امنیت شبکه‌های اجتماعی در هاله‌ای از ابهام
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس خبرهای منتشر شده، اکثر کاربران شبکه های اجتماعی از جمله واتساپ، تلگرام  و غیره در معرض خطر هک شدن و یا کلاهبرداری هستند از روش های امنیتی استفاده نمی کنند. بررسی و تحقیقات انجام شده در دانشگاه بیرمنگام انگلیس حاکی از آن می باشد که تنها 14 درصد کسانی که از خدمات رمزگذاری پیام رسان ها استفاده می کنند.
امنیت شبکه‌های اجتماعی در هاله‌ای از ابهام

با توجه به بررسی‌های انجام شده 79 درصد از کاربران واتس‌آپ و 96 درصد از کاربران وایبر با بررسی تنظیمات این پیام رسان‌ها توانستند رمزگذاری داده‌ها را انجام دهند، اما از آنجایی که تنظیمات فیس‌بوک کار دشواری است تنها 63 درصد افراد موفق به انجام این کار شده‌اند.

برنامه‌های کاربردی واتس‌آپ و وایبر، پیام‌ها را به صورت پیش‌فرض رمزگذاری می‌کنند، این برنامه‌ها نیازمند فرآیند اعتبارسنجی (Authentication Ceremony) برای تضمین امنیت واقعی‌شان هستند اما پیام‌رسان فیس‌بوک خدمات رمزگذاری پیش فرض ارائه نمی‌دهد و کاربران خودشان می‌توانند خدمات یاد شده را فعال کنند. با این حال از آنجایی که اکثر کاربران از این فرآیند و اهمیت آن ناآگاه هستند و مشکلات امنیتی خاصی را تجربه نکرده‌اند مجاب کردن آنها برای استفاده از روش‌های امنیتی کمی مشکل است.

کاربران باید برای کسب اطمینان در این زمینه برخی تنظیمات را به طور شخصی انجام دهند، برای مثال هویت گیرنده پیام‌ها را تایید کنند تا مطمئن شوند اطلاعات شخصی آنها سرقت نمی‌شود. بدون تایید فرایند ایمن‌سازی داده‌ها برای گیرنده، ممکن است هکر خود را به جای گیرنده جا بزند و پیام‌های کاربران را دریافت کند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: تکنولوژی , واتساپ , فیسبوک , شبکه اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: