چین درباره ی کمپانی گوگل تحقیق می کند
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد چین تصمیم دارد تحقیقات مربوط به انحصار گرایی گوگل در رابطه با تسلط این کمپانی بر حوزه ی سیستم عامل موبایل را آغاز نماید. درواقع اجرای این تحقیق با درخواست هواوی انجام می شود که این امر نشان دهنده ی بالا گرفتن تنش ها میان صنعت فناوری آمریکا و چین است. احتمالا در ماه جاری تحقیقات مورد نظر آغاز خواهد شد.
چین درباره ی کمپانی گوگل تحقیق می کند

باید خاطرنشان کنیم گوگل با دادخواست‌های مربوط به انحصارگرایی بیگانه نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۸ از سوی اتحادیه اروپا با جریمه ی 5 میلیارد دلاری روبرو شد و مدتی قبل هم دولت هند شرکت گوگل را به دلیل سوگیری در نتایج جستجو جریمه کرد.

طی ماه‌های گذشته، دولت آمریکا فشار فزاینده‌ای بر روی برخی شرکت‌های چینی به‌خصوص هواوی اعمال کرده است. هواوی ابتدا امکان استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل را برای گوشی‌های خود از دست داد و از مدتی قبل به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا، دیگر هیچ شرکت غیر چینی حاضر نیست تراشه‌های این شرکت را تولید کند. همچنین باید به تحریم بزرگ ترین شرکت تولید کننده تراشه در چین هم اشاره کنیم.

به نظر می‌رسد تحقیقات مربوط به انحصارگرایی گوگل می‌خواهد وابستگی گسترده شرکت‌های چینی به اندروید را مورد بررسی قرار دهد که به گوگل اجازه‌ی ایجاد آسیب شدید به این شرکت‌ها را می‌دهد. توقف ناگهانی ارائه‌ی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل به شرکت‌های چینی برای بازار این کشور هیچ تاثیری ندارد ولی موقعیت بین‌المللی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

هنوز مشخص نیست اگر نهادهای قانونی چین گوگل را در این زمینه گناه‌کار تشخیص بدهند، چه حکمی را برای آن صادر می‌کنند. در هر صورت دولت چین می‌خواهد تولیدکنندگان گوشی‌های چینی را از مواجهه با مشکلات پیش آمده برای هواوی محافظت کند.

 





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , چین , سیستم عامل , هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: