نوشته شده توسط : Arfi :)

به نظر می رسد که کمپانی آنر در ماه ژوئیه از دو گوشی هوشمند به نام های آنر ایکس 10 پرو و ایکس 10 مکس رونمایی کند. تا به حال خبرهای متفاوتی درباره این محصولات منتشر شده است. طبق گفته ی مدیر برند آنر، جرج ژائو یکی از این دو محصول از نمایشگری بزرگ احتمالا هفت اینچی استفاده می کند.
آنر روی گوشی هوشمندی با نمایشگری بسیار بزرگ کار می‌کند

گفته می‌شود که آنر ایکس ۱۰ مکس محصولی خواهد بود که از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد. طبق گفته‌ها ابعاد نمایشگر آنر ایکس ۱۰ مکس به ۷/۰۹ اینچ می‌رسد و مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ است.

حال به نظر می‌رسد در سری آنر ایکس ۱۰ شاهد بازگشت مدلی با نمایشگر ۷ اینچی خواهیم بود. به گفته جرج ژائو، شرکت آنر در تولید نسخه بعدی این سری با چالش‌های مختلفی مواجه شده است که برای مثال می‌توان برخورداری سری نسل بعدی از ارتباطات 5G را مثال زد. با این حال، معرفی محصولی با نمایشگر بزرگ نیز چالشی ویژه محسوب می‌شود.

جرج ژائو در حساب کاربری ویبوی خود خبر در دست ساخت بودن چنین محصولی را اعلام کرده است. در گذشته نیز چنین ویژگی را در سری آنر ۸ ایکس با نام آنر 8 ایکس مکس مشاهده کردیم که نمایشگری ۷/۱۲ اینچی داشت؛ اما سری آنر 9 ایکس فاقد مدلی با نمایشگر ۷ اینچی بود.

آنر ایکس ۱۰ مکس دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 است و لنزی ۲۶ میلی‌متری دارد. انتظار می‌رود محصول جدید برند آنر با قیمت ۱،۶۰۰ یوآن (معادل ۲۲۵ دلار) روانه بازار چین شود. هنوز مشخص نیست که محصول جدید برند آنر آیا روانه بازارهای دیگر دنیا خواهد شد یا خیر؛ اما انتظار می‌رود آنر ایکس ۱۰ مکس از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری ارتباطات ۵ جی باش



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: آنر , آنر ایکس ۱۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به شایعات اخیر در رابطه با رونمایی از گلکسی فولد 2 سامسونگ، روند توسعه نرم افزار گلکسی Fold 2 هنوز به نسخه اول bootloader خود نرسیده است درواقع این نرم افزار تا مرحله نهایی شدن فاصله دارد و با تاخیر در بازار عرضه خواهد  شد .دلیل این تأخیر گویا مشکلات نرم افزاری است و فرآیند توسعه ی نرم افزار گلکسی فولد ۲ هنوز به پایان نرسیده این بدان معناست که در اواخر اوت یا سپتامبر در فروشگاه ها موجود خواهد بود، اما حتی در این صورت هم موجودی بسیار محدود خواهد بود.
رونمایی از «گلکسی فولد ۲» سامسونگ به تعویق افتاد؟

محدودیت در تولید گلکسی فولد ۲ به این معنی است که پس از عرضه‌ی آن‌، احتمالا تعداد کمی از گوشی تاشو سامسونگ را در بازار شاهد خواهیم بود و احتمالا در برخی از بازارهای دنیا نایاب خواهد شد. انتظار می‌رود فولد ۲ از تراشه ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند که با فناوری 5Gسازگار است.

منابع دیگری نیز به محدودیت در تولید گلکسی فولد ۲ اشاره می‌کنند. پیش‌ازاین، گفته شده بود تولید انبوه گلکسی فولد ۲ از ماه اوت آغاز می‌شود و سامسونگ در نظر دارد تعداد محدودی از نسل بعدی گلکسی فولد بسازد. همین امر نیز سبب می‌شود عرضه‌ی گلکسی فولد ۲ به انتهای ماه اوت یا سپتامبر موکول شود. یکی از دلایل چنین اقدامی برخورداری گلکسی فولد ۲ از شیشه‌ی بسیار نازک (UTG) است که سامسونگ از آن روی پنل نمایشگر فولد ۲ استفاده می‌کند. UTG همراه‌ با گلکسی زد فلیپ معرفی شد و تولید آن درمقایسه‌با شیشه‌های معمولی، بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر است. سامسونگ نیز تولید UTG را محدود کرده تا از ضرر احتمالی درنتیجه‌ی فروش کم گلکسی فولد ۲ جلوگیری کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی فولد 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس خبرهای اعلام شده از سوی اداره کل ارتبطات سیار ایران، همزمان با روز جهانی ارتباطات، طرح گسترده اتصال روستاهای کشور به اینترنت پر سرعت همراه اول با حضور معاون اول رییس جمهور اسحاق جهانگیری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمدجواد آذری جهرمی، مدیران استانی و برخی از مدیران اپراتور همراه اول و همچنین گروهی از مسووولان و دست اندرکاران صنعت مخابرات به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
1500 روستای جدید به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

علاقه مندان در صورت تمایل به خرید سیم کارت اقساطی 0912 و همچنین سیم کارت همراه اول اعتباری می توانند به مراکز و نمایندگی های مجاز همراه اول مراجعه نمایند و سیم کارت ارزان مورد نظر را دریافت نمایند.

همراه اول همچنین براساس گزارش‌های دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، ضمن در اختیار داشتن بالاترین میزان پوشش جمعیتی شهرها و روستاها، تا پایان سال گذشته بالغ بر 82 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور را نیز تحت پوشش خدمات ارتباطی خود درآورده و از همین طریق مرجع مکالمات رومینگ ملی نیز بوده است.

پوشش گسترده شبکه ارتباطات سیار ایران به عنوان زیرساختی برای شبکه ملی اطلاعات، باعث شده تا مشترکان سایر اپراتورهای تلفن‌های همراه نیز از امواج ارتباطی این اپراتور بهره‌مند شوند و دیگر دغدغه‌ای برای عدم آنتن‌دهی شبکه‌ اپراتور خود نداشته باشند.

همراه اول همچنین به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، همواره سعی کرده با تمرکز بر مسئولیت اجتماعی خود، زمینه‌ساز عدالت و توسعه فراگیر در کشور باشد و از همین رو در مواجهه با بحران‌های سالیان اخیر، با تکیه بر پوشش گسترده شبکه خود، همواره طرح‌های تشویقی مختص زمان را راه‌اندازی کرده تا در سخت‌ترین شرایط بتواند کنار مردم عزیز ایران باشد.

شرکت ارتباطات سیار ایران از ابتدای سال 1398 با احداث 279 سایت جدید، تعداد 655 روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی مبتنی بر نسل‌های نوین تلفن همراه درآورده است؛ همچنین 381 سایت در 1407 روستا در بازه زمانی مذکور به نسل‌های 3 یا 4 ارتقاء تکنولوژی یافته‌ است.

بنابراین در بازه زمانی یک سال اخیر، 1587 روستا با پوشش جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شده‌اند.

میزان پیشرفت این پروژه‌ها در قالب USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) برای سال جاری، احداث 39 سایت در 58 روستا و همچنین ارتقاء 17 سایت در 42 روستا بوده است.

اپراتور اول با در اختیار داشتن بالغ بر نیمی از بازار ارتباطات کشور، توانسته تاکنون در 4142 روستا نسل چهار، در 5707 روستا نسل سه و در 44968 روستای کشور پوشش نسل دو ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب تجهیز روستاها و مناطق کمتر برخوردار کشور از محل USO، باعث شده که بزرگترین اپراتور کشور ، 86 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش سرویس‌های باکیفیت خود قرار دهد و گسترده‌ترین شبکه را در زمینه ارتباطات سیار ایجاد کند.
تشکر معاون اول رییس‌جمهور از آذری جهرمی و همراه اول
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور نیز در ادامه با تأکید بر اینکه اقدامات شایسته‌ای در دولت دوازدهم مخصوصا در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آنها، توسعه اینترنت پرسرعت تلفن همراه در روستاهاست که امروز از آقای آذری جهرمی و همراه اول بابت اهتمام به این موضوع تشکر می‌کنم و همچنین روز جهانی ارتباطات را نیز به فعالان این بخش تبریک عرض می‌کنم.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با حضور در روستای سیدان و شرکت در این مراسم به شکل ویدئو کنفرانس، نیز با بیان اینکه ظرفیت ارتباطی هر 29 شهر این استان و پوشش تلفن همراه در تمامی شهرها تکمیل شده است، گفت: پوشش تلفن همراه در 96 درصد روستاهای بالای 100 خانوار نیز فراهم شده است؛ روستای سیدان نیز اکنون با 97 خانوار و 324 نفر جمعیت، تحت پوشش خدمات نوین ارتباطی همراه اول قرار گرفت.

تحقق رویای دیجیتال برای تمامی ایرانیان
در این مراسم از سایت نسل 4 روستای سیدان از توابع شهرستان درمیان در استان خراسان جنوبی نیز از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی شد. مرتضی طاهری‌بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در این مراسم با بیان اینکه با شعار تحقق رویای دیجیتال برای همه ایرانیان، پروژه‌های بزرگی را استارت زده‌ایم که بخشی از آنها امروز افتتاح می‌شود و پروژه‌های زیرساختی بزرگی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید بسیاری بر توسعه دسترسی روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت داشتند و در این راستا از محل اعتبارات USO و با حمایت سهامداران شرکت، اقدام به ظرفیت‌سازی در روستاهای کشور برای بهره‌مندی روستاییان عزیزمان از پتانسیل‌های نهفته در این شبکه کردیم.
وی ادامه داد: در یک سال اخیر ارتقاء دسترسی 1407 روستا و ایجاد دسترسی جدید برای 655 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت نسل چهارم شرکت ارتباطات سیار ایران صورت پذیرفته که آیین آن به شکل نمادین در روستای سیدان خراسان جنوبی برگزار شد.
معاون فنی همراه اول با تأکید بر اینکه 26 ماه است ما و همکاران فنی و شبکه به دلایلی از جمله سیل نوروز 1398 و کرونای نوروز 1399 به مرخصی نرفته‌ایم و تمام تمرکزمان بر توسعه و حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور بوده است، اذعان کرد: تمامی شرایط بحرانی اخیر باعث شد تا میزان مصرف شبکه ارتباطی روز به روز گسترش یابد، تا جاییکه مصرف برخی اپلیکیشن‌های داخلی تا 1000 درصد و متوسط مصرف کاربران از این اپلیکیشن‌ها نیز 500 درصد رشد داشته است.
طاهری‌بخش افزود: بنابراین همراه اول تمام تلاش خود را کرده تا شبکه‌ای پایدار با سرعت دسترسی مناسب برای ایرانیان فراهم آورد و با افتتاح بالغ بر 520 میلیارد تومانی امروز، در مجموع طی سه سال اخیر 4200 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شده‌اند.

•    تقدیر از اقدام مجاهدانه همراه اول برای توسعه ارتباطات روستایی
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این مراسم با اشاره به دستور پنج ماده‌ای مقام معظم رهبری برای تسریع و تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: در این راستا مراکز داده همراه اول که با اعتبار 800 میلیارد تومانی و با هدف ایجاد زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌های غرب و شمال غرب کشور و تهران طراحی و پیاده‌سازی شده است، به زودی رونمایی خواهد شد.

وزیر ارتباطات ضمن قدردانی از همراه اول که از بهمن ماه گذشته مجاهدانه تلاش کرد تا پروژه‌های امروز (اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت) را در مدت کوتاهی و با سرعت زیاد به سرانجام برساند، تصریح کرد: تاکنون 93 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه قرار گرفته‌اند که در راستای تحقق عدالت اجتماعی، این رقم تا پایان سال جاری به 100 درصد خواهد رسید.

لازم به ذکر است، طرح خدمات عمومی اجباری روستایی یا همان USO، با هدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

همراه اول به عنوان پیشرو و رهبر ایجاد سرویس‌های دیجیتال در حوزه ICT و با مأموریت «تحقق رویای دیجیتال»، ضمن فراهم آوردن بستر لازم برای سرویس‌های نوین و دیجیتال در شبکه ملی اطلاعات، بیشترین میزان اتصال روستاهای کشور به فناوری‌های نوین ارتباطی را با هدف کاهش سطح اختلافی میان شهر و روستا، فراهم آورده تا از این طریق گامی اجرایی در راستای پیشرفت و ارتقای اقتصادی کشور برداشته باشد.

شرکت ارتباطات سیار ایران هم‌اکنون بالغ بر 69 میلیون مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ 84 درصدی در کشور دارد و ارتباطات رومینگ بین‌الملل آن نیز با 270 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , همراه اول اقساطی , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول , فروش سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به خبرهای اعلام شده، گوشی تلفن همراه 30 تا 35 درصد گران شد و این افزایش قیمت ناگهانی ناشی از نرخ ارز است این خبری است که امروز به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در رسانه ها مطرح شد. از آنسو انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید این آمار غلط است و گوشی موبایل طی ۱۵ روز اخیر، ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان شده است.
آخرین وضعیت واردات تلفن همراه

به گفته درستی در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد بازار متقاضی گوشی با قیمت ۳.۵ تا نهایت ۵ میلیون تومان است، ۲۵ درصد هم گوشی‌های گران قیمت خریداری می‌کنند. او همچنین موضوع قاچاق در بازار موبایل را از اساس رد می‌کند؛ موردی که اتحادیه واردکنندگان چندی پیش درباره آن هشدار داده بود و از روش جدید استفاده از کد اتباع برای رجیستری گوشی‌ها خبر داده بود. این روش امروزه توسط سامانه همتا معلق شده و جلوی آن گرفته شده است.

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرده که موبایل و دیگر کالاهای الکترونیکی به عنوان اجناس وارداتی محسوب شده و نرخ‌شان به شدت وابسته به نرخ دلار و ارز است.

او تاکید کرده که تقاضای گوشی بین قشر دانش آموزان و دانشگاهیان در مرحله آموزش از راه دور بیشتر شده که این مساله نیز به گران شدن گوشی دامن زده است: «امیدواریم با ایجاد سهولت در پروسه‌های اداری و تخصیص ارز این مشکلات مرتفع شود.» او تاکید کرده واردکنندگان موبایل ۱۸ درصد سود می‌کنند و مغازه‌داران کمترین سود را دارند: «به دلیل اینکه وضعیت ارز در نوسان است و امکان واردات سخت شده قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.»

قربانی تاکید دارد که قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی نیز کمتر شده‌اند و مردم می‌توانند این موضوع را خودشان با مقایسه‌ای بسیار راحت، درک و لمس کنند. قربانی باور دارد که نباید به بازار موبایل با ارائه آمار اشتباه التهاب وارد کرد چرا که به بهانه ارائه گوشی ارزان‌تر، راه برای واردات گوشی از مجرای غیرقانونی دوباره باز خواهد شد:

«هر گوشی که از راهی به جز واردات رسمی شرکت‌ها وارد شود به نوعی قاچاق محسوب می‌شود و نباید با تصور بر اینکه با کد اتباع خریداری شده و پاسپورت‌ مسافرین، گوشی‌ها رجیستری می‌شوند این تصور پیش بیاید که قاچاق در کار نیست.»

اما از سوی دیگر «رضا قربانی» رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با دیجیاتو ضمن رد کردن افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ موبایل، تاکید دارد این کالا طی دو هفته اخیر ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان شده است و برای این صحبت خود ادله می‌آورد: «گوشی پرفروش A10S سامسونگ تا دو هفته پیش سه میلیون و چهارصد هزار تومان بوده که امروزه دو میلیون و نیم فروخته می‌شود. همچنین شیائومی نوت ۸ نیز چهار میلیون و دویست هزار تومان نرخ داشته که امروزه سه میلیون وششصد هزار تومان شده است.»



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , رجیستری , موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی شیائومی مدتی است که در حال گسترش و تنوع محصولات تولیدی خود می باشد. این شرکت علاوه بر تولید گجت های قابل حمل، روی تولید لوازم جانبی کامپیوترکار می کند.برند ردمی یکی از زیر مجموعه های شرکت چینی محسوب می شود از اولین نمایشگر خود برای رایانه های شخصی به نام ردمی A1 با برخورداری از مشخصاتی درخورتوجه و برچسب قیمت ۸۳ دلاری رونمایی کرد.
شیائومی از اولین نمایشگر خود برای رایانه های شخصی رونمایی کرد

اصولا شیائومی به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و البته برخوردار از برچسب قیمتی اقتصادی معروف است و ورود چنین شرکت بزرگی به بازارهای دیگر ازجمله لوازم جانبی کامپیوتر برای کاربران خوشحال‌کننده خواهد بود.

چندی پیش گفته شد که به‌زودی شاهد معرفی تلویزیون ردمی ایکس خواهیم بود و سپس مشخص شد که شرکت چینی روی لپ تاپ جدیدی به نام ردمی بوک کار می‌کند؛ اما ورود شرکت چینی به بازار لوازم جانبی کامپیوتر سورپرایز جالبی برای طرفداران محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

نمایشگر تازه‌معرفی‌شده ردمی دیسپلی A1 نیز از فرمول همیشگی شیائومی استفاده می‌کند و با وجود مشخصات سخت‌افزاری نسبتا قابل‌توجه، طراحی ظاهری چشم‌نواز و قیمتی رقابتی را به کاربران ارائه می‌دهد. برای مدتی می‌شود که شیائومی در حال گسترش تنوع محصولات تولیدی برند ردمی است.

در پنل پشتی نمایشگر درگاه‌های HDMI و VGA قرار دارد تا امکان اتصال نمایشگر به سخت‌افزارهای قدیمی و جدید میسر شود. چنین انتخابی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا هنوز کاربرانی هستند که از سخت‌افزارهای قدیمی استفاده می‌کنند. آنچه بیش از هر نکته‌ای توجه رسانه‌ها را به ردمی دیسپلی A1 جلب کرده است، برچسب قیمت آن بوده که گفته می‌شود با قیمتی معادل ۸۳ دلار روانه بازار خواهد شد.

از نظر سخت‌افزاری، نمایشگر ردمی دیسپلی A1 دارای پنلی از نوع LCD IPS با ابعاد ۲۳/۸ اینچ است و از رزولوشن ۱،۹۲۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. میزان روشنایی ردمی دیسپلی A1 برابر ۲۵۰ نیت عنوان شده و نرخ کنتراست آن به ۱،۰۰۰:۱ می‌رسد.

میزان حاشیه در لبه‌های نمایشگر برابر تنها ۷/۳ میلی‌متر است. حاشیه کم در لبه‌های نمایشگر، ردمی دیسپلی A1 را به گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی تبدیل می‌سازد که از چند نمایشگر به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , چین ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس گزارشات اعلام شده،شرکت مخابرات منطقه تهران به منظور دسترسی آسان شهروندان تهرانی جهت استفاده بهینه از تلفن همگانی در سطح شهر باید نسبت به تعویض کارت های قدیمی تلفن خود به کارت جدید و یا تهیه کارت های قابل شارژ تلفن همگانی مراکز مخابراتی اقدام نمایند.
واگذاری کارت های جدید تلفن در مراکز مخابراتی

گفتنی است مشترکین تلفن همگانی برای شارژ کارت تلفن خود می‌توانند از سه روش: مراجعه به مراکز مخابراتی، مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران و خرید شارژ از طریق تلفن همراه با شماره گیری کد #2020* استفاده کنند.

همان طور که می‌دانید، شرکت مخابرات ایران، به تازگی امکان شارژ کردن کارت تلفن عمومی را فراهم کرده است، یعنی کاربران تلفن‌های عمومی از این پس می‌توانند کارت‌های تلفن خود را به صورت دلخواه شارژ کنند و دیگر لازم نیست هر بار کارت تلفن جدید بخرند.

با توجه به اطلاعات کسب شده، کارت‌های تلفن همگانی که به نام شخص صادر می‌شود ، مشاهده کارکرد کارت تلفن، مسدودسازی کارت در صورت مفقودی یا خرابی، انتقال شارژ به کارت تلفن دیگر همان فرد و خرید شارژ برای کارت تلفن دوستان و آشنایان را امکان پذیر می‌کند.  

توجه داشته باشید کسانی که می‌خواهند از تلفن همگانی استفاده کنند باید ابتدا کارت‌های قدیمی تلفن همگانی خود را با کارت جدید قابل شارژ تعویض کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: مخابرات ایران , تلفن همگانی , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به خبرهای منتشر شده، که حاکی از آن است برندهای بزرگی همچون سامسونگ و هواوی در حال تولید و عرضه گوشی های تاشو هستند. کمپانی نوکیا نیز قصد دارد وارد این عرصه شود، معرفی و تولید گوشی‌های تاشو چندان کم حاشیه نبوده است؛ از تبلیغات پرسروصدا گرفته تا مشکلات فنی که هر دو برند سامسونگ و هوآوی پس از عرضه این گوشی‌ها با آن مواجه شدند، همگی میلیون‌ها دلار هزینه در بر داشته است.
گوشی جدید تاشوی نوکیا در راه است

گوشی‌های انعطاف‌پذیر در اولویت بسیاری از شرکت‌ها قرار دارند و تا به امروز سامسونگ، موتورولا و هواوی محصولات خود را در اختیار خریداران قرار داده‌اند. این محصولات گران قیمت هستند و از طراحی ظریفی بهره می‌برند. این دستگاه‌ها معمولا روی نمایشگر خود پوشش پلاستیکی دارند که باعث می‌شود به راحتی آسیب ببینند.

افشاگر گوشی‌های نوکیا، «Nokia Anew» که اطلاعات قابل قبولی درباره این برند فنلاندی منتشر می‌کند، اخیرا در توییتی به این موضوع اشاره کرده که پروژه مربوط به گوشی انعطاف‌پذیر نوکیا لغو نشده و این دستگاه همچنان در حال توسعه است.

موتورولا ریزر و گلکسی زد فلیپ دو گوشی انعطاف‌پذیری هستند که ابعاد قابل قبولی دارند و البته موتورولا در سال جاری میلادی از نسل دوم ریزر رونمایی خواهد کرد. در صورتی که نوکیا برای گوشی هوشمند جدید خود از طراحی «Communicator» الهام بگیرد، احتمالا نمایشگر آن مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

یکی دیگر از مشکلات گوشی‌های انعطاف‌پذیر مربوط به لولای آن‌ها می‌شود. این لولا پس از مدتی خراب می‌شود یا درون آن گرد و غبار جمع می‌شود. در صورتی که نوکیا قصد داشته باشد چنین دستگاهی را توسعه دهد و وارد بازار کند، احتمالا در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ با آن ملاقات خواهیم کرد، البته اگر ویروس کرونا باعث لغو آن نشود.

با وجود این توییت، نباید منتظر رونمایی از چنین گوشی هوشمندی در آینده نزدیک باشیم، علاوه بر این نوکیا گوشی‌های تاشو ساده نیز وارد بازار کرده که برای مثال می توان به نوکیا 2720 اشاره کرد، بنابراین شاید منظور Nokia Anew یک محصول مشابه باشد. این افشاگر اطلاعاتی درباره مشخصات فنی یا نحوه طراحی گوشی انعطاف‌پذیر نوکیا منتشر نکرده است



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , هواوی , موتورولا , نوکیا ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارش های شرکت مخابرات ، این شرکت قصد دارد در طرح "۱۰×۱۰" به ۱۰ میلیون کاربر تلفن ثابت خود اینترنت ۱۰ مگابایتی ارائه دهد. در رابطه با هزینه این طرح نیز گفته شده است که با توجه به شهری یا روستایی بودن تلفن هزینه ها حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومان براورد شده است با توجه به گفته های معاون شبکه مخابرات ایران محمدرضا حاجی محمدی، زیرساخت های مربوط به این طرح آماده شده است و پیش بینی می شود تا سال ۱۳۹۷ این طرح به طور کامل اجرا می شود.
معرفی طرح اینترنت 10*10 شرکت مخابرات برای خطوط تلفن ثابت

حاجی محمدی اضافه کرد : تکنولوژی روز دنیا به سمت تلفن های IP محور در حال حرکت است و تمام شرکت های سازنده به سوی تولید قطعات و لوازم تلفن های IP محور می روند. هرچند که کشور ما همچنان در زمینه تولید و تعمیر قطعات یدکی تلفن های کابلی به مشکلات زیادی روبرو است.

معاون شبکه مخابرات ایران در مورد درآمد تلفن های ثابت و تکنولوژی تلفن های ثابت در ایران گفت : درآمد هر خط تلفن ثابت به طور میانگین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان در ماه است. همچنین تکنولوژی حال حاضر TDM محور است که این سیستم در دهه ۷۰ و در طی یک عملیات زیر ساختی از آنالوگ به دیجیتال تغییر هویت داد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: مخابرات ایران , تلفن ثابت , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

در دنیای گجت های هوشمند، وقتی که به دنبال مهم ترین بخش و مشخصات گوشی هستیم، گزینه های بسیاری را در نظر می گیریم در واقع نرم افزار شهودی ترین بخش گوشی هوشمند محسوب می شود که در بیشتر مواقع نقش را هم در کارایی و قدرت ایفا می کند. در حال حاضر سخت افزار اکثر گوشی‌های هوشمند در بخش‌های پردازشی و حافظه‌ای به‌هم شبیه شده است، شاید دوربین مهم ترین مشخصات محصول به‌نظر برسد. به‌هرحال، گوشی‌های هوشمند امروزه به‌عنوان تنها ابزار بسیاری از افراد برای ضبط عکس و فیلم شناخته می‌شود. گوشی های تلفن همراه هوشمند پرچم دار نیز هرچه بیشتر روی افزایش تعداد لنزها و بهبود کیفیت حسگر متمرکز شده‌اند.

نرم افزار کلیدی ترین بخش از مشخصات گوشی هوشمند است

تفاوت در علاقه و تمایل کاربران و تجربه‌ی استفاده از گوشی‌های هوشمند اهمیت نرم‌افزار را به‌عنوان مؤلفه‌ی مقایسه‌ای بین محصولات بیشتر می‌کند؛ درنتیجه کاربرانی که با رابط کاربری آشنا هستند، با احتمال بیشتری برای گوشی‌های بعدی خود نیز همان برند را انتخاب می‌کنند. به‌هرحال، رابط کاربری و نرم‌افزار ملموس‌ترین بخش‌های تجربه‌ی استفاده از هر گجت هوشمند هستند و شاید نادیده‌گرفتن آن‌ها به‌خاطر دوربین یا نمایشگر کمی بهتر در گوشی دیگر، انتخابی منطقی نباشد.

نمایشگر و پردازنده و دیگر قطعات سخت‌افزاری گوشی هوشمند بخش‌هایی الزامی و حیاتی هستند و مقایسه‌ی بین قدرت و کارایی آن‌ها نیز بسیار جذاب است. همچنین، اگر نرم‌افزار مناسبی در گوشی هوشمند نداشته باشید و با رابط کاربری احساس راحتی نکنید، تجربه‌ی خوبی از استفاده از گوشی قدرتمند نخواهید داشت. فراموش نکنید همین رابط کاربری دلیل محکمی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند محصولات اپل را با وجود قیمت گران‌تر و حتی در برخی اوقات مقرون‌به‌صرفه‌نبودن به محصولات دیگر ترجیح می‌دهند.

تمایل به سیستم‌عامل و نرم‌افزار خاص و طرفداری از آن عادت بدی نیست و نشان می‌دهد تجربه‌ی کاربری بهتری با نرم‌افزار مذکور دارید. همه‌ی نرم‌افزارها و رابط‌های کاربری قوت‌ها و ضعف‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان لزوما یکی را برتر از دیگری دانست. درنهایت، باید بدانیم نرم‌افزار نقشی حیاتی در لذت‌بردن از گوشی هوشمند ایفا می‌کند.

وقتی گوشی هوشمند جدیدی به بازار عرضه شود، صحبت درباره‌ی مشخصات دوربین و مقایسه‌ی کیفیت دوربین‌ها به مهم‌ترین بحث میان کارشناسان و عاشقان دنیای فناوری تبدیل می‌شود. به‌همین‌دلیل، امروزه امتیازهای سرویس DXOMARK در بسیاری از رسانه‌ها نقشی حیاتی در اعتباربخشیدن به قدرت گوشی هوشمند دارد. به‌هرحال، مقایسه‌ی سخت‌‌افزارها همیشه در گوشی‌های موبایل دیده می‌شد و بررسی سایر قطعات همچون پردازنده، نمایشگر، رم،باتری و حافظه ذخیره سازی هنوز نسبتا ادامه دارد.

تمام قطعات سخت‌افزاری، نقش مهمی در کارایی و عملکرد گوشی هوشمند دارند. دراین‌میان، برخی از کاربران و کارشناسان به بخش دیگری از مشخصات گوشی دقت می‌کنند که شاید تأثیر ملموس‌تری هم بر تجربه‌ی کاربری بگذارد؛ بخشی که از سایر مشخصات شهودی‌تر است و کاربر هرروز از نزدیک با آن تعامل می‌کند: نرم‌افزار.

هر فعالیتی که در گوشی هوشمند انجام دهید، ازطریق تعامل با نرم‌افزار انجام می‌شود. مشاهده‌ی اعلان‌ها، جابه‌جایی بین صفحات، استفاده از اپلیکیشن‌ها و... به تعامل با سیستم عامل نیاز دارد. نرم‌افزار گوشی هوشمند در هسته‌ی تمامی فعالیت‌ها قرار دارد و نحوه‌ی کار تمامی بخش‌ها را مشخص می‌کند. به‌علاوه، همین نرم‌افزار ظاهر مؤلفه‌های گوناگون را هم در گوشی هوشمند مشخص می‌کند. از تأثیرهای مهم دیگر نرم‌افزار می‌توان به قابلیت‌های کاربردی مستقیم و غیرمستقیم آن اشاره کرد که درکنار سرعت دریافت به‌روزرسانی، نقشی حیاتی در تجربه‌ی کاربری ایفا می‌کند.

نرم‌افزار برخلاف تصور عموم، نقشی حیاتی در تجربه‌ی کاربری افراد بازی می‌کند. همچنین برخلاف نمایشگر یا پردازنده که به‌صورت غیرشهودی مقایسه می‌شود، نرم‌افزار ساختاری چندلایه دارد و نمی‌توان به‌راحتی نرم‌افزارهای گوناگون را در گوشی‌های هوشمند متفاوت باهم مقایسه کرد. به‌عنوان مثال، به‌راحتی می‌دانیم پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 قوی تر از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ است و باتری پنج‌هزار میلی‌آمپرساعتی ظرفیت بیشتری از باتری چهارهزار میلی‌آمپرساعتی دارد. درمقابل، نمی‌توان مثلا رابط کاربری گوگل را الزاما بهتر یا بدتر از One UI سامسونگ یا هر رابط دیگر دانست و این‌ها وابستگی زیادی به علاقه و تمایل کاربر دارند.

اهمیت نرم‌افزار باعث می‌شود برخی کاربران برند و گوشی خاصی را به محصولات دیگر ترجیح دهند. به‌عنوان مثال، برخی به‌خاطر علاقه به اکوسیستم گوگل و نرم‌افزارهای آن، گوشی های پیکسل را انتخاب می‌کنند که حتی شاید مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری از رقبای هم‌رده داشته باشند. آن‌ها از رابط کاربری اندروید خالص لذت می‌برند و به‌دنبال سریع‌ترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هستند؛ درنتیجه ویژگی‌های منفی سخت‌افزاری را نادیده می‌گیرند. درمقابل، کاربرانی هم هستند که مثلا به‌دلیل بی‌علاقگی به رابط کاربری One UI، گوشی‌های هوشمند حرفه‌ای سامسونگ را از سبد انتخاب خود خارج می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , سامسونگ , اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()