کاهش مصرف باتری و بهبود عملکرد؛ گوگل از بهینه‌سازی کروم برای مک‌او‌اس خبر می‌دهد
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمپانی گوگل قابلیت جدیدی را به صورت آزمایشی در مرورگر کروم قرار داده است در واقع قصد دارد به شکل چشمگیری میزان مصرف انرژی مرورگر کروم کاهش می دهد. این قابلیت که برای تمام پلتفرم‌ها شامل مک او اس در حال توسعه است، تایمر بیداری جاوا اسکریپت در صفحات وب در پس زمینه را به یکبار در دقیقه محدود می‌کند که مانع از پردازش در زمان عدم مشاهده صفحه می‌شود.
کاهش مصرف باتری و بهبود عملکرد؛ گوگل از بهینه‌سازی کروم برای مک‌او‌اس خبر می‌دهد

در گزارش قبلی به این موضوع اشاره شده بود که این ویژگی در نسخه بتای کروم ۸۶ در حال بررسی است و در تست‌های گوگل شارژدهی باتری تا ۲ ساعت افزایش پیدا کرده. حالا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ، گوگل چنین موضوعی را تایید کرده و خبر از تلاش برای کاهش مصرف منابع توسط مرورگر خود داده است.

« کریستوف به سه بهبود مرورگر گوگل در ماه‌های آینده اشاره کرده است. علاوه بر کاهش مصرف منابع توسط تب‌ها که تاثیر زیادی روی شارژدهی باتری و عملکرد دارد، گوگل بدنبال محدود کردن قدرت مورد استفاده تبلیغات و همچنین بهینه‌سازی دیگر المان‌های درون مرورگر است.

این تغییرات علاوه بر ویندوز، به احتمال زیاد در سیستم عامل مک او اس نیز اعمال می‌شوند. گوگل زمانی شروع به بهبود دوباره مرورگر خود کرده که شرکت‌های رقیب تغییرات زیادی در مرورگرهای خود اعمال کرده‌اند. سافاری در سیستم عامل macOS Big Sur  از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده است. مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم نیز با دریافت بروزرسانی کارایی خود را افزایش می‌دهد.

مکس کریستوف»، مدیر مهندسی مرورگر کروم در این زمینه اعلام کرده:

«من عملکرد کروم را به عنوان یک سفر و نه یک مقصد می‌بینیم. این یک سرمایه‌گذاری مداوم برای بهبود سرعت، کارایی و شارژدهی باتری است.»





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , سیستم عامل ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: