دلیل قطع شدن 20 هزار سیم کارت همراه اول
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارش های اعلام شده،از سوی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران وحید صدوقی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی سیم کارت های بدون هویت در شبکه اپراتور همراه اول با همکاری رگولاتوری در حال آماده سازی است،وی افزود طبق آخرین خبرها و گزارشات،21 هزار کاربر در پایگاه داده همراه اول فاقد کد ملی هستند که بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک،سیم کارت همراه اول این کاربران قطع ارتباط شده است.

دلیل قطع شدن 20 هزار سیم کارت همراه اول

 مدیرعامل همراه اول در مورد اجرای طرح قطع ارتباط افراد دارای بیش از 11 سیم کارت نیز گفت:این طرح به زودی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشترکان پس از دریافت پیامک نسبت به اعلام هویت و ارائه مدارک اقدام کرده اند اظهار داشت:مطابقت کدملی های اعلام شده با مدارک مشترکان در حال انجام است.

 احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه 93 آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرد که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند، تا 15بهمن ماه قطع می کند. پس از این اعلام بود که رگولاتوری در چند مرحله به کاربران زمان داد تا از طریق پیامک، کدملی خود را به اپراتور مورد نظر ارائه کنند.

 وی گفت:هم اکنون به کاربرانی که دارای 11 سیم کارت در سیستم اطلاعاتی ما باشند سیم کارت واگذار نمی شود اما در گذشته این اقدام انجام می شد و به همین دلیل برخی افراد هستند که بیش از 11 سیم کارت به نامشان ثبت شده است.

 صدوقی افزود:در حیطه ی سیم کارت دائمی در این زمینه تخلفی دیده نمی شود اما در بخش سیم کارت رند اعتباری بعضی از کاربران سیم کارتهای فله ای خریده و دربازار خرید و فروش می کردند که نقل و انتقال این سیم کارتها صورت نگرفته است.

 وی افزود:با اجرای این طرح، استفاده از سیم کارت اعتباری نیز ضابطه مند خواهد شد.

 در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری اپراتورهای موبایل( همراه اول، ایرانسل، رایتل) ارتباط مشترکانی که در مدت تعیین شده کدملی خود را اعلام نکردند از 8 فروردین ماه 94 قطع کامل کرد.

 دراین اقدام در جهت ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی بعضی کاربران از این سیم کارتها انجام شد تا سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند؛  براین اساس اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به کاربرانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از کاربران خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.

 





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول , رایتل , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: