کمپانی اپل با ارزش ترین شرکت جهان شد
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارشات اخیر،ارزش سهام اپل در معاملات روز جمعه تحت تاثیر عملکرد قوی این کمپانی در سه ماهه دوم سال جاری 7.1 درصد صعود کرد در واقع به 412 دلار صعود کرد و تا پایان معاملات 10 درصد جهش یافت و ارزش سرمایه بازار این کمپانی به 1.817 تریلیون دلار رسید و این غول فناوری آمریکایی از آرامکوی سعودی به عنوان ارزشمندترین شرکت سهامی عام جهان پیشی گرفت.
کمپانی اپل با ارزش ترین شرکت جهان شد

از اواخر ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) تاکنون ارزش سهام اپل همواره رشد صعودی طی کرده و باعث خشنودی سرمایه‌گذاران شده است. ارزش سهام اپل به‌دنبال انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم، در ساعات پایانی جمعه به‌میزان بیش از ۱۰ درصد رشد کرد. آمار رسمی نشان می‌دهد اپل در سه‌ماهه‌ی گذشته توانسته برخی رکوردهای مهم را جابه‌جا کند. حتی دنیاگیری ویروس کرونا نیز نتوانسته جلوی پیشرفت اپل را بگیرد. در پایان جمعه ارزش هر سهم از سهام اپل به ۴۲۵٫۰۴ دلار رسیده است. 

اپل اکنون رسما به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت سهامی عام دنیا شناخته می‌شود. اپل برای دست‌یابی به این دستاورد مهم توانسته از سد شرکت ملی نفت عربستان یعنی سعودی آرامکو عبور کند. بر اساس گزارش منتشرشده ازسوی رسانه‌ی CNBC، در پایان جمعه‌ی گذشته اپل توانست به ارزش بازار ۱٫۸۴ تریلیون دلار دست پیدا کند، درحالی که در همین زمان، ارزش سعودی آرامکو برابربا ۱٫۷۶ تریلیون دلار بود.

بر اساس آمار، سود آمازون در طی دوران کروناویروس دو برابر شده است. شمار کاربران روزانه‌ی فیسبوک نیز رشدی ۱۲ درصدی پیدا کرده و به ۱٫۷۹ میلیارد نفر رسیده است. چهار شرکت موردبحث حوزه‌ی فناوری مجموعا ۲۸٫۶ میلیارد دلار سود به‌جیب زده‌اند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، در بحبوبه‌ی دنیاگیری ویروس کرونا، شرکت‌های حوزه‌ی فناوری با قدرت مسیر پیشرفت را طی می‌کنند.

اپل توانست در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۰ مجموعا ۵۹٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند که رشدی ۱۱ درصدی نسبت‌به سال گذشته به‌حساب می‌آید. فروش بسیار خوب رایانه‌های سری مک و تبلت‌های سری آیپد یکی از دلایل مهم دست‌یابی به این درآمد بوده. اپل می‌گوید ‌به‌دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ و قرنطینه‌ی خانگی مردم، میزان تقاضا برای دستگاه‌های این شرکت به‌شکلی محسوس بالا رفته است.

اپل در بخشی از بیانیه‌ی روز گذشته‌ی خود اعلام کرد که در پی تعدیل سهام چهاربه‌یک است. این یعنی سرمایه‌گذارانی که یک سهم از سهام اپل را دراختیار دارند سه سهم دیگر دریافت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که براثر تعدیل سهام، تغییری در دارایی سهام‌داران ایجاد نمی‌شود، اما پس از آن، سهام با قیمت کمتری قابل خرید خواهد شد. اپل تعدیل سهام چهاربه‌یک را ۲۴ اوت ۲۰۲۰ (۳ شهریور ۱۳۹۹) انجام می‌دهد. هدف از این کار «دردسترس‌قرارگرفتن سهام اپل برای دامنه‌ی وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران» اعلام شده است.

آمازون، گوگل و فیسبوک نیز روز گذشته گزارش مالی جدید خود را منتشر کردند. بسیاری از این شرکت‌های حوزه‌ی فناوری سه‌ماهه‌ی موفقی پشت سر گذاشتند و توانستند درآمد خوبی به جیب بزنند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , آمازون , فیسبوک ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: