آخرین وضعیت واردات تلفن همراه
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به خبرهای اعلام شده، گوشی تلفن همراه 30 تا 35 درصد گران شد و این افزایش قیمت ناگهانی ناشی از نرخ ارز است این خبری است که امروز به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در رسانه ها مطرح شد. از آنسو انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید این آمار غلط است و گوشی موبایل طی ۱۵ روز اخیر، ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان شده است.
آخرین وضعیت واردات تلفن همراه

به گفته درستی در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد بازار متقاضی گوشی با قیمت ۳.۵ تا نهایت ۵ میلیون تومان است، ۲۵ درصد هم گوشی‌های گران قیمت خریداری می‌کنند. او همچنین موضوع قاچاق در بازار موبایل را از اساس رد می‌کند؛ موردی که اتحادیه واردکنندگان چندی پیش درباره آن هشدار داده بود و از روش جدید استفاده از کد اتباع برای رجیستری گوشی‌ها خبر داده بود. این روش امروزه توسط سامانه همتا معلق شده و جلوی آن گرفته شده است.

ابراهیم درستی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرده که موبایل و دیگر کالاهای الکترونیکی به عنوان اجناس وارداتی محسوب شده و نرخ‌شان به شدت وابسته به نرخ دلار و ارز است.

او تاکید کرده که تقاضای گوشی بین قشر دانش آموزان و دانشگاهیان در مرحله آموزش از راه دور بیشتر شده که این مساله نیز به گران شدن گوشی دامن زده است: «امیدواریم با ایجاد سهولت در پروسه‌های اداری و تخصیص ارز این مشکلات مرتفع شود.» او تاکید کرده واردکنندگان موبایل ۱۸ درصد سود می‌کنند و مغازه‌داران کمترین سود را دارند: «به دلیل اینکه وضعیت ارز در نوسان است و امکان واردات سخت شده قیمت‌ها روند افزایشی گرفته است.»

قربانی تاکید دارد که قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی نیز کمتر شده‌اند و مردم می‌توانند این موضوع را خودشان با مقایسه‌ای بسیار راحت، درک و لمس کنند. قربانی باور دارد که نباید به بازار موبایل با ارائه آمار اشتباه التهاب وارد کرد چرا که به بهانه ارائه گوشی ارزان‌تر، راه برای واردات گوشی از مجرای غیرقانونی دوباره باز خواهد شد:

«هر گوشی که از راهی به جز واردات رسمی شرکت‌ها وارد شود به نوعی قاچاق محسوب می‌شود و نباید با تصور بر اینکه با کد اتباع خریداری شده و پاسپورت‌ مسافرین، گوشی‌ها رجیستری می‌شوند این تصور پیش بیاید که قاچاق در کار نیست.»

اما از سوی دیگر «رضا قربانی» رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با دیجیاتو ضمن رد کردن افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی نرخ موبایل، تاکید دارد این کالا طی دو هفته اخیر ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان شده است و برای این صحبت خود ادله می‌آورد: «گوشی پرفروش A10S سامسونگ تا دو هفته پیش سه میلیون و چهارصد هزار تومان بوده که امروزه دو میلیون و نیم فروخته می‌شود. همچنین شیائومی نوت ۸ نیز چهار میلیون و دویست هزار تومان نرخ داشته که امروزه سه میلیون وششصد هزار تومان شده است.»





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , رجیستری , موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: