نوشته شده توسط : Arfi :)

در روزهای اخیر خبرهای متفاوتی از رونمایی آیپد پرو جدید را شنیده ایم در واقع این کمپانی قصد دارد تا از آیپد‌های پروی جدید خودش که دارای چیپست قدرتمند A14X Bionic هستند و به زودی در ماه سپتامبر (شهریور ماه) رونمایی کند. اگر اطلاعات منتشر شده در این گزارش درست باشند به احتمال قوی در مراسم رونمایی از آیفون ۱۲ جدید باید شاهد رونمایی از این تبلت هم باشیم.
از نسل جدید آیپد پرو در شهریور ماه رونمایی خواهد شد

اگر گزارش منتشر شده توسط MyDrivers درست باشد، آیپد پرو جدید اپل در فاصله‌ی زمانی بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر (اواخر شهریور تا اوایل آبان) به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به این زمان عرضه، به احتمال بالا، اپل در مراسم رونمایی از آیفون ۱۲ که در ماه آینده برگزار می‌شود، اشاره‌ای هم به این تبلت جدید خواهد داشت.

علاوه بر این گزارش، اطلاعاتی هم وجود دارند که نشان می‌دهند اپل تنها قصد دارد در کنار رونمایی از آیفون ۱۲ جدید، از آیپد ارزان قیمت خود یعنی آیپد ۸ همراه با چیپست A12 Bionic رونمایی کند.

  • چرا خرید سری آیفون 11 در حال منطقی نیست؟

هیچ یک از این گزارش‌های منتشر شده تأیید نکرده‌اند که این آیا این تبلت جدید فقط به‌روزرسانی سخت افزاری از مدل ۲۰۲۰ است یا که با نسل جدیدی از آیپد پرو رو‌به‌رو هستیم. افشاگر جدید چینی یعنی MyDrivers در گزارش خود حالت دوم را محتمل‌تر می‌دانند. به‌طور حتم برای روشن شدن این موضوع و آگاهی از برنامه‌های آینده اپل راهی به جز صبر کردن تا  مراسم رونمایی رسمی نداریم.

همچنین گزارش‌هایی هم وجود دارند که می‌گویند اپل در نسل جدید آیپد پرو علاوه بر قرار دادن قابلیت ۵G و پشتیبانی از شبکه‌های mmWave، از نمایشگر‌های mini-LED هم استفاده کرده است.

  • مهم ترین ویژگی های 14  iOS که آیفون شما را دگرگون خواهند کرد 

از طرفی یکی از تحلیل‌گران باسابقه در این حوزه یعنی Ming-Chi Kuo هم پیش بینی کرده است که اپل در سال آینده از نسل جدید آیپد پرو خود همراه با قابلیت ۵G رونمایی خواهد کرد.

با توجه به این گزارش‌ها، احتمالات بسیار زیادی در رابطه با نسل جدید این تبلت وجود دارند که تنها گذر زمان و رونمایی رسمی اپل از نسل جدید آیپد پرو همه چیز را مشخص خواهد کرد.

قبل از آنکه با شنیدن این ویژگی‌های جدید بیش از اندازه هیجان زده شوید باید بگوییم که اطلاعات منتشر شده‌ای هم وجود دارند که نشان می‌دهند به علت پیچیدگی‌های ساخت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با نمایشگر mini-LED در سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه آیپد پرو با این نمایشگر خواهیم بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: آیفون 12 , آیپد , اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی فیسبوک از مدت ها قبل خواهان یکپارچه کردن پیام رسان هایی مثل واتساپ و اینستاگرام و مسنجر درون یک اپلیکیشن واحد است، به نظر می رسد که این کمپانی اولین قدم را در این راه برداشته است. درواقع به تازگی آپدیتی جدیدی دریافت کرده که گزینه ای جهت یکپارچه کردن دایرکت آن با منسجر فیسبوک دارد.
ادغام چت های اینستاگرام و فیسبوک

در شب گذشته به‌روزرسانی جدیدی برای اپ اینستاگرام منتشر شد که با خود تغییرات بنیادی را به قسمت پیام‌رسان این اپ آورد. کاربران بعد از نصب این به‌روزرسانی جدید متوجه شده‌اند که قابلیت‌های پیام‌رسان مسنجر به این اپ اضافه شده است.

علاوه بر ادغام کردن بخش پیام‌رسان در این دو اپ، این به‌روزرسانی جدید همچنین برخی ویژگی‌های موجود در مسنجر را به اینستاگرام اضافه کرده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به تم‌های رنگی جدید برای مکالمات، نشان دادن واکنش با استفاده از ایموجی و قابلیت «پاسخ دادن» (Reply) به یک پیام مشخص اشاره کرد.

اینستاگرام در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که استفاده از قابلیت‌های مسنجر در اینستاگرام به صورت اختیاری بوده و کاربران می‌توانند که به انتخاب خود از آن استفاده کنند.

بعد از نصب این به‌روزرسانی جدید برای اپ اینستاگرام، کاربران این اپ با پیغامی روبه‌رو می‌شدند که از آنها می‌خواست به اکانت مسنجر خود وارد شوند. بعد از وارد شدن به اکانت مسنجر، مکالمات قبلی کاربر در این اپ و همچنین قابلیت‌های این اپ پیام‌رسان به اینستاگرام اضافه می‌شد. این پیغام در حالی که دو اپ اینستاگرام و مسنجر را نشان می‌داد، در ادامه به کاربران می گفت که راه جدیدی برای فرستادن پیام به اینستاگرام آمده است.

اگر همه چیز خوب پیش برود، به احتمال بالا، قدم بعدی فیسبوک ادغام کردن این دو اپ با اپ واتساپ خواهد بود. در سال گذشته گزارش منتشر شده‌ای نشان داد که کارمندان واتساپ در رابطه با این اقدام فیسبوک جهت یکپارچه سازی اپ‌های واتساپ، اینستاگرام و مسنجر نگران هستند. این كارمندان درباره‌ی علت نگرانی خود گفته‌ بودند که ادغام شدن این اپ‌ها با یکدیگر موجب ضعیف شدن الگوریتم رمزگذاری موجود در واتساپ می‌شود.

نشریه معتبر The Verge در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که بعضی از کاربران بعد از نصب به‌روزرسانی جدید، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های اپ مسنجر به اینستاگرام خود نبوده‌اند. به احتمال بالا اینستاگرام قصد دارد تا در چند روز آینده این قابلیت جدید را رفته‌رفته به اپ تمامی کاربرانی که به‌روزرسانی جدید را نصب کرده‌اند، اضافه کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: فیسبوک , اینستاگرام , واتساپ ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اعلام شده از سوی بلومبرگ، دولت هندوستان قصد دارد که کمپانی های چینی هواوی و ZTE را از برنامه توسعه شبکه 5G کشورش حذف نماید. این تصمیم زمانی رخ داد است که در چند وقت اخیر تنش های بسیاری در مرز دو کشور همسایه رخ داده است.
جلوگیری هند از مشارکت هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G

وزارت ارتباطات هند به زودی قانونی که ۲ مرداد توسط دولت این کشور تصویب شد را اجرا می‌کند. به موجب این پیشتر کشورهایی همچون استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا به دلیل نگرانی از ارتباط شرکت‌های هواوی و ZTE با دولت چین و احتمال جاسوسی، از مشارکت آنها در توسعه شبکه 5G جلوگیری کرده‌اند و حال هند نیز در تصمیمی مشابه به آنها پیوسته است. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به طور رسمی هواوی و ZTE را تهدید برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است.

قانون از سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در پروژه‌های حساس که با هند مرز مشترک دارند جلوگیری به عمل می‌آید. آنطور که گزارش شده دولت هند این قانون را به دلیل حفاظت از امنیت ملی تصویب کرده است.

وزارت ارتباطات هند برای راه اندازی آزمایشی شبکه 5G با شرکت‌های خصوصی مثل Reliance Jio Infocomm، Bharti Airtel و Vodafone مذاکرات را از سر می‌گیرد که به دلیل تعطیلی گسترده ناشی از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بودند.

اواخر خرداد ماه امسال به دنبال درگیری نظامی ارتش چین و هند در مرزهای مشترک ۲۰ سرباز هندی و تعدادی از سربازان چینی که تعداد دقیق آنها اعلام نشده کشته شدند.

هند اوایل سال جاری میلادی به هواوی مجوز مشارکت در توسعه شبکه 5G این کشور را داد، اما پس از اقدامات تحریک آمیز چین در مرزهای مشترک روابط این دو کشور رو به تیرگی گرایید و هند مواضع خود را تغییر داد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , هند ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

هواوی میت ایکس نخستین  گوشی تاشو این کمپانی بود که در سال 2019 روانه بازار شد. و با استقبال نسبتا خوبی نیز مواجه شد بعد از آن مدل پیشرفته تر و بهبود یافته ی آن با نام میت ایکس اس به بازار آمد درواقع قابلیت تاشوندگی به سمت بیرون را دارد. حال به نظر می رسد این غول چینی در حال ساخت محصولی جدید با عنوان هواوی میت ایکس 2 است که قابلیت تا شوندگی به سمت داخل را دارد مانند گلکسی فولد می باشد.
گوشی تاشو هواوی میت ایکس ۲ با قابلیت تاشوندگی روانه ی بازار می شود

این اولین باری نیست که در رابطه با گوشی تاشو هواوی با قابلیت تاشوندگی به داخل می‌شنویم. هواوی در ماه ژانویه سال جاری پتنت محصولی را با قابلیت مشابه در دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا به ثبت رسانده که با توجه به آن، محصول تاشویی را با ۶ دوربین (۴ دوربین در پشت و ۲ دوربین سلفی) و فضایی خالی برای قرارگیری قلم هوشمند شاهد بودیم. می‌توانید پتنت این گوشی را در زیر مشاهده کنید.

در حال حاضر در بازار گوشی‌های تاشو، تنها سامسونگ و هواوی هستند که رسما از محصولات خود رونمایی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها فقط نمونه‌های اولیه این محصولات را به نمایش می‌گذارند. سامسونگ مدل‌های مختلفی از این گوشی‌ها را راهی بازار کرده اما هواوی تنها دو مدل را در سبد محصولات خود دارد که تقریبا شبیه به یکدیگر هستند. ظاهرا نماینده بعدی غول چینی قرار است کمی متفاوت باشد.

راس یانگ، مدیرعامل شرکت Display Supply Chain Consultants، در واکنش‌ به یکی از پست‌های ایوان بلس، افشاگر معروف حوزه فناوری، نوشت هواوی میت ایکس ۲ از نمایشگری با قابلیت تاشوندگی به سمت داخل راهی بازار می‌شود. نمایشگری که از پوشش پلیمری (CPI) به جای پوشش شیشه‌ای (UTG) بهره می‌برد و به احتمال زیاد سامسونگ و شرکت BOE وظیفه ساخت آن را بر عهده خواهند داشت.

متأسفانه هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با نماینده تاشوی جدید هواوی نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم در ماه‌های آتی چه خبرهایی پیرامون این محصول و قابلیت‌های آن منتشر می‌شود.

شایعه‌های زیادی در رابطه با نام این محصول وجود دارد. هواوی به‌تازگی نام «میت وی» (Mate V) را در اروپا ثبت تجاری کرده که این حرف در واقع نشان‌دهنده محصولی است که به سمت داخل تا می‌شود. اما ایوان بلس همچنان در توییت خود از این گوشی با نام هواوی میت ایکس ۲ یاد کرده و مدعی شد این محصول با نام رمز «تتون» (Teton) راهی بازار می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

در دنیای امروزه غول های آمریکایی در حوزه ی فناوری که از آنها با عنوان Big Tech یاد می شود، طی هفته ی گذشته مذارکرات آنلاین با برخی نمایندگان گنگره ی آمریکا صحبت کردند تا در مورد اتهامات اخیر شفاف سازی نمایند. در ماه ها  و سال های قبل تعداد زیادی از منتقدان مدعی شده اند چهار کمپانی بزرگ در حوزه ی فناوری یعنی اپل آمازون، گوگل و فیسبوک از قدرت و تسلطشان بر بازار سوءاستفاده کرده و رفتار ضدرقابتی از خود نشان داده‌اند. مدیران عامل این شرکت‌ها در جلسه‌ی آنلاین کنگره حاضر شدند و ضمن رد ادعاها درباره‌ی نقض قوانین ضد انحصار (آنتی‌تراست)، گفتند تمام تلاش خود را می‌کنند که به قوانین پایبند بمانند. 
گوگل در واکنش به مشارکت توسعه‌دهنده BlueMail در تحقیقات کنگره، این اپلیکیشن را از پلی استور حذف کرد

خبرگزاری واشینگتن‌پست شنبه‌ی گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد که بنیان‌گذاران Blix، سازنده‌ی اپلیکیشن BlueMail،‌ می‌گویند اعتقاد دارند اقدام گوگل برای تلافی‌کردن حرف‌های صریح آن‌ها در پرونده‌ی آنتی‌تراست بوده است. این افراد می‌گویند گوگل قبلا برای حذف اپلیکیشن به آن‌ها اخطار نداده بود.

بن ولاک، هم‌بنیان‌گذار Blix، در مصاحبه‌ی روز جمعه‌ی خود می‌گوید: «شش سال است که برای گوگل‌پلی استور اپلیکیشن توسعه می‌دهیم. بااین‌حال، امروز صبح بیدار شدیم و فهمیدیم گوگل بدون هیچ اخطاری ما را از پلی استور بیرون کرده است.» واشینگتن‌پست به‌نقل از دن جکسون، گفته است گوگل این موضوع را بررسی می‌کند. جکسون به‌عنوان نماینده‌ی گوگل در گفت‌و‌گو با واشینگتن‌پست درباره‌ی حذف اپلیکیشن BlueMail از پلی‌استور نظری نداده است.

گوگل یکی از شرکت‌هایی بود که در جلسه‌ی کنگره حضور داشت. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در جلسه‌ی خود با نمایندگان آمریکا گفت تلاش‌های گوگل به باقی‌ماندن فناوری‌های آمریکایی در میدان رقابت با فناوری‌های بیگانه کمک می‌کنند. کنگره‌ی آمریکا تحقیقات بسیار گسترده‌ای در پرونده‌ی آنتی‌تراست بزرگان فناوری انجام داد و برای کسب اطلاعات از همکاری برندهای دیگر هم بهره گرفت. ظاهرا برندی با نام Blix در روند تحقیقات به کنگره کمک کرده است. گزارشی جدید ادعا می‌کند گوگل اپلیکیشن محبوب ایمیل‌محور BlueMail را از روی پلی‌استور حذف کرده تا بدین‌طریق همکاری Blix با کنگره را تلافی کند. 

کنگره‌ی آمریکا چند روز پیش مدیران عامل Big Tech را گردهم آورد تا سؤالات سختی از آن‌ها درباره‌ی فعالیت‌های شرکت‌هایشان بپرسد. سؤالاتی که از گوگل شد، مباحث تبلیغات و نحوه‌ی جمع‌آوری داده‌های کاربران را شامل می‌شد. بااین‌حال، فراموش نکنید گوگل فروشگاه اپلیکیشن‌محور بزرگی با عنوان پلی‌استور دارد که همواره انتقاداتی به آن وارد شده است. منتقدان می‌گویند گوگل هنگام روی‌‌کارآوردن سرویسی جدید، سرویس‌های مشابه‌ با آن را از پلی‌استور حذف می‌کند که رفتاری ضدرقابتی است. اگر Blix واقعا به‌دلیل همکاری با نهادهای آمریکایی تنبیه شده باشد، احتمالا کنگره در آینده جلسه‌ی استماع آنتی‌تراست را به پلی‌استور هم تعمیم خواهد داد. 

براساس گزارش واشینگتن‌پست، بنیان‌گذاران Blix می‌گویند گوگل گفته است BlueMail قابلیت‌های اپلیکیشن دیگری را کپی کرده؛ اما Blix این ادعاها را باور ندارد و می‌گوید گوگل دنبال بهانه‌جویی است. دن ولاک، دیگر بنیان‌گذار Blix، دراین‌باره به واشینگتن‌پست می‌گوید: «تنها دو دلیل برای اقدام اخیر گوگل وجود دارد: یا این شرکت به‌‌دلیل کمک ما به تحقیقات کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اپلیکیشن BlueMail را حذف کرده یا اینکه خود این شرکت سرویس جدیدی راه‌اندازی کرده است که رقیب Blix محسوب می‌شود.»



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , اپل , آمازون ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارشات اخیر،ارزش سهام اپل در معاملات روز جمعه تحت تاثیر عملکرد قوی این کمپانی در سه ماهه دوم سال جاری 7.1 درصد صعود کرد در واقع به 412 دلار صعود کرد و تا پایان معاملات 10 درصد جهش یافت و ارزش سرمایه بازار این کمپانی به 1.817 تریلیون دلار رسید و این غول فناوری آمریکایی از آرامکوی سعودی به عنوان ارزشمندترین شرکت سهامی عام جهان پیشی گرفت.
کمپانی اپل با ارزش ترین شرکت جهان شد

از اواخر ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) تاکنون ارزش سهام اپل همواره رشد صعودی طی کرده و باعث خشنودی سرمایه‌گذاران شده است. ارزش سهام اپل به‌دنبال انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم، در ساعات پایانی جمعه به‌میزان بیش از ۱۰ درصد رشد کرد. آمار رسمی نشان می‌دهد اپل در سه‌ماهه‌ی گذشته توانسته برخی رکوردهای مهم را جابه‌جا کند. حتی دنیاگیری ویروس کرونا نیز نتوانسته جلوی پیشرفت اپل را بگیرد. در پایان جمعه ارزش هر سهم از سهام اپل به ۴۲۵٫۰۴ دلار رسیده است. 

اپل اکنون رسما به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت سهامی عام دنیا شناخته می‌شود. اپل برای دست‌یابی به این دستاورد مهم توانسته از سد شرکت ملی نفت عربستان یعنی سعودی آرامکو عبور کند. بر اساس گزارش منتشرشده ازسوی رسانه‌ی CNBC، در پایان جمعه‌ی گذشته اپل توانست به ارزش بازار ۱٫۸۴ تریلیون دلار دست پیدا کند، درحالی که در همین زمان، ارزش سعودی آرامکو برابربا ۱٫۷۶ تریلیون دلار بود.

بر اساس آمار، سود آمازون در طی دوران کروناویروس دو برابر شده است. شمار کاربران روزانه‌ی فیسبوک نیز رشدی ۱۲ درصدی پیدا کرده و به ۱٫۷۹ میلیارد نفر رسیده است. چهار شرکت موردبحث حوزه‌ی فناوری مجموعا ۲۸٫۶ میلیارد دلار سود به‌جیب زده‌اند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، در بحبوبه‌ی دنیاگیری ویروس کرونا، شرکت‌های حوزه‌ی فناوری با قدرت مسیر پیشرفت را طی می‌کنند.

اپل توانست در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۰ مجموعا ۵۹٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند که رشدی ۱۱ درصدی نسبت‌به سال گذشته به‌حساب می‌آید. فروش بسیار خوب رایانه‌های سری مک و تبلت‌های سری آیپد یکی از دلایل مهم دست‌یابی به این درآمد بوده. اپل می‌گوید ‌به‌دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ و قرنطینه‌ی خانگی مردم، میزان تقاضا برای دستگاه‌های این شرکت به‌شکلی محسوس بالا رفته است.

اپل در بخشی از بیانیه‌ی روز گذشته‌ی خود اعلام کرد که در پی تعدیل سهام چهاربه‌یک است. این یعنی سرمایه‌گذارانی که یک سهم از سهام اپل را دراختیار دارند سه سهم دیگر دریافت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که براثر تعدیل سهام، تغییری در دارایی سهام‌داران ایجاد نمی‌شود، اما پس از آن، سهام با قیمت کمتری قابل خرید خواهد شد. اپل تعدیل سهام چهاربه‌یک را ۲۴ اوت ۲۰۲۰ (۳ شهریور ۱۳۹۹) انجام می‌دهد. هدف از این کار «دردسترس‌قرارگرفتن سهام اپل برای دامنه‌ی وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران» اعلام شده است.

آمازون، گوگل و فیسبوک نیز روز گذشته گزارش مالی جدید خود را منتشر کردند. بسیاری از این شرکت‌های حوزه‌ی فناوری سه‌ماهه‌ی موفقی پشت سر گذاشتند و توانستند درآمد خوبی به جیب بزنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , آمازون , فیسبوک ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی شیائومی قصد دارد به زودی قابلیت Back Tap را به رابط کاربری MIUI 12 اضافه نماید. این رابط کاربری باعث بهبود ظاهری محصولات شیائومی و همچنین امنیت آنها می شود. درواقع کاربران با کمک آن می توانند با دو یا سه ضربه روی پنل پشتی گوشی، عملیات خاصی را انجام دهند.
کمپانی شیائومی به زودی از جذاب‌ترین قابلیت رابط کاربری MIUI 12 رونمایی می‌کند

یکی از اعضای تیم توسعه دهنده XDA با نام kacskrz، در نسخه بتای این رابط کاربری، قابلیتی تحت عنوان Back Tap را مشاهده کرد. متاسفانه او نتوانست با گوشی ردمی نوت ۷،  Back Tap را در عمل تست کند اما با این حال اسکرین شاتی از صفحه تنظیمات مربوط به آن و قابلیت‌هایی را که کاربر می‌تواند برای آن قرار دهد به اشتراک گذاشت.

اوایل امسال بود که شنیدیم گوگل روی قابلیتی تحت عنوان Columbus کار می‌کند. ویژگی جذابی که به کاربران این امکان را می‌داد تا با ضربه روی پنل پشتی گوشی، یک سری برنامه یا قابلیت را فعال کنند. ماه قبل هم دیدیم که اپل قابلیتی مشابه را برای iOS 14 رونمایی کرد و حال اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی نیز قصد دارد به جمع این شرکت‌ها پیوسته و رابط کاربری خود را با این قابلیت بروزرسانی کند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی شیائومی این قابلیت را برای رابط کاربری خود عرضه می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد این قابلیت روی گوشی ردمی نوت ۷ کار نمی‌کند؛ بنابراین سوال مهم‌تر این است که چه گوشی‌هایی از آن بهره می‌برند؟ شیائومی پیش‌تر از این هم نشان داده که یک سری قابلیت‌ها را فقط برای گوشی‌های خاصی در نظر می‌گیرد و خب امیدواریم اینبار چنین اتفاقی رخ ندهد.

با این حال به نظر می‌رسد قابلیت Back Tap از لبه های حساس به فشار(Active Edge) گوگل که در پیکسل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر باشد. (کاربر به کمک این قابلیت می‌تواند فرامین دلخواه خود را با فشردن کناره‌های گوشی اجرا کند). اینکه گوگل قابلیت مشابه این را برای اندروید ۱۰ و لذا دیگر گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌کند مشخص نیست. بنابراین باید منتظر ماند و دید در روز‌های آتی چه پیش خواهد آمد. این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ زودتر از گوگل دست بکار شده و در بروزرسانی‌های بعدی رابط کاربری One UI، از چنین قابلیتی رونمایی کند.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، کاربر می‌تواند در دو حالت دو بار ضربه یا سه بار ضربه روی پنل پشتی، قابلیت‌هایی نظیر تهیه اسکرین شات، روشن کردن چراغ قوه، مرکز کنترل، نوار اعلانات، خاموش کردن صفحه، بستن برنامه‌ها، فعال کردن حالت split-screen و باز کردن دوربین را تنظیم کند



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس خبرهای منتشر شده، فیس آیدی از قابلیت های جذاب اپل در گوشی های هوشمند است جدید که احتمالا در آینده ی نچندان دور، برای لپ تاپ های این کمپانی در بازار عرضه خواهد شد. در واقع این تکنولوژی در کمترین مدت زمان و با امنیت فوق العاده بالا با تشخیص چهره افراد برای آنلاک کردن گجت آنها شناسایی نماید. هم اکنون کمپانی آیفون و آیپد از این مشخصه بهره می برند ولی با بررسی های انجام شده  کدهای موجود درسیستم‌عامل macOS Big Sur شواهدی مبنی بر بهره‌گیری کامپیوترهای مک از این قابلیت پیدا شده است.
اپل به زودی فیس آیدی را به دنیای مک می آورد

در حال حاضر، مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر از تاچ آی‌دی بهره می‌برند و این دکمه درون کیبورد آن‌ها تعبیه شده و کارکرد آن‌ها مبتنی بر چیپ‌های T2 است. اپل در سال ۲۰۱۶ قابلیت تاچ آی‌دی را برای لپ‌تاپ‌های خود معرفی کرد و برای اولین بار مک‌بوک پرو مجهز به تاچ بار از این مشخصه بهره‌مند شد.

مشخصا، متخصصین در این سیستم‌عامل موفق به یافتن یک افزونه شده‌اند که از یک کد مربوط به پشتیبانی از قابلیت موسوم به PearlCamera بهره می‌برد. باید خاطرنشان کنیم عبارت Pearl اسم مستعار سیستم فیس آیدی و دوربین TrueDepth از زمان ارائه‌ی آن برای آیفون X محسوب می‌شود.

همچنین در این افزونه به FaceDetect و BioCapture هم اشاره شده و این نام‌ها احتمال تعبیه دوربین TrueDepth برای مشخصه فیس آیدی در کامپیوترهای مک را افزایش می‌دهند.

هنوز معلوم نیست چه زمانی کامپیوترهای مک تاچ آی‌دی را دریافت می‌کنند و یا اینکه کدام یک از آن‌ها در ابتدا مجهز به این مشخصه خواهند شد. اما طبق گزارش‌های منتشر شده، قرار است برای آی‌مک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو تغییرات مختلفی عملی شود و همچنین در کنار آن باید به مهاجرت به سمت  نمایشگر های  mini - LEDو تراشه های اختصاصی اپل و هم اشاره کنیم؛ بنابراین شاید فیس آیدی در کنار این به‌روزرسانی‌های برای مک‌های موردنظر ارائه شود.

همچنین پیاده‌سازی این قابلیت ممکن است مدت بیشتری طول بکشد و تاکنون منابع موثق در رابطه با زمان ارائه‌ی این مشخصه گزارشی منتشر نکرده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , اپل , مک بوک ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()