وب سایت آپارات به دلیل تحریم های بین المللی از دسترس خارج شد
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق خبرهای اعلام شده، در 24 دی ماه 1398،ظهر امروز در کمال تعجب وب سایت آپارات که یکی از شناخته شده ترین و پر بازدیدترین سامانه اشتراک گذاری ویدئو در کشورمان است از دسترس خارج شد و طی بررسی های گوناگون مشخص شد علت آن تحریم های بین المللی می باشد که هر بار یکی از وب سایت ها یا کسب و کارهای ایرانی را تحت الشعاع قرار داده می دهد.
وب سایت آپارات به دلیل تحریم های بین المللی از دسترس خارج شد

دقایقی بعد از دسترس خارج شدن آپارات محمد جواد شکوری، مدیر عامل صبا ایده (آپارات) در اکانت توییتر‏ خود اعلام کرد: "متاسفانه بدلیل اعمال تحریم‌های بین المللی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه، آپارات بدون اطلاع قبلی، ناگهان از دسترس خارج شد. در حال انتقال به شرکت ثبت دامنه جدید هستیم، امیدواریم این فرایند بیش از یک روز زمان نبرد. کاش فقط درگیر تحریم بودیم!" 

گفتنی است شرکت خدمات دهنده دامنه اینترنتی آپارات enom است که میزبانی دامنه بسیاری از سایته‌ای ایرانی را برعهده دارد.

حتی چندی پیش مدیر سایت vpn.com از ترامپ خواست تمامی دامنه‌های اینترنتی ایرانیان را مشمول تحریم‌ها کند.

موضوع تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی چند سال است که کسب و کارهای کشورمان را با مشکل روبرو کرده است. به عنوان مثال  در شهریور 96 بر اساس دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا، اپلیکیشن‌های Alibaba ،Tap30 ،Snap ،Hamloo ،Reyhoon  از دسترس ایرانی‌ها خارج شدند و پس از آن اسفندماه 97، اپلیکیشن‌های پرکاربرد ایرانی همچون اسنپ، آپ، هفت هشتاد، تپسی و ... در گوشی‌های اپل از دسترس خارج شدند. و از آنجایی که بسیاری از ایرانی‌ها از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، این موضوع بسیاری از کاربری‌ها را با اختلال روبرو کرد.

در واقع آپارات جز پر بازدیدترین سایت‌های ایرانی به شمار می‌رود، از همین رو تحریم و از دسترس خارج شدن آن موجب نگرانی‌های فراوانی شده است.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: دامنه , دامنه ملی , اینترنت , آپارات ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: