مک بوک پرو با طراحی و سخت‌افزار کاملا جدید در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود
نوشته شده توسط : Arfi :)

مینگ چی کو، تحلیلگر معروف دنیای تکنولوژی پیش بینی های جالبی درباره مک بوک پرو 2021 دارد وی ادعا می کند که غول دنیای فناوری کمپانی اپل قصد دارد نسخه جدید مک بوک پرو را در سال جاری میلادی، با صفحه نمایش 14 و 16 اینچی به روز کند. اینطور که پیداست، هر دو مدل جدید از طراحی متفاوت بهره می گیرند درواقع با لبه‌های تخت که بیشتر با زبان طراحی مدرن این کمپانی سازگار است؛ البته باید توجه داشت که مک بوک پرو کنونی نیز از لبه‌های تخت استفاده می کند؛ اما اعتقاد بر این است که اپل انحنای سطح پایینی شاسی را حذف و طراحی کاملا تختی استفاده می‌کند که ظاهرا به زبان طراحی آیپد پرو یا آیفون 12 شبیه خواهد بود.
مک بوک پرو با طراحی و سخت‌افزار کاملا جدید در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود

با استناد به گفته‌ی این تحلیل‌گر، پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های بعدی مک بوک پرو بتوانند شارژر مگ‌سیف را بعد از مدت‌ها در کامپیوترهای مک احیا کنند و انتظار می‌رود که اهالی کوپرتینو نمایشگر OLED لمسی موسوم به تاچ بار (Touch Bar) که آن‌چنان مورد استقبال قرار نگرفته است را به نفع دکمه‌های فیزیکی کنار بگذارند. در این میان، برخی از کاربران انعطاف‌پذیری نوار لمسی را تحسین می‌کنند؛ اما شواهد حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان پتانسیل و مؤلفه‌های این قابلیت به‌طور کامل درک نکرده‌اند؛ زیرا فقط تعداد معدودی از آن‌ها از کنترل‌های پویا در برنامه‌هایشان بهره می‌گیرند.

بنا به ادعای گزارش، گفته می‌شود که کوپرتینویی‌ها لپ‌تاپ‌های بالارده‌ی خود را به تعداد بیشتری درگاه مجهز خواهند کرد؛ زیرا مینگ‌چی کو، بر این باور است که دستگاه‌های آینده از درگاه‌های متنوعی برخوردار خواهند بود؛ به‌طوری که بیشتر کاربران دیگر نیازی به خریداری دانگل‌های مبدل نخواهند داشت.

براساس شایعات قبلی، گفته می‌شود که تراشه‌ی اپل سیلیکون متشکل از ۱۲ هسته‌ی پردازشی برای استفاده در مک‌بوک پرو ۱۴٫۱ اینچی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ظاهرا اپل آن را برای رونمایی و عرضه در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) در نظر گرفته است. اما مینگ‌چی کو، بار دیگر تأکید می‌کند که اپل مدل بازطراحی‌شده‌ی کامپیوترهای مک مجهز به نمایشگر ۱۴٫۱ اینچ و ۱۶ اینچی را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد. همچنین، احتمال می‌رود که مک‌بوک‌های یادشده به نمایشگرهای مینی LED مجهز شوند.

در مستندات یادداشت کو آمده است که غول دنیای فناوری کانون توجه خود را به پردازنده‌های اپل سیلیکون معطوف خواهد کرد و احتمالا از نسخه‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل در لپ‌تاپ‌های جدیدش استفاده نخواهد کرد؛ بدین معنی که اپل در بطن کامپیوترهای جدید خود از پردازنده‌ی M1 یا نسخه قدرتمندتری که هنوز اعلام نشده، بهره خواهد گرفت. همچنین، پیش‌بینی می‌شود محموله‌های مک‌بوک با توجه به پردازنده‌ی جدید و بازطراحی آن‌ها، در بازه‌ی سالیانه ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد کنند و در سال ۲۰۲۱ به ۲۰ میلیون واحد دستگاه برسند که به اعتقاد کو ۶۰ تا ۷۰ درصد این محموله‌ها را لپ‌تاپ‌های بازطراحی‌شده تشکیل شده است.

به گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل برای خنک‌سازی اجزای داخلی لپ تاپ جدید ، از سیستم لوله‌های حرارتی مشابه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی بهره خواهد گرفت؛ از این‌رو، فضای بیشتری برای تعبیه‌ی تراشه‌ی قوی‌تر و کنترل گرمای بالا فراهم می‌شود. در نهایت، گفته می‌شود که سیستم جدید بسیار بهتر از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی کنونی است و می‌تواند قدرت محاسبات را بسیار افزایش دهد. افزون بر این، کو ادعا می‌کند مدل‌های پیشرفته آیفون (احتمالا مدل‌های پرو) که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند، به احتمال زیاد از یک سیستم حرارتی محفظه‌ی بخار (VC) استفاده می‌کنند که اپل به‌شدت آن را آزمایش کرده است. سیستم حرارتی VC به دلیل خنک‌نگه‌داشتن قطعات، قدرت محاسباتی بیشتر و سرعت اتصال بالاتر به فناوری 5G را فراهم می‌کند؛ بنابراین، استفاده از فناوری مذکور در آیفون‌های پرچم‌دار به‌منظور خنک‌سازی دستگاه در هنگام فشار شدید بسیار مفید خواهد بود.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , لپ تاپ , آیفون 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: