شکست اندروید از اپل در آزمایش‌های امنیتی
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارشات اعلام شده، کنفرانس سالانه ی امنیت اطلاعات بلک هت نشستی را تشکیل دادند جدیدترین یافته های خود را در اختیار یکدیگر بگذارند در واقع موضوع اصلی کنفرانس بلک هت در رابطه با آسیب پذیری نرم افزارها، به خصوص نرم افزار های گوشی تلفن همراه در مقابل هک است. در این نشست مشخص شده که سیستم اثر انگشت سیستم عامل اندروید در مقابل بسیاری از حمله های هک آسیب پذیر است. یکی از این آسیب پذیری به هکر اجازه می دهد سیستم تایید پرداخت توسط اثر انگشت را هک کند و از آن رد شود. این در حالی است که اپل از این تست‌ها و آزمایش‌ها مقاوم بوده و کاملا سربلند بیرون آمد. هیچ یک از آسیب پذیری‌ها و نقاط ضعف اندروید در مورد iOS اپل صدق نکرد و هکرها نتوانستند کوچکترین خللی در سیستم شناسه‌ی لمسی اپل ایجاد کنند.

شکست اندروید از اپل در آزمایش‌های امنیتی

از آنجایی که امروزه از اثر انگشت برای تایید پرداخت‌ها استفاده می‌شود، این امکان وجود دارد که هکرها بتوانند از این سیستم رمزگذاری عبور کنند. اما ماجرا از این هم بدتر و ترسناک‌تر است. «تاو وی» (Tao Wei) و «یولانگ ژنگ» (Yulong Zhang) با یک حمله‌ی جاسوسی به حسگر اثر انگشت توانستند از دور داده‌های واقعی مربوط به اثر انگشت را از گوشی‌های HTC One Max و سامسونگ گلکسی S5 بدزدند.
برخلاف این دو گوشی، شناسه‌ی لمسی اپل هیچ‌گونه اطلاعات مهم مربوط به اثر انگشت را بدون یک کلید رمز فاش نمی‌کند. بنابراین، در صورتی که یک هکر بتواند به شناسه‌ی لمسی دسترسی پیدا کند، جزییات اصلی قفل بوده و در جای خود محفوظ می‌مانند.
البته خبر خوب برای کاربران اندروید این است که حالا شرکت‌ها‌ی سازنده‌ی گوشی از وجود این نقص آگاه هستند و اکثر آنها دست به کار شده و در قالب به‌روزرسانی درصدد رفع این نقص‌ها برآمدند. احتمالا شما هم در همین روزها با یک به روزرسانی برای سیستم عامل اندرویدتان مواجه شدید که در راستای اتفاقات مربوط به همین کنفرانس به کاربران ارایه داده شده است؛ بنابراین اگر با پیغام Software Update مواجه شدید، بهتر است به‌روزرسانی لازم را انجام دهید.
با این حال بسیاری از افرادی که حساسیت خاصی نسبت به امنیت اطلاعات و داده‌های شخصی دارند، با وجود چنین هک‌هایی آرامش خاطر خود را از دست می‌دهند. سیستم پرداخت لمسی سامسونگ به زودی راه‌اندازی خواهد شد و دستگاه‌های مشابهی هم از آن پیروی خواهند کرد. اما با توجه به آسیب‌پذیری‌های کشف شده، احتمال آن وجود دارد که کاربران چندان از پرداخت موبایلی استقبال نکنند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , اندروید , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: