بیماری کرونا گریبان ال جی را گرفت؛ کاهش ۲۴ درصدی سود عملیاتی در سه ماه گذشته
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارش های مالی رسمی شرکت کره ای ال جی، این شرکت به شدت تحت تاثیر بیماری کووید 19 قرار گرفت و براساس پیش بینی های صورت گرفته سود محصولاتش طی بازه زمانی سه ماه دوم سال 2020 میلادی با 24 درصد کاهش همراه بوده است.
بیماری کرونا گریبان ال‌جی را گرفت؛ کاهش ۲۴ درصدی سود عملیاتی در سه ماه گذشته

این تولیدکننده کره‌ای در جریان کنفرانس گزارش مالی ابتدای سال خود اشاره کرده بود که پیش بینی می‌شود پاندمی کووید-19 روی درآمد و سوددهی این شرکت تاثیر بگذارد. از جهت درآمد ال‌جی بیشتر از هر واحد دیگری متکی بر بخش لوازم خانگی و تجهیزات صوتی تصویری مانند تلویزیون است.

این یعنی به ترتیب ۲۴.۴ درصد و ۱۸ درصد کاهش نسبت به همین بازه زمانی از سال ۲۰۱۹ میلادی. در مقایسه با سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ هم سود عملیاتی و درآمد کمپانی ال‌جی به ترتیب ۵۴.۸ درصد و ۱۳ درصد کم شده است.

شرکت ال‌جی الکترونیک که وظیفه تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری را بر عهده دارد، در فصل دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹۳ میلیارد وون (معادل با ۴۱۱ میلیون دلار) سود عملیاتی داشته و ۱۲.۸ تریلیون وون (معادل با ۱۰.۶ میلیارد دلار) نیز درآمد داشته است.

البته نرخ تقاضا از سوی مشتریان از اواسط ماه می دوباره با رشد همراه شده. در غیر این صورت کارشناسان پیش بینی می‌کردند که ال‌جی رکورد ضعیف‌ترین میزان درآمد و سود عملیاتی را در بازه زمانی یاد شده برای خودش بشکند.

تحلیل و پیش بینی کارشناسان نشان می‌دهد در این دوره ضرر مالی واحد موبایل‌های هوشمند الجی برای بیست و یکمین فصل پیاپی ادامه یابد. ال‌جی فروش پرچمدار جدیدش یعنی موبایل Velvet را مدتی پیش در کره جنوبی آغاز کرده و ماه قبل هم آن را در اروپا راهی بازار کرده است. این تلفن هوشمند ماه آینده در نهایت به بازار آمریکا هم می‌رسد.

تجارت مورد بحث در ماه‌های ابتدایی سال عملکرد خوبی داشته، اما بسته شدن فروشگاه‌ها و قرنطینه در آمریکا و سراسر اروپا به صورت مستقیم روی فروش و درآمد آنها تاثیر گذاشته است. ولی در هر صورت انتظار می‌رود واحدهای لوازم خانگی و صوتی و تصویری بیشترین نرخ سوددهی را برای ال‌جی به ارمغان بیاورند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ال جی , کره , کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: