در سطوح درامدی مختلف جامعه باشد تا همه بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.

آیا ردیابی مکانی افراد از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، واتساپ و ... در مراجع قضایی امکان پذیر و معتبر است ؟

نقطه زنی در این شبکه های مجازی قابلیت پیگیری قضایی ندارد زیرا در این شبکه ها امکان حذف یا به وجود آوردن اکانت ها و صفحه های غیر واقعی وجود دارد و علاوه بر این سرورهای این شبکه ها در خارج از کشور می باشند و نمی توان تقاضای نقطه زنی کرد و پرونده قابلیت پیگیری قضایی ندارد .



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: نقطه زنی , ردیابی , سیم کارت , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکت ها قرار گرفتند و رضایتمندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمان ها می باشد. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته و نیازها و تمایلات آنها در خرید کالا و همچنین ارائه خدمات مطلوب است. مشتریان تجارت شما را پیش می برند، به همین دلیل است که نحوه ارتباط موثر با مشتری و تعامل صحیح با او بسیار مهم است. از این رو شرکت ها و سازمان ها راه های مختلفی برای ارتباط با مشتریان خود فراهم کرده اند، راه های مثل ایمیل، چت آنلاین و ... اما از دید برخی مشتریان اگر سامانه تلفنی برای برطرف کردن مشکلات فنی و غیر فنی وجود نداشته باشد، جذب شرکت های دیگر می شوند. بر همین اساس اپراتور همراه اول با راه اندازی بزرگترین سامانه ی تماس کشور ارتباطی را برقرار کرده است. با راه اندازی سامانه 9990، کاربران می توانند به راحتی مشکلات خود را مرتفع کنند.
روش های تماس رایگان با سامانه پشتیبانی همراه اول

این سامانه به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته فعالیت می کند. به طوری که هر روز و در هر ساعتی که با آن تماس بگیرید یکی از اپراتورهای سامانه 9990 به شما پاسخ می دهد و می تواند برای رفع مشکلات شما را راهنمایی کند.
نکته ای حائز اهمیت اینست که تماس مشترکین همراه اول با 9990 کاملا رایگان است و شما برای ارتباط با پشتیبان هزینه ای پرداخت نمی کنید. مشترکین خطوط دیگر و تلفن ثابت می توانند با 09129990 تماس برقرار کنند و از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

سامانه 9990راهنمایی های مناسب در خصوص خرید، ثبت نام، تغییر مالکیت سیم کارت های همراه اول، اطلاع از شرایط و ضوابط رومینگ بین الملل همراه اول و روش های فعالسازی آن، دریافت راهنمایی در مورد بسته های گوناگون پیامکی، مکالمه و... ، شکایت از عدم پوشش شبکه و آنتن دهی در مناطق مختلف شهر و یا کشور، دریافت راهنمایی در مورد اینترنت و نحوه فعال سازی اینترنت روی خطوط خریداری شده، دریافت صورتحساب و همچنین گردش های مالی صورت گرفته در زمینه افزایش اعتبار یا پرداخت قبض های سیم کارت و سایر مشکلات و سوالات مختلف؛ کارشناسان سامانه 9990 همراه اول در تمامی ساعات شبانه روز و هفت روز هفته بدون تعطیلی آماده پاسخگویی به مشترکین هستند.

راه های برقراری ارتباط:

1- پاسخگویی تلفنی : شماره 9990 برای همراه اولی ها ، 09129990 برای سایر خطوط و تلفن ثابت

2-  پست الکترونیکی : مشترکین می توانند سوالات، مشکلات و نظرات خود را از طریق ایمیل به آدرس mci.ir@9990  ارسال کنند.

3- دور نگار : مشترکین همراه اول از طریق شماره 0912999900 نظرات خود را ارسال کنند.

4- چت آنلاین : این راه برای مشتریانی است که به سامانه همراه من با آدرس my.mci.ir مراجعه می نمایند.



:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: همراه اول , سیم کارت , سیم کارت رند ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()