شروع جابه جایی شماره بین اپراتور ها به صورت آزمایشی راه اندازی شد
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق خبرهای اعلام شده از سوی اپراتور اول کشور برای اولین بار مدیر پروژه ترابرد پذیری،جزئیات جامع برنامه راهبردی طرع تعویض اپراتور با حفظ شماره،ترابرد پذیری را اعلام نمود،تحول در هزینه تماس های صوتی،شارژ سیم کارت بعد از جابه جا کردن و فروش خط هم معیین شده است.مدت هاست که سررسید این طرح به اتمام رسیده است و به دلایل گوناگون تا به حال عملی نشده است.

شروع جابه جایی شماره بین اپراتور ها به صورت آزمایشی راه اندازی شد

مشکلاتی که اجرای بدون مشکل طرح را با ابهام روبه رو کرده است.با نزدیک شدن به اجرای ترابردپذیری، جزئیات برنامه‌های راهبردی همراه اول برای ترابردپذیری را از محسن بهداری مدیر پروژه ترابردپذیری این اپراتور جویا شده ایم.

این طرح به کاربران اجازه می‌دهد با حفظ شماره سیم‌کارت به اپراتور دیگری مهاجرت کنند. در شرایطی که امروز تهیه سیم کارت و گوشی دو سیم کارت آسان است بعضی معتقدند اکنون این طرح شانس زیادی نخواهد داشت. برخی نیز معتقدند اگرچه دیرهنگام اما به سود مشترکان خواهد بود.نیاز به هماهنگی سه اپراتور از یک سو و سازمان رگولاتوری از سوی دیگر داشته، از همان ابتدای کار خود به مشکلات فنی برخورد کرد که باعث شد اجرای آن به تعویق بیافتد

فروش سیم کارت ترابرد شده ممکن نیست

آیا خریداری سیم‌کارت از یک اپراتور و ترابرد به اپراتوردیگر و سپس فروش آن مجاز است؟

بهداری گفت: طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات شماره تلفن همراه جزو اشتراک کاربر و متعلق به اپراتور پایه است و تمامی مشترکین در صورت ترابرد به سایر اپراتورها و در صورت نیاز به فروش خط باید به اپراتور اولی شان بازگردند که این خود شامل اجرای مراحل ترابرد به همراه اول خواهد بود.

مدیر پروژه ترابردپذیری همراه اول خاطر نشان کرد: این طرح هم مثل بسیاری از طرح‌های دیگر است و از طرح‌هایی که ارتقای کیفیت سرویس‌ها و نفع مشترکان در آن دیده باشد استقبال می کنیم. در زمینه ترابرد هم همواره آمادگی خودمان را برای اجرای آن اعلام کرده‌ایم. همانند هر طرح دیگری ترابرد هم می‌تواند در ابتدای کار اشکالات خود را داشته باشد که به مرور مرتفع خواهد شد.

چالش تغییر اپراتور با وجود خرید سیم‌کارت و گوشی‌های دو سیم‌کارت

طرح ترابرد پذیری چه ضرورتی دارد؟

بهداری گفت: ترابردپذیری این امکان را به کاربران تلفن همراه می دهد که بتوانند با همان شماره، سیم کارت خود را به اپراتور دیگری انتقال دهند؛ چون ممکن است مثلا یک اپراتور پوشش ضعیف‌تری داشته باشد و در شهر و محله یک کاربر آنتن‌دهی خوب نباشد.

وی ادامه داد: پس مشترک می‌تواند شماره خود را حفظ کرده اما از اپراتور با پوشش بهتر بهره‌مند شود. این کار از سال ها قبل در بسیاری از کشورهای انجام شده و در ایران هم با تاخیر انجام می‌شود.

با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از گوشی های هوشمند دو سیم کارته هستند آیا از این طرح استقبال خواهد شد؟

* افزایش هزینه تماس برای ترابرد شده‌ها

هزینه تماس کاربران خط اعتباری و دائمی که از همراه اول به اپراتورهای دیگر مانند ایرانسل،رایتل،ترابرد کنند چه تغییری خواهد کرد؟

بهداری گفت: بله. در حال حاضر ارزانترین نرخ تماس در این اپراتور بین خانواده ۹۴ میلیونی مشترکین همراه اولی و تلفن ثابت وجود دارد. در صورت ترابرد مشترکین از همراه اول، نرخ تماس ایشان با مشترکین همراه اول و تلفن ثابت افزایش خواهد یافت. همچنین هزینه مشترکین تماس گیرنده با این مشترکین ترابرد شده نیز افزایش خواهد یافت

 

* راه اندازی ترابردپذیری به صورت آزمایشی و با تعداد مشترکین محدود

علیرغم اعلام آغاز ترابردپذیری در ۲۷ اردیبهشت ماه اجرای این طرح تاکنون به تاخیر افتاده است، مشکل از کجا است؟

بهداری گفت: علی‌رغم اعلام آمادگی اپراتورها، در انجام تست ها مشکلاتی پیش آمد که راه‌اندازی سرویس ترابردپذیری را با تاخیر مواجه کرد. استاندارد نبودن پیاده سازی این سرویس در ایران به دلیل وجود المان های مختلف در شبکه، حضور بازیگران متعدد و فرایند ترابردپذیری را پیچیده کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شده که راه اندازی این سرویس به صورت آزمایشی و با تعداد کاربران محدود آغاز شود تا در صورت بروز مشکلاتی مانند قطع شدن سیم‌کارت قبلی و وصل نشدن سیم‌کارت جدید، اثرات نامطلوب این سرویس دامن گیر افراد کمتری باشد.

* راهبرد همراه اول برای جذب کاربران دیگر اپراتورها و حفظ کاربران فعلی

بهداری گفت: ارزش‌های شبکه همراه اول تنها به شماره آن محدود نمی‌شود؛ در حال حاضر سه برنامه را برای وسعت دادن و جذاب‌تر کردن خدمات همراه اول برای مشترکانش در دست اجرا داریم که هر چند از قبل آن را آماده کرده بودیم حالا با اجرای ترابردپذیری همزمان شده است.

مدیر پروژه ترابردپذیری همراه اول توضیح داد: گوشی قسطی برای کاربران دائمی، جایزه بزرگ و طرح اعتبار دهی ویژه کاربران دائمی از جمله این برنامه ها است.

 

شارژ سیم کارت قبل از ترابرد صفر می‌شود

مدیر پروژه ترابردپذیری همراه اول گفت: با شما موافقم در مورد این طرح اطلاع رسانی دقیق و کاملی به کاربران ارایه نشده و شاید ابهامات کاربران، علاوه بر پیچیدگی ذاتی فرایند ترابردپذیری ناشی از نبود اطلاع رسانی در این زمینه باشد. در مورد از بین رفتن شارژ پس از ترابرد نیز شنیده‌های شما درست است.

*ودیعه سیم کارت به اپراتور جدید منتقل نمی شود

پس از ترابرد ودیعه خطوط چه خواهد شد؟

بهداری تصریح کرد: ودیعه کاربران دائمی همراه اول به سایر اپراتورها انتقال نمی‌یابد، در نتیجه کاربران دایمی همراه اول در صورت ترابرد به دیگر اپراتورها احتمالاً زودتر قطع میاندوره خواهند شد و این بر ارزش خط هم تاثیر خواهد داشت. از طرف دیگر مشترکین دایمی سایر اپراتور ها در طور پیوستن به همراه اول از مزایای طرح اعتباردهی بهره مند خواهند شد و این هم می‌تواند باعث افزایش ارزش خط آنها شود.

*

*تفاوت هزینه های داخل و خارج شبکه و نحوه تشخیص در تماس با کاربر ترابرد شده

پس از ترابردپذیری با توجه به تفاوت هزینه‌های تماس داخل و خارج شبکه، کاربر مبدا چگونه متوجه می شوند که کاربر مقصد در اپراتور اصلی است یا به اپراتور دیگری منتقل شده است؟

بهداری توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات مصوبه ای در این زمینه دارد و ما در همراه اول پیام ضبط شده‌ای را به اطلاع کاربر می‌رسانیم که در آن به تماس گیرنده هشدار داده می‌شود شماره‌ای که با آن تماس گرفته، ترابرد شده است که نادانسته هزینه‌ای به کاربران تحمیل نشود.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , فروش خط , خرید سیم کارت , سیم کارت اعتباری , ایرانسل , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: