نوشته شده توسط : Arfi :)

بنا بر خبرهای اعلام شده از سوی اداره کل ارتباطات سیار ایران،در روز 15 اردیبشهت ماه 1398 نهمین مجمع عمومی عادی سالیانه اپراتور اول کشور در کنار سهامداران که بالغ بر 94 درصد از افراد در این مجمع شرکت کردند و این جلسه در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو اجرا شد.

 مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول برگزار شد

• مدیر عامل همراه اول از دو اقدام مهم در راستای افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته روی باند فرکانسی ۱۸۰۰ به میزان ۵ و ۷.۵ مگاهرتز به ترتیب به استان ها و تهران اختصاص دادیم و همچنین روی باند ۲۶۰۰ نیز افزایش ظرفیتی ۵ مگاهرتزی را داشتیم که در نتیجه سرعت دیتای همراه اول رشد و بهبود قابل توجهی داشت.

در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درباره تعیین سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد.

در این جلسه با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان هیأت رئیسه، با توزیع سود ۳۱۲۵ ریالی بابت هر سهم موافقت و مقرر شد سود سهامداران حقيقی از ۲۵ اردیبهشت واريز شود.

همچنین درباره میزان پاداش و حق جلسه هیأت مدیره تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیأت مدیره بدون تغییر و همچون سال گذشته باشد.

• گزارش عملكرد هیأت مدیره

در این مراسم، حمید فرهنگ مدیرعامل شركت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملكرد سال ۱۳۹۷ شرکت به مجمع سهامداران ارائه كرد.

فرهنگ ضمن تبریك به مناسبت ماه مبارک رمضان و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۸ سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، اظهار داشت: در همین ابتدای سال جدید توانستیم گام بلندی در حمایت از تولید سیم کارت های داخلی برداریم که امیدواریم اقدامی درخورِ نام سال باشد.

مدیر عامل همراه اول با بیان اینکه امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم، به ارائه گزارش عملکرد سال مالی قبل پرداخت و گفت: همراه اول توانست با دو پله صعود به نسبت سال ۹۶، به جایگاه ۱۷ دنیا از نظر تعداد کاربران خطوط دائمی و اعتباری برسد.

افزایش میزان پهنای باند فرکانسی همراه اول

فرهنگ ادامه داد: همچنین توانستیم ۵۷۰ سایت پهن باند را روی فیبرنوری اجرایی کنیم و ظرفیت IPBB به ۱۸۹۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید که ۳.۱ برابر رشد به نسبت سال ۱۳۹۶ نشان می دهد.

فرهنگ از ارائه ۵۰ محصول و خدمت در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: علاوه بر اینکه هر هفته یک محصول و خدمت را ارائه دادیم، بیش از ۱۵۰۰ سرویس در حوزه خدمات ارزش افزوده پهن باند تعریف و ارائه کردیم.

 

وی تصریح کرد: همراه اول در سال ۱۳۹۷ با جذب بیش از ۸.۳ میلیون مشترک جدید به سهم بازار ۶۰.۱ درصد دست یافت و توانست ضمن توسعه کمی و کیفی شبکه ارتباطی و افزایش سهم ترافیک در نسل ۴(LTE) به ۶۰ درصد و ثبت رکورد ۵۴۱۹ ترابایت مصرف روزانه دیتا بدون در نظر گرفتن ترافیک TD-LTE مبین نت، برتری خود را در بازار رقابتی همچنان حفظ کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به فروش حدود ۱۱۰ میلیون سیم کارت تاکنون، درباره کاربران نسل های جدید ارتباطی این اپراتور ابراز کرد: حدود ۱۲.۱ میلیون مشترک G۴ و ۱۶.۱ میلیون مشترک G۳ در شبکه داریم.

وی با تأکید بر داشتن جایگاه بزرگترین شبکه پهن باند کشور با ۳۲ میلیون مشترک دیتای در بازه زمانی سه ماهه، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با ۱۹۷۰۰ سایت G۴، ۲۰۸۰۰ سایت G۳ و ۳۱۱۰۰ سایت G۲ پوشش شهرهای کشور را به ۱۰۰ درصد رسانده ایم و ضریب نفوذ LTE در شبکه همراه اول ۴۱ درصد و سهم ترافیک LTE نیز ۶۰ درصد است.

• افزایش خدمت رسانی به روستاییان

وی اشاره ای به خدمات USO و WLL روستایی نیز داشت و بیان کرد: در این بخش توانستیم ۳۵۷۰ سایت و ۲۵ دستگاه BSC از شبکه WLL را به شبکه همراه اول برگردانیم و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار سیم کارت روستایی داشته باشیم.

فرهنگ خاطر نشان کرد: رویکرد جدید همره اول تعامل حداکثری با ذی نفعان به منظور برخورداری آحاد مردم از خدمات توسعه یافته و ارزشمند ارتباطی است و بر این اساس ادغام شبکه WLL در دستور کار قرار گرفت و هم در این راستا سرویس رومینگ ملی به روی اپراتورهای داخلی گشوده شد تا مشترکان اپراتورهای رقیب نیز از شبکه گسترده سیم کارت همراه اول بهره مند شوند.

• سود ۳۱۲۵ ریالی هر سهم همراه اول

مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با ریاست مهدی اخوان بهابادی رییس هیأت مدیره همراه اول آغاز شد.

کسب رتبه نخست شفافیت اطلاعات

وی با تشریح دستاوردهای مالی همراه اول اظهار کرد: درآمد عملیاتی شرکت اصلی با ۲۱ درصد رشد به ۱۴۰۴۰۲ میلیارد ریال و سود خالص شرکت هم با ۹ درصد افزایش به ۳۴۲۲۴ میلیارد ریال رسید؛ این در حالی است که سود خالص تلفیقی گروه و درآمد عملیاتی تلفیقی نیز به ترتیب ۲۱ و ۲۲ درصد رشد داشتند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه رتبه اول شفافیت مالی بین ۳۰۳ شرکت پذیرفته شده در بورس را داریم، اذعان کرد: همراه اول در سال ۱۳۹۷ توانست علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدی سود پیش بینی شده برای هر سهم، از نظر شفافیت اطلاعات رتبه نخست را بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کسب کند؛ همچنین در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران نیز موفق شد رتبه ۳ بیشترین سودآوری، رتبه ۱۴ بیشترین درآمد و رتبه ۸ بالاترین ارزش افزوده را از آن خود کند.

فرهنگ همچنین هزینه های سرمایه ای در سال ۱۳۹۷ را ۲۹۵۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

• اخوان ادامه داد: هدف گذاری کرده ایم در پنج سال آینده حضوری جدی در فضای دیجیتال کشور داشته باشیم و جزو رهبران منطقه ای حوزه ICT باشیم.

وی یکی از استراتژی های جدید همراه اول را همکاری با اپراتورهای رقیب دانست و بیان کرد: شاید این موضوع دور از ذهن به نظر برسد، اما در سال گذشته، نشان دادیم که دو اپراتور در عین رقابت، می توانند در جهت حصول منافع کاربر، همکاری هایی را نیز با هم داشته باشند.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز همسو با شعار «رونق تولید»، روند حمایت از کسب و کارهای ایرانی را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد تا جایگاه کنونی همراه اول که دارنده «رتبه اول حمایت از کسب و کارهای ایرانی» است را حفظ کنیم.

اجرای یکی از بزرگترین پروژه های بخش فناوری کشور

مدیر عامل همراه اول از راه اندازی سیستم یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری و صورتحساب (CRM-CBS) هم به عنوان دستاوردی برای این اپراتور یاد کرد و گفت: در پی اجرای این پروژه که یکی از بزرگترین پروژه های بخش فناوری اطلاعات کشور قلمداد می شود، علاوه بر ایجاد ظرفیت های جدید، امکان ارائه سرویس های متنوع به کاربران انبوه و سازمانی فراهم شد.

وی در ادامه سخنانش از برنامه ۵ساله راهبرد همراه اول که با نام «منظومه» در حال اجراست، یاد کرد و گفت: این برنامه متمرکز بر توسعه زیرساخت های ارتباطی مبتنی بر آخرین تکنولوژی و ایجاد کسب و کارهای نوآورانه است و برآنیم تا از رهگذر اجرای این برنامه، نقشی تعیین کننده در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس های دیجیتال در کشور ایفا کنیم.

فرهنگ همچنین گفت: اما در سطح سوم که با عنوان Beyond core شناخته می شود، به دنبال سرمایه گذاری در شرکت های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه گذاری های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش بینی شده را محقق سازیم.

فرهنگ ادامه داد: در این برنامه چشم انداز شرکت، تثبیت جایگاه همراه اول به عنوان یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال تعیین شده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با اشاره به جایگاه این برنامه ۵ ساله تصریح کرد: در راستای اجرای این برنامه سه سطح (فاز) را در نظر گرفته ایم که بخش هسته به «کسب و کار اصلی» اپراتور اشاره دارد و به عنوان Core شناخته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در نظر داریم در افق ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد برسیم، لذا نیازمند تعریف سطح نزدیک هسته (Near core) بودیم که ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده شرکت را شامل می شود.

• همکاری کاربر با اپراتور رقیب در عین رقابت

همچنین در این مراسم مهدی اخوان بهابادی رییس هیأت مدیره همراه اول با بیان اینکه برنامه استراتژی تدوین شده برای شرکت ارتباطات سیار ایران تفاوت چشم گیری با برنامه های قبلی دارد، اظهار کرد: به دلیل ماهیت تکنولوژی و سرعت بالای تغییر و تحولات در این عرصه، ملزم به تدوین برنامه ای در این زمینه بودیم.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , رومینگ , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: