همراه اول رتبه نخست رومینگ ایران قرار دارد
نوشته شده توسط : Arfi :)

براساس گزارشات اعلام شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد تماس های صوتی انجام شده با استفاده از رومینگ ملی،در واقع خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که از بین 3 اپراتور اصلی و فعال کشورمان ایران،اپراتور همراه اول با پوشش 87 در صد از مکالمات کاربران سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل و رایتل در رومینگ ملی پیشتاز است.

همراه اول رتبه نخست رومینگ ایران قرار دارد

در صورتی که از سیم کارت کشور مقصد استفاده کنید هزینه تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا بر اساس تعرفه آنجا محاسبه می‌شود. اما با استفاده از سیم کارت‌های ایرانی تعرفه رومینگ مخصوص ایران برای شما محاسبه می‌شود.بسیاری از شما می‌دانید که در خارج از کشور برقراری ارتباط با ایران می‌تواند به دو شیوه خرید سیم‌ کارت کشور مقصد یا با سیم ‌کارت‌های ایرانی انجام شود.

رومینگ چیست؟ 

رومینگ امکان استفاده از تلفن همراه برای برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و استفاده از دیتا در خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور را فراهم می‌کند. البته این تصور که به محض ورورد به یک کشور رومینگ برای شما محاسبه می‌شود کاملا اشتباه است. در واقع تنها زمانی که شما تماس بگیرید، پیامک بزنید یا از اینترنت خط خود استفاده کنید هزینه رومینگ برای شما محاسبه می‌شود.

البته این را فراموش نکنید که در شهرها و نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آنها وجود دارد. بنابراین در سفر به این نقاط به دلیل همپوشانی از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده نکنید. در این مناطق از داشتن آنتن شبکه اپراتور داخلی اطمینان یابید و سپس اقدام به برقراری تماس کنید.

با توجه به این تعاریف به نظر می‌رسد اکثر کسانی که در 3 ماه نخست سال 98 به کشورهای خارجی سفر کردند و از سرویس رومینگ استفاده کردند، ترجیح داده‌اند تا از رومینگ همراه اول استفاده کنند، زیرا طبق آمار بدست آمده از میان 9822692 مکالمه انجام شده به واسطه رومینگ، 8533481 مکالمات مربوط به استفاده مشترکان ایرانسل و رایتل از شبکه همراه اول بوده است.

 

 





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول , اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: