آمار و ارقام از محبوبیت بالای گوشی‌های‌ هوشمند با دوربین چهارگانه خبر می‌دهند
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی های تولید کننده تلفن های هوشمند از اوایل سال 2018 گوشی های زیادی را با سه دوربین یا بیشتر راه اندازی کرده اند.اوایل فقط یکسری از گوشی های پایین رده از یک یا حداکثر دو دوربین بهره می بردند اما در حال حاضر می توان گفت بالغ بر 90 درصد گوشی ها حداقل از سه دوربین بهره می برند. با این حال هنوز گوشی هایی با دوربین دوگانه یا حتی تکی مثل آیفون SE 2020 وجود دارند طبق بررسی‌های آژانس تحقیقاتی Omdia، تلفن‌های هوشمند با دوربین چهارگانه در سال ۲۰۲۰ محبوبیت بیشتری نزد مصرف کنندگان دارند و از راه حل دوربین‌های سه گانه پیشی می‌گیرند.
آمار و ارقام از محبوبیت بالای گوشی‌های‌ هوشمند با دوربین چهارگانه خبر می‌دهند

با این اوصاف ذهن بسیاری از کاربران، به دوربین چهارگانه معطوف می‌شود و نه نوع و کیفیت آن‌ها. به همین خاطر است که با توجه به گزارش اخیر مؤسسه‌ی آماری Omdia، می‌بینیم در سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰، حدودا ۶۰ درصد گوشی‌های فروخته شده از دوربین چهارگانه بهره می‌بردند. در بین این شرکت‌ها اما اوپو و ریلمی، در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ اصلا محصولی مجهز به یک دوربین راهی بازار نکردند و بخش بزرگی از فروش خود را مدیون گوشی‌هایی با سه (به‌خصوص اوپو) و چهار دوربین هستند.

البته شاید بسیاری‌ از کاربران از تمام دوربین‌های یک گوشی استفاده نکنند، اما بدیهی است یک گوشی با چهار دوربین در عکاسی و فیلم‌برداری (معمولا) به نسبت محصولی هم رده با یک یا دو دوربین دست کاربر را برای ثبت تصاویری متفاوت بیشتر باز می‌گذارد. هرچند نباید فراموش کنیم که تنها در گوشی‌های پرچم‌دار است که شاید هر چهار دوربین یا در شرایطی پنج دوربین واقعا برای کاربر استفاده داشته باشند. در غیر این صورت گوشی‌های میان‌رده یا پایین‌رده اغلب از دو دوربین ماکرو و سنجش عمق در کنار دوربین فوق عریض و اصلی استفاده می‌کنند که کیفیت آن‌ها نیز تعریفی ندارد و به نظر می‌رسد فقط جهت تبلیغات درون یک گوشی قرار می‌گیرند.

از طرفی شیائومی که گوشی‌های میان‌رده‌ی زیادی را طی دو سال اخیر راهی بازار کرده، از هر پنج گوشی سه گوشی با دوربین چهارگانه دارد و بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های آن نیز از چند دوربین بهره می‌برند. هواوی و ویوو هم شرکت‌هایی بودند که فروش گوشی‌های آن‌ها با سه دوربین بیشتر از گوشی‌های مجهز به چهار دوربین بود.

اما در این بین، تنها شرکتی که نمودار کاملا متفاوتی دارد اپل است. شرکتی که اصلا گوشی‌های‌ هوشمند با دوربین چهارگانه تولید نکرده و اتفاقا هنوز هم گوشی‌هایی با یک و دو دوربین هم در سبد محصولات خود دارد. محصول محبوب این شرکت با یک دوربین، آیفون SE 2020 است و گوشی‌هایی با دو دوربین هم آیفون ۱۱، پرفروش‌ترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۰ که بخش بزرگی از فروش گوشی‌های این شرکت را به خود اختصاص داده‌، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی هستند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , سامسونگ , هواوی , ویوو ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: