سهم هر یک از اپراتورهای تلفن همراه در پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر گزارش های اعلام شده در روز های اخیر،طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط رگولاتوری در مورد پیامک های تبلیغاتی مزاحم مشخص شده است، که تنها در مدت هفته ی اول در دی ماه 1398 14 هزار و 289 سیم کارت به دلیل تخلف و مزاحمت های ناشی از پیامک های تبلیغاتی مسدود شده است.
سهم هر یک از اپراتورهای تلفن همراه در پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

اپراتور همراه اول طرحی جذاب برای مشترکین خود ارائه کرده است، سرویس انتقال شارژ همراه اول سرویسی که به مشترکین امکان می دهد در زمانی بسیار کوتاه از خطوط دائمی یا اعتباری برای خطوط اعتباری شارژ یا اعتبار منتقل کنند. به این ترتیب کاربران اعتباری همراه اول می توانند علاوه روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق سایر خطوط همراه اول نیز شارژ خود را افزایش دهند. مبلغ منتقل شده در این سرویس در پایان دوره بر روی قبض کاربر دائمی لحاظ و یا در لحظه انتقال از حساب کاربر اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد.

براساس آمار موجود، ایرانسل با حدود 50 میلیون مشترک، 43 درصد و همراه اول نیز با حدود 62 میلیون مشترک، 53 درصد از سهم بازار تلفن همراه را در اختیار دارد. رایتل نیز با حدود 4 میلیون و 500 هزار مشترک، سهم چهار درصدی از این بازار را دارد.

گفتنی است،  یکی از اولویت‌های رگولاتوری جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم برای مشترکین است از همین رو مشترکین می‌توانند با شماره گیری کد دستوری   #800* پیامک‌های  تبلیغاتی را غیرفعال کنند و اگر بعد از اعمال این کد دستوری دوباره برایشان از سیم‌کارت‌های شخصی پیامک تبلیغاتی ارسال شد، می‌توانند شماره سیم‌ کارت ارسال‌کننده پیامک را به سرشماره  195ارسال کنند تا این شماره‌ها در شبکه مسدود شوند.

با آن که معضل پیامک‌های تبلیغاتی مشکل جدیدی نیست و چند سالی از شروع مبارزات رگولاتوری با آن می‌گذرد اما همچنان پیامک‌هایی هستند که با توجیه ارائه خدمات اپراتور و حمایت از برخی طرح‌های تبلیغاتی، برای مشترکان ارسال می‌شود و این موضوع اعتراض‌هایی را سبب شده است.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط رگولاتوری ایرانسل از میان باقیه اپراتورهادر طی دو هفته اول دی ماه بیشترین تعداد سیم کارت‌های مزاحم مسدود شده را به خود اختصاص داد و حدودا 9295 سیم کارت قطع شد.

علاوه بر ایرانسل، همراه اول نیز با 1702 سیم کارت مزاجم را قطع کرد و سپس در پایان رایتل نیز 3126 سیم کارت خود را قطع کرد.

 رگولاتوری در طی این چند سال تلاش زیادی برای ریشه کن کردن مزاحمت‌های ناشی از پیامک تبلیغاتی انجام داده است و حتی به اپراتورها تاکید کرد که در صورت تخلف به شدت با آنها برخورد خواهد شد. به عنوان مثال به اپراتورها گفته شد که در صورت همکاری با دفاتر خدمات ارتباطی که بدون ضابطه سیم‌کارت در اختیار افرادی بگذارند که از آن صرفاً برای ارسال پیامک‌های تیلیغاتی استفاده شود، برخورد و تمامی خدمات این دفاتر قطع خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول , ایرانسل , رایتل ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: